پرفروش ترين
برترين
آخرين محصولات فروشگاه
فایل الکترونیکی آموزش اکسل پیشرفته ۲۰۱۰
آموزش ایجاد فایل چندکاربره با سطح دسترسی مشخص
یوزرفرم پیشرفته -Advanced  User Form
داشبورد (مقدماتی) – Dashboards(Elementary)
ابزارهای اعتبار سنجی و اخطار دهنده
بسته آموزشی userform
مدیریت و کنترل خطا در اکسل
توابع متنی
گرافیک در اکسل
جزوه آموزشی جداول و نمودارهای پاشنه ای
فایل آموزشی نحوه تهیه فرمت عددی دلخواه یا custom number format cell
آموزش ایجاد فایل چندکاربره با سطح دسترسی مشخص
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 20

موضوع: تهيه بانك اطلاعاتي از فايل هاي متعدد

  1. #1


    آخرین بازدید
    25 _ 02 _ 2015
    تاریخ عضویت
    May_2012
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    63
    امتیاز
    19
    سپاس
    75
    سپاس شده
    21 در 17 پست

    تهيه بانك اطلاعاتي از فايل هاي متعدد

    سلام
    من يه فايل اكسل دارم كه آيتم هاي مختلفي داره
    اينو ميخوام در اختيار افراد زيادي قرار بدم تا مشخصات خودشون رو بر اساس اون ايتمها پر كنن و بعد فايل تكميل شده رو بهم برگردونن
    حالا ميخوام از مجموع اين فايلها كه به دستم رسيده يه بانك جامع درست كنم كه مثلا در يك شيت تمامي اطلاعات همه افراد باشه
    چطور ميتونم اينكارو بكنم
    تشكر

    اخطار: این یک موضوع قدیمی است
    به دلیل قدیمی بودن موضوع، ممکن است برخی فایل های ضمیمه به درستی کار نکنند. لطفا در صورت عدم ضرورت، از بالا آوردن موضوعات قدیمی خودداری نمایید.

  2.  

  3. #2


    محصولات کاربر

    داشبورد (مقدماتی)
    جداول محوری - Pivot table
    کتاب آموزش جامع و پیشرفته اکسل 2010
    آخرین بازدید
    یک هفته پیش
    تاریخ عضویت
    March_2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,053
    امتیاز
    4464
    سپاس
    2,518
    سپاس شده
    4,052 در 1,242 پست

    khakzad به Yahoo ارسال پیام

    RE: تهيه بانك اطلاعاتي از فايل هاي متعدد

    سلام
    توی فایل دیتابیستون باید ی ماکرو بنویسید که با اجرای اون مثلا ی پنجره باز شه.فایل های مورد نظر انتخاب بشن و بعد از باز شدن، فیلدهای مورد نظر کپی بشن و تووی دیتا بیستون ثبت بشن.بعد از ثبت اطلاعات هر فایل اون فایل بسته بشه و بره روی فایل بعدی

  4. #3


    آخرین بازدید
    25 _ 02 _ 2015
    تاریخ عضویت
    May_2012
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    63
    امتیاز
    19
    سپاس
    75
    سپاس شده
    21 در 17 پست

    RE: تهيه بانك اطلاعاتي از فايل هاي متعدد

    نقل قول نوشته اصلی توسط khakzad
    سلام
    توی فایل دیتابیستون باید ی ماکرو بنویسید که با اجرای اون مثلا ی پنجره باز شه.فایل های مورد نظر انتخاب بشن و بعد از باز شدن، فیلدهای مورد نظر کپی بشن و تووی دیتا بیستون ثبت بشن.بعد از ثبت اطلاعات هر فایل اون فایل بسته بشه و بره روی فایل بعدی
    سلام
    تشكر خانم پاكزاد
    مرحله اول رو انجام دادم ولي نميدوم بعد از بستن فايل اولي كه اطلاعات رو انتقال دادم ، چجوري بگم بره رو فايل بعدي
    الان هر بار ماكرو رو اجرا ميكنم اطلاعات همون فايل اول رو اضافه ميكنه
    اگه ميشه جزئيات كار رو بيشتر توضيح بديد
    تشكر

  5. #4


    آخرین بازدید
    20 _ 03 _ 2017
    تاریخ عضویت
    January_2013
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    1,176
    امتیاز
    3079
    سپاس
    1,558
    سپاس شده
    3,013 در 757 پست

    RE: تهيه بانك اطلاعاتي از فايل هاي متعدد

    با درود
    من یه فایل جامع و خوب در این خصوص دارم اماده میکنم که شما هر چند تا فایل با هر اسمی که داشته باشن ( اکسل باشه) رو انتخاب میکنین و بعد از اون تمام اطلاعات اونها میاد تو شیت 1 پشت سر هم میشینه . فقط یه ایراد داره که میخوام حلش کنم. البته اگر شما بگی که ایا همه اطلاعات تو اون شیت ها که به افراد میدین پر کنن تا یه حد پر میشه یا حداکثرش چند تاست و یه نمونشو بزارین بهتر میشه کار کرد ولی در کل امادش میکنم .

    از اینکه خودتم چند تا مرحلشو انجام دادی . خیلی خوشحال شدم . موفق باشی.

  6. #5


    آخرین بازدید
    25 _ 02 _ 2015
    تاریخ عضویت
    May_2012
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    63
    امتیاز
    19
    سپاس
    75
    سپاس شده
    21 در 17 پست

    RE: تهيه بانك اطلاعاتي از فايل هاي متعدد

    نقل قول نوشته اصلی توسط امين اسماعيلي
    با درود
    من یه فایل جامع و خوب در این خصوص دارم اماده میکنم که شما هر چند تا فایل با هر اسمی که داشته باشن ( اکسل باشه) رو انتخاب میکنین و بعد از اون تمام اطلاعات اونها میاد تو شیت 1 پشت سر هم میشینه . فقط یه ایراد داره که میخوام حلش کنم. البته اگر شما بگی که ایا همه اطلاعات تو اون شیت ها که به افراد میدین پر کنن تا یه حد پر میشه یا حداکثرش چند تاست و یه نمونشو بزارین بهتر میشه کار کرد ولی در کل امادش میکنم .

    از اینکه خودتم چند تا مرحلشو انجام دادی . خیلی خوشحال شدم . موفق باشی.
    سلام
    تشكر جناب آقاي اسماعيلي
    والا من نمونه اي كه مد نظرمه فايل خيلي ساده اي هست كه ميخوام در اختيار افراد قرار بدم تا مشخصات سن و تلفن خودشون رو توش وارد كنن و دوباره فايل رو برگردونن
    تعداد آيتم ها هم محدود هست
    براي نمونه يه فايل زيپ پيوست ميكنم شما ملاحظه بفرماييد
    فايلها رو ميشه به افراد بگم بر اساس شماره پرسنلي شون سيو كنند
    و قراره اطلاعان اين سه نفر تو فايل بانك بشينه

    http://s2.picofile.com/file/7684646876/excel.rar.html

  7. #6


    آخرین بازدید
    20 _ 03 _ 2017
    تاریخ عضویت
    January_2013
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    1,176
    امتیاز
    3079
    سپاس
    1,558
    سپاس شده
    3,013 در 757 پست

    RE: تهيه بانك اطلاعاتي از فايل هاي متعدد

    با درود

    خوب اینم یه فایل خدمت شما
    تمام اطلاعات رو از جایی که میخواین براتون میاره. دکمه رو که تو فایل بانک کلیک کنید ازتون میخواد که ابتدا تعداد فایلی رو که میخواین وارد فایل بانکتون بکنین وارد کنید . اگر بعد از وارد کردن بیش از مقدار وارد کرده یا کمتر فایل واسه ورود انتخاب کنین به شما پیغام میده . در ضمن اگه به پنجره بعد که میخواین فایل رو از مسیر داخل کامپیوتر انتخاب کنین در بالای اون سمت چپ راهنماییتون کرده که چند تا فایل واسه عبور باید انتخاب بشه.

    دومین مزیت فایل : حتما نیاز نیست که در فایل هایی که به دست پرسنل یا هر شخصی میدین فقط یه ردیف پر شده باشه. اگرم چند تا ردیف پر شده باشه . خودش تشخیص میده . این فایل بسته به خواسته شماا اماده شده که تا E ستون داشتین . با یه تغییر ساده میشه ارتقائش داد.
    یه تغییر ساده در حروف داخل vba


    لینک دانلود :

    http://uplod.ir/hvz3t2yik6bc/excel.rar.htm

    یه نکته فراموش نشه واسه دوستان عزیز دیگه . این فایل پسوند xlsx داره ساپورت میکنه اگر خواستین میتونین تو کد ها ورژن رو تغییر بدین به افیس خودتون . البته دوستمون فک کنم مشکلی ندارن. با توجه به نمونه فایلی که گذاشتن

  8. #7


    آخرین بازدید
    25 _ 02 _ 2015
    تاریخ عضویت
    May_2012
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    63
    امتیاز
    19
    سپاس
    75
    سپاس شده
    21 در 17 پست

    RE: تهيه بانك اطلاعاتي از فايل هاي متعدد

    نقل قول نوشته اصلی توسط امين اسماعيلي
    با درود

    خوب اینم یه فایل خدمت شما
    تمام اطلاعات رو از جایی که میخواین براتون میاره. دکمه رو که تو فایل بانک کلیک کنید ازتون میخواد که ابتدا تعداد فایلی رو که میخواین وارد فایل بانکتون بکنین وارد کنید . اگر بعد از وارد کردن بیش از مقدار وارد کرده یا کمتر فایل واسه ورود انتخاب کنین به شما پیغام میده . در ضمن اگه به پنجره بعد که میخواین فایل رو از مسیر داخل کامپیوتر انتخاب کنین در بالای اون سمت چپ راهنماییتون کرده که چند تا فایل واسه عبور باید انتخاب بشه.

    دومین مزیت فایل : حتما نیاز نیست که در فایل هایی که به دست پرسنل یا هر شخصی میدین فقط یه ردیف پر شده باشه. اگرم چند تا ردیف پر شده باشه . خودش تشخیص میده . این فایل بسته به خواسته شماا اماده شده که تا E ستون داشتین . با یه تغییر ساده میشه ارتقائش داد.
    یه تغییر ساده در حروف داخل vba


    لینک دانلود :

    http://uplod.ir/hvz3t2yik6bc/excel.rar.htm

    یه نکته فراموش نشه واسه دوستان عزیز دیگه . این فایل پسوند xlsx داره ساپورت میکنه اگر خواستین میتونین تو کد ها ورژن رو تغییر بدین به افیس خودتون . البته دوستمون فک کنم مشکلی ندارن. با توجه به نمونه فایلی که گذاشتن
    تشكر جناب اسماعيلي
    خيلي عالي بود ♥
    يه عرض ديگه هم خدمتتون داشتم و اون اينكه
    آيا ميشه از طريق استفاده از توابع هم اينكار رو انجام داد
    مثلا با توجه به فايل نمونه و با علم به اينكه اسامي فايلها رو داشته باشيم تو شيت بانك ( همون كد 101-105-110) بتونيم براي رديف اول در سلول a2 در فايل بانك دستي لينك بديم به فايلهاي مرجع مشابه :

    کد PHP:
    =[101.xlsx]Sheet1!$A$2:$E$
    و از سمت چپ تعميم بديم تا e2 رو پر كنه
    و بعد بشه با استفاده از فرمولي مقادير مشابه (105-110) رو در تعميم هاي بعدي جايگزين [101.xlsx] عدد داخل كروشه كنيم ؟

    يعني ميشه كاري كرد كه عدد داخل كروشه رو بشه تغيير داد ؟
    مثلا با يه if يا iferror بهش بگيم اگه سلول f3 عدد 105 بود برو داخل كروشه رو عدد 105 بذار ؟
    [hr]
    در واقع شبيه فرمول زير براي رديف چهارم جدول

    کد PHP:
    =IF(F4="";"";[f4.xlsx]Sheet1!$A$2:$E$2
    با فرض اينكه در سلول F4 عدد 105 رو داريم
    چجوري بهش بگيم بجاي f4 داخل كروشه عدد متناظر رو بذاره (105) ؟
    پيشاپيش تشكر از لطفتون

  9. #8


    محصولات کاربر

    داشبورد (مقدماتی)
    جداول محوری - Pivot table
    کتاب آموزش جامع و پیشرفته اکسل 2010
    آخرین بازدید
    یک هفته پیش
    تاریخ عضویت
    March_2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,053
    امتیاز
    4464
    سپاس
    2,518
    سپاس شده
    4,052 در 1,242 پست

    khakzad به Yahoo ارسال پیام

    RE: تهيه بانك اطلاعاتي از فايل هاي متعدد

    سلام
    با تشکر از جناب اسماعیلی که زحمت کشیدن.(خدا رو شکر ایشون هستن، کم کاری های ما رو جبران می کنن)
    ببخشید من خیلی سرم شلوغ بود تازه الان رسیدم بیام سایت و چک کنم

    موفق باشید

  10. #9


    آخرین بازدید
    20 _ 03 _ 2017
    تاریخ عضویت
    January_2013
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    1,176
    امتیاز
    3079
    سپاس
    1,558
    سپاس شده
    3,013 در 757 پست

    RE: تهيه بانك اطلاعاتي از فايل هاي متعدد

    با درود
    شما لطف دارین سرکار خانم خاکزاد و اما دوست عزیز
    اینکه اینکارو انجام بدیم شاید شدنی باشه . از نظر من تنها غیر ممکن . غیر ممکنه . ولی من تا حالا باهاش کار نکردم. امروزم استادم یه چیز جدید تو سرم انداخت که دیگه ذهنم یاری نمیده . یعنی یه جورایی الان خسته ام. فک میکنم در بارش و اگه راهی بود به روی چشام.

  11. #10


    محصولات کاربر

    داشبورد (مقدماتی)
    جداول محوری - Pivot table
    کتاب آموزش جامع و پیشرفته اکسل 2010
    آخرین بازدید
    یک هفته پیش
    تاریخ عضویت
    March_2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,053
    امتیاز
    4464
    سپاس
    2,518
    سپاس شده
    4,052 در 1,242 پست

    khakzad به Yahoo ارسال پیام

    RE: تهيه بانك اطلاعاتي از فايل هاي متعدد

    دوست عزیز کافیه این قسمت
    !f4.xlxs ] sheet1]
    توی فرمول رو به شکل زیر تغییر بدین:

    &"!f4 &".xlxs ] sheet1 &"]"

    اینطوری هرچی داخل f4 بنویسید همون خروجی مورد نظر که توی اولین خط نوشتین رو میده
    (توجه کنید که فقط همین قسمت از فرمول رو تغییربدین.بقیش عینا تکرار میشه)


صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ايجاد تقويم در بانك اطلاعاتي
    توسط amoomahal2004 در انجمن پیوت تیبل و پايگاه داده - Pivot Table and Database
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: 08 _ 09 _ 2012, 09:10
  2. آفتي براي مهندسين عمران
    توسط mrexcel در انجمن مهندسي عمران و اكسل
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 26 _ 06 _ 2012, 19:52
  3. تابع بانك اطلاعاتي dget
    توسط mrexcel در انجمن آموزش توابع اكسل
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 11 _ 06 _ 2011, 14:49
  4. نكات مهم در توابع بانك اطلاعاتي
    توسط mrexcel در انجمن توابع اکسل - Excel Functions
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 28 _ 09 _ 2010, 09:13
  5. آموزشي: توابع مثلثاتي
    توسط mrexcel در انجمن آموزش توابع اكسل
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 09 _ 05 _ 2010, 06:29

بازدید کنندگان با جستجو های زیر این صفحه را پیدا کرده اند

انجمن اكسل ايران , اكسل , اكسس , سوال و جواب اكسل , سوال اكسس , انجمن اكسل ايران , توابع اكسل, آموزش اكسل, آموزش اكسس, VBA, ويژوال بيسيك

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها فعال هستند
  • شکلک ها فعال هستند
  • کد [IMG] فعال است
  • کد [VIDEO] فعال است
  • کد HTML غیر فعال است