پرفروش ترين
برترين
آخرين محصولات فروشگاه
فایل الکترونیکی آموزش اکسل پیشرفته ۲۰۱۰
آموزش ایجاد فایل چندکاربره با سطح دسترسی مشخص
یوزرفرم پیشرفته -Advanced  User Form
داشبورد (مقدماتی) – Dashboards(Elementary)
ابزارهای اعتبار سنجی و اخطار دهنده
بسته آموزشی userform
مدیریت و کنترل خطا در اکسل
توابع متنی
گرافیک در اکسل
جزوه آموزشی جداول و نمودارهای پاشنه ای
فایل آموزشی نحوه تهیه فرمت عددی دلخواه یا custom number format cell
آموزش ایجاد فایل چندکاربره با سطح دسترسی مشخص
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 11

موضوع: لیست کردن افراد در چند شیت

  1. #1


    آخرین بازدید
    یک روز پیش
    تاریخ عضویت
    July_2010
    نوشته ها
    87
    امتیاز
    22
    سپاس
    67
    سپاس شده
    24 در 15 پست

    لیست کردن افراد در چند شیت

    با سلام
    توی ستون a2 چند تا شیت یه سری اسم وجود داره
    حالا میخوام توی یه شیت دیگه همه این اسما رو به صورت یکتا داشته باشم یعنی ممکنه اسم علی توی چند تا یا همه اون شیت ها باشه ولی اینجا میخوام فقط یکبار نوشته بشه
    حالا چطوری این کار رو انجام بدم؟
    ضمنا در حین انجام این کار میشه یه سری مشخصات دیگه از اونا رو هم که اون شیت ها وجود داره توی شیت گزارش اورد؟ مثلا حقوق روزانه یا هر چیز دیگه ای؟ در این صورت دو حالت وجود داره ممکنه همون اسم علی که توی همه شیت ها وجود داره توی همه شیت ها یه حقوق واحد داشته باشه یا ممکنه چند نوع حقوق باشه این رو باید چیکار کرد؟ مثلا میشه توی دو حالت در نظر گرفت(اگه یکی باشه که بحثی نیست):
    بالاترین حقوقش توی شیت گزارش کنارش نوشته بشه
    همه حقوق ها باشه مثلا اگه 5 توی حقوق داره 5 بار اسمش به همراه حقوقش نوشته بشه منظور این هست که کلید دیگه در این حالت اسم تنها نباشه و اسم به همراه حقوق کلید بشه
    با تشکر
    اخطار: این یک موضوع قدیمی است
    به دلیل قدیمی بودن موضوع، ممکن است برخی فایل های ضمیمه به درستی کار نکنند. لطفا در صورت عدم ضرورت، از بالا آوردن موضوعات قدیمی خودداری نمایید.

  2.  

  3. #2


    آخرین بازدید
    3 هفته پیش
    تاریخ عضویت
    March_2011
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    509
    امتیاز
    1172
    سپاس
    1,819
    سپاس شده
    1,146 در 331 پست

    Alireza به Yahoo ارسال پیام فرستادن پیام با Skype به Alireza
    با سلام
    دوست عزیز اگه نمونه فایل میزاشتید خیلی بهتر میشد نحوه ثبت اطلاعات و نوع گزارشی که میخواید بگیرید انالیز کرد .
    به نظر من بهتره برای این کار توی ساختار فایلتون تغییری ایجاد کنید به این شکل که همه اطلاعات رو توی یک شیت ثبت کنید یعنی در حقیقت یک دیتا بیس ایجاد کنید. در مرحله بعد برای توی یک شیت دیگه از اون دیتا بیس گزارش بگیرید.
    این کار باعث میشه ثبت اطلاعات و گزارش گیری خیلی راحت تر انجام بشه.

  4. سپاس ها (1)


  5. #3


    آخرین بازدید
    یک روز پیش
    تاریخ عضویت
    July_2010
    نوشته ها
    87
    امتیاز
    22
    سپاس
    67
    سپاس شده
    24 در 15 پست

    این مورد رو توی تایپیک های دیگه هم بقیه دوستان گفتن و قصد دارم همین کار رو بکنم ولی فعلا برا فایل فعلی به این نیاز دارم
    فایل نمونه رو گذاشتم
    جداول گزارش گیری میخوام تو شیت گزارش باشند توضیحات رو اونجا نوشتم
    با تشکر
    فايل هاي پيوست شده فايل هاي پيوست شده
    • نوع فایل: xlsx 0.xlsx اطلاعات (13.4 کیلو بایت, 50 نمایش)

  6. #4


    محصولات کاربر

    داشبورد (مقدماتی)
    جداول محوری - Pivot table
    کتاب آموزش جامع و پیشرفته اکسل 2010
    آخرین بازدید
    3 هفته پیش
    تاریخ عضویت
    March_2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,053
    امتیاز
    4455
    سپاس
    2,518
    سپاس شده
    4,043 در 1,239 پست

    khakzad به Yahoo ارسال پیام
    سلام
    اینکه این اطلاعات توی شیت های مختلف هست رو خودتون خواستید؟
    منظورم اینه که چرا باید جدا جدا باشن؟اگر اطلاعات رو یکپارچه کنیم راحت ترید.
    در غیر اینصورت کد لازم داره
    محصولات و جزوات آموزش تخصصی اکسل در:

    جامعه اكسل ايرانيان: فروشگاه



    آموزش اکسل تخصصی و پیشرفته - تهران
    h.khakzad@yahoo.com

  7. سپاس ها (3)


  8. #5


    آخرین بازدید
    یک روز پیش
    تاریخ عضویت
    July_2010
    نوشته ها
    87
    امتیاز
    22
    سپاس
    67
    سپاس شده
    24 در 15 پست

    اساس کار من این هست که اطلاعات ماه یک رو که پر میکردم برا ماه 2 یه کپی از ماه یک میگیرم بعدش اون اطلاعات متغیرش مثل کارکرد اضافه کار و غیره رو پاک میکردم و مجدد پر میشد
    توی یه تایپیک دیگه دوستان گفتن این روش غلط هست خودمم کم و بیش میدونستم ولی خیلی بهش حساس نشده بود چون برا حلش باید بشنیم کل اون فایل اکسل رو از ریشه عوض کنم ولی با این حال دیگه الان قصدم هست این کار رو بکنم ولی فعلا برا این فایلی که موجود دارم این مورد رو میخوام
    کد نویسیش خیلی درد سر داره؟روش کلیش رو هم بگید خودم میگردم پیدا میکنم
    با تشکر

  9. #6


    آخرین بازدید
    24 _ 11 _ 2016
    تاریخ عضویت
    March_2013
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    591
    امتیاز
    3146
    سپاس
    2,914
    سپاس شده
    2,429 در 554 پست

    Behnam به Yahoo ارسال پیام
    من الان فایل پیوستتونو چک کردم،اما واقعا راهی منطقی واسش پیدا نکردم،یا باید تو گزارش واسه تک تک شیت ها جدا فرمول نوشت یا هم کدنویسی که هر 2حالتش اشتباهه
    پس بهتر همونیه که هم من هم باقیه دوستان گفتن
    اگه دیتا بیس رو ببرین تو یه شیت از PIVOT هم میتونین گزارشات متنوع بگیرین
    و اینم بدونین که یکی کردن اون اطلاعات داخل یه شیت دیتا خیلی زمان کمتری میبره تا اینکه بخواین کار اشتباه رو ادامه بدین به سختی
    موفق باشین
    اگر رویاهای خودت را نسازی،یک نفر استخدامت می کند تا رویای او را بسازی


    بهنام دارابی behnam.d1368@gmail.com

  10. سپاس ها (3)


  11. #7


    آخرین بازدید
    یک روز پیش
    تاریخ عضویت
    July_2010
    نوشته ها
    87
    امتیاز
    22
    سپاس
    67
    سپاس شده
    24 در 15 پست

    خوب حالا من میخوام شیت ها رو یکی کنم بعد این گزارش رو از تون شیت بکشم بیرون
    قبل از اینکه یکی بشن به نظرتون جداول زیر هم باشن بهتر هست یا کنار هم؟(من خودم فکر میکنم باید زیر هم باشن)
    ضمنا در هر صورت وقتی این کار انجام شد دوباره بخوام این گزارش رو تهیه کنم باید چیکار کنم؟
    این بار شدنی هست یا نه؟

  12. #8


    آخرین بازدید
    24 _ 11 _ 2016
    تاریخ عضویت
    March_2013
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    591
    امتیاز
    3146
    سپاس
    2,914
    سپاس شده
    2,429 در 554 پست

    Behnam به Yahoo ارسال پیام
    شما ببین کلا چندتا ستون منحصر به فرد داری
    اگه فقط 2تا ستون نام و میزان کارکرد داری تو دیتا فقط 2تا ستون تشکیل بده و همه اطلاعاتتو زیر هم بنویس
    اگر رویاهای خودت را نسازی،یک نفر استخدامت می کند تا رویای او را بسازی


    بهنام دارابی behnam.d1368@gmail.com

  13. سپاس ها (2)


  14. #9


    آخرین بازدید
    یک روز پیش
    تاریخ عضویت
    July_2010
    نوشته ها
    87
    امتیاز
    22
    سپاس
    67
    سپاس شده
    24 در 15 پست

    یه سوال هم در رابطه با vlookup داشتم که مربوط به عکسی هست که پیوست کردم

    توی این عکس اون عدد هایی که قرمز کردم اسم شیت هست حالا بالای همین خونه ها اسم شیت ها وجود داره نمیدونم چطوری میشه این رو ربطش داد به ستون بالاییش
    الان فرض کنید خونه بعدی شماره بالاش 5 هست من وقتی این فرمول رو کپی میکنم باید دستی این اسم شیت رو 5 کنم ولی اگه اسم شیت رو از خونه بالا سرش گرفته بود این مشکل حل میشد
    توی تایپیک ها دیدم نوشته بودن با تابع INDIRECT میشه ولی من هر کاری کردم نشد
    این رو هم در نظر داشته باشید ممکنه نام شیت ها عدد نباشه و اسم انگلیسی یا فارسی باشه که میخوام در اون صورت هم کار کنه هر چند اگه فعلا در همین حالا عدد هم کار کنه مشکل من حل میشه
    با تشکر
    تصاویر کوچک فایل پیوست تصاویر کوچک فایل پیوست 0.jpg  
    ویرایش توسط master : 11 _ 10 _ 2013 در ساعت 08:43

  15. #10


    آخرین بازدید
    یک روز پیش
    تاریخ عضویت
    July_2010
    نوشته ها
    87
    امتیاز
    22
    سپاس
    67
    سپاس شده
    24 در 15 پست

    نقل قول نوشته اصلی توسط excelproject نمایش پست ها
    شما ببین کلا چندتا ستون منحصر به فرد داری
    اگه فقط 2تا ستون نام و میزان کارکرد داری تو دیتا فقط 2تا ستون تشکیل بده و همه اطلاعاتتو زیر هم بنویس
    سوالم رو اینجوری میپرسم توی یه ستون یه سری اسم دارم جلوی هر اسم هم حقوق هست اسم تکراری وجود داره ممکنه اسم حسین چند بار نوشته شده باشه و حقوق هم ممکنه برای یه اسم تکراری هر با یکی باشه یا ممکنه فرق کنه
    حالا توی سه حالت زیر چیکار کنم:
    1- فقط میخوام اسم ها توی یه ستون باشن به صورتی که اسم تکراری نباشه
    2- اسم ها رو میخوام توی یه ستون داشته باشم به صورتی که اسم تکرای نباشه و حقوقش هم جلوش نوشته بشه با این شرط که اگه کسی چند نوع حقوق داره بزرگترین حقوقش نوشته بشه
    3- مثل همون بالایی فقط به جای بزرگترین حقوق اخرین حقوق باشه مثلا اگه توی سطر 1 علی 100 تومن حقوق داره تو سطر 20 علی 90 تومن اون 90 تومن لحاظ بشه
    با تشکر


صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. لیست باکس
    توسط sohrabahmadi در انجمن سوالات پیرامون ويژوال بيسيك - VBA Questions
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 27 _ 12 _ 2013, 10:58
  2. لیست شیت ها در یک شیت( تکمیل شده قبل)
    توسط امين اسماعيلي در انجمن سوالات پیرامون ويژوال بيسيك - VBA Questions
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 18 _ 06 _ 2013, 11:54
  3. هایلایت کردن لیست باکس
    توسط Nima در انجمن سوالات پیرامون ويژوال بيسيك - VBA Questions
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: 21 _ 07 _ 2012, 14:37
  4. نمایش اعداد منفی به صورت مثیت در لیست باکس
    توسط Nima در انجمن سوالات پیرامون ويژوال بيسيك - VBA Questions
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 25 _ 06 _ 2012, 18:34
  5. لیست آبشاری
    توسط ~M*E*H*D*I~ در انجمن سوالات پیرامون ويژوال بيسيك - VBA Questions
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 01 _ 02 _ 2012, 10:16

بازدید کنندگان با جستجو های زیر این صفحه را پیدا کرده اند

انجمن اكسل ايران , اكسل , اكسس , سوال و جواب اكسل , سوال اكسس , انجمن اكسل ايران , توابع اكسل, آموزش اكسل, آموزش اكسس, VBA, ويژوال بيسيك

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها فعال هستند
  • شکلک ها فعال هستند
  • کد [IMG] فعال است
  • کد [VIDEO] فعال است
  • کد HTML غیر فعال است