پرفروش ترين
برترين
آخرين محصولات فروشگاه
فایل الکترونیکی آموزش اکسل پیشرفته ۲۰۱۰
آموزش ایجاد فایل چندکاربره با سطح دسترسی مشخص
یوزرفرم پیشرفته -Advanced  User Form
داشبورد (مقدماتی) – Dashboards(Elementary)
ابزارهای اعتبار سنجی و اخطار دهنده
بسته آموزشی userform
مدیریت و کنترل خطا در اکسل
توابع متنی
گرافیک در اکسل
جزوه آموزشی جداول و نمودارهای پاشنه ای
فایل آموزشی نحوه تهیه فرمت عددی دلخواه یا custom number format cell
آموزش ایجاد فایل چندکاربره با سطح دسترسی مشخص
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 9 , از مجموع 9

موضوع: مرتب سازی(sort)

  1. #1


    محصولات کاربر

    کتاب آموزش جامع و پیشرفته اکسل 2010
    آخرین بازدید
    یک هفته پیش
    تاریخ عضویت
    February_2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    426
    امتیاز
    885
    سپاس
    252
    سپاس شده
    816 در 182 پست

    mrexcel به Yahoo ارسال پیام

    مرتب سازی(sort)

    مي توانيد با استفاده از امكانات sort، محدوده كاربرگهايتان را به صورت سطري، ستوني، صعودي يا نزولي يا يك ترتيب سفارشي خاص مرتب نماييد جهت مرتب سازي روي يك ستون يك سلول را در داخل آن ستون انتخاب كنيد. سپس از منوي data گزينه sort را انتخاب كنيد. در اين صفحه دكمه ascending (براي مرتب سازي صعودي الفبايي يا عددي) و دكمه descending (براي مرتب سازي نزولي الفبايي يا عددي) به كار مي رود.چنانچه بخواهيد فقط بخشي از ليست را مرتب نماييد. قبل از اينكه Data/sort را برگزينيد محدوده سطرها و ستونهايي كه مي خواهيد مرتب شويد را انتخاب نماييد.در عین حالی که ابزار فوق یک ابزار راحت برای مرتب سازی داده ها میباشد ولی امکان به هم ریختن اطلاعات جدول در صورتی که انتخاب گزینه continue with the current selection را بنمائید وجود دارد . در این حالت فقط ستون انتخاب شده اطلاعات آن sort میگردد و بقیه ستونها با ردیف هم تراز خود تغییر نمی نمایند.اگر ليست شما داراي يك سطر عنوان باشد كه هنگام مرتب سازي ديگر سطرها بايد سر جايش باقي بماند. اكسل معمولاً اين مطلب را تشخيص مي دهد و گزينه header row در پايين برگه sort در حالت انتخاب مي باشد. چنانچه اكسل به هر دليلي نتوانست سطر عنوان را متوجه شود مي توانيد خودتان گزينه header row را انتخاب نماييد.به يكباره می توانید حداكثر روي سه ستون عمل مرتب سازي را انجام دهيد. به اين ترتيب كه براي مرتب كردن بيش از يك ستون، يك يا هر دو كار در Then by را در كادر مكالمه sort پر كنيد.جهت مرتب سازي افقي مراحل ذيل را انجام دهيد.Data > sort > options > sort left to right > okبراي جلوگيري از مشكلات مربوط به مرتب سازي محدوده هايي كه شامل فرمول هستند قوانين زير را رعايت كنيد:در فرمولهايي كه سلولهايي خارج از محدوده مرتب سازي را مورد اشاره قرار مي دهند فقط از آدرسهاي مطلق استفاده كنيد.به جاي دادن آدرس سلولها در محدوده اي كه مي خواهد مرتب سازي انجام گيرد از نام محدوده(نه آدرس) در فرمول استفاده نماييدمقادير عددي جلوتر از مقادير متني مرتب مي شوندمرتب سازي هر ليست سفارشي:ابتدا يك ليست سفارشي ايجاد نماييد. Tools > options > custom list سپس گزين هايي را كه مي خواهيد در ليست شما باشد در كادر فهرست list entries تايپ نماييد. (حتماً ترتيب دلخواه را رعايت نماييد) سپس گزينه add را كليك تا به فهرست custom list اضافه شود، در پایان OK را كليك مي نماييم.Data > sort > options > first key sort order سپس از ليست هاي سفارشي پيش فرض، ليست مورد نظرتان را انتخاب نماييد.جهت حساس سازی Sort به حروف كوچك و بزرگ :Data > sort > options > case sensitiveدر حالت عادی مرتب سازی ایام هفته به صورت الفبائی انجام میگرفت و در این حالت مرتب سازی بوسیله تقدم تاخر در custom list
    اخطار: این یک موضوع قدیمی است
    به دلیل قدیمی بودن موضوع، ممکن است برخی فایل های ضمیمه به درستی کار نکنند. لطفا در صورت عدم ضرورت، از بالا آوردن موضوعات قدیمی خودداری نمایید.
    ویرایش توسط ~M*E*H*D*I~ : 03 _ 12 _ 2013 در ساعت 11:23

  2. سپاس ها (1)


  3.  

  4. #2


    آخرین بازدید
    24 _ 02 _ 2016
    تاریخ عضویت
    August_2012
    نوشته ها
    63
    امتیاز
    16
    سپاس
    18
    سپاس شده
    16 در 12 پست

    RE: مرتب سازی(sort)

    سلام.یه سئوال :
    اکسل این امکان داره که اعدادی که به صورت افقی در سلول ها وارد کردیم را به صورت عمودی در بیاره ؟

  5. #3
    komeilex
    مهمان

    RE: مرتب سازی(sort)

    [align=justify]سلام دوست عزیز. بله امکان این کار وجود داره. شما ابتدا محدوده مورد نظرت رو کپی کن و روی یکی از سل های مقصد راست کلیک کن و past special رو انتخاب کن. تو پنجره باز شده درست بالای دکمه OK یه گزینه به نام Transpose وجود داره که اگه تیکش رو فعال کنی به خواستت می رسی.[/align]

  6. #4


    آخرین بازدید
    09 _ 07 _ 2014
    تاریخ عضویت
    December_2013
    نوشته ها
    7
    امتیاز
    11
    سپاس
    9
    سپاس شده
    2 در 2 پست

    سلام دوستان. خسته نباشید .

    یه سوالی دارم از اساتید . من یه سری داده دارم که به ترتیب زیر هم چیده شدن . و مثلا تاریخ شروعشون از 1/1/2013 هستش. حالا داده های جدیدی بدستم رسیده که میخوام تو ستون های بعدی بچینمشون. ولی تاریخ هاشون با هم نمیخونن . منظورم اینه که الان چه شکلی paste کنم که هر روز رو جلوی خودش بچینه و اگر اون روز وجود نداشت اصلا کپی نکنه ؟

    تمیدوارم منظورم رو رسونده باشم .
    باتشکر - هنگامه

  7. #5


    آخرین بازدید
    08 _ 04 _ 2017
    تاریخ عضویت
    March_2011
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    514
    امتیاز
    1178
    سپاس
    1,833
    سپاس شده
    1,152 در 334 پست

    Alireza به Yahoo ارسال پیام فرستادن پیام با Skype به Alireza
    سلام
    دوست گرامی مطلب رو کامل نرسوندید
    اگر کپی پیست باشه داده ها قبل ورود به فایلتون باید با فرمت فایل یکی بشه ولی اگر برای ورود اطلاعات شرطی مثل تاریخ دارید باید حتما کامل تر توضیح بدید یا اینکه فایلتون را برای بررسی اپلود کنید
    تنها راهي که به شکست مي انجامد، تلاش نکردن است



  8. #6


    آخرین بازدید
    یک هفته پیش
    تاریخ عضویت
    October_2011
    محل سکونت
    Sheet1!A1
    نوشته ها
    4,149
    امتیاز
    11585
    سپاس
    4,476
    سپاس شده
    10,967 در 2,948 پست

    درود

    اولا اینکه در بخش مربوطه سوال بپرسید ثانیا اینکه یک شیت اصلی داشته باشید و یک شیت فرعی در شیت فرعی داده های جدید رو کپی کنید و در شیت اصلی بر اساس تاریخ از داده های شیت فرعی vlookup بگیرید






  9. #7


    آخرین بازدید
    09 _ 07 _ 2014
    تاریخ عضویت
    December_2013
    نوشته ها
    7
    امتیاز
    11
    سپاس
    9
    سپاس شده
    2 در 2 پست

    نقل قول نوشته اصلی توسط Alireza2011 نمایش پست ها
    سلام
    دوست گرامی مطلب رو کامل نرسوندید
    اگر کپی پیست باشه داده ها قبل ورود به فایلتون باید با فرمت فایل یکی بشه ولی اگر برای ورود اطلاعات شرطی مثل تاریخ دارید باید حتما کامل تر توضیح بدید یا اینکه فایلتون را برای بررسی اپلود کنید
    سلام دوست عزیز وقتتون بخیر .

    ستون a تاریخی هستش که دارم و ستون بعدی تاریخ هایی هست که میخوام روبروی هم پیست کنم
    اولش درسته ولی انتهاش مغایرت دارن با هم
    . مرسی

  10. #8


    آخرین بازدید
    09 _ 07 _ 2014
    تاریخ عضویت
    December_2013
    نوشته ها
    7
    امتیاز
    11
    سپاس
    9
    سپاس شده
    2 در 2 پست

    نقل قول نوشته اصلی توسط vatanparast نمایش پست ها
    درود

    اولا اینکه در بخش مربوطه سوال بپرسید ثانیا اینکه یک شیت اصلی داشته باشید و یک شیت فرعی در شیت فرعی داده های جدید رو کپی کنید و در شیت اصلی بر اساس تاریخ از داده های شیت فرعی vlookup بگیرید

    وقت شما بخیر .
    مرسی از پاسختون و منم قصد نداشتم نظم تاپیک رو بهم بزنم . فکر کردم اینجا بهتره مطرح بشه .
    بهرحال ممنون

  11. سپاس ها (1)


  12. #9


    آخرین بازدید
    08 _ 04 _ 2017
    تاریخ عضویت
    March_2011
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    514
    امتیاز
    1178
    سپاس
    1,833
    سپاس شده
    1,152 در 334 پست

    Alireza به Yahoo ارسال پیام فرستادن پیام با Skype به Alireza
    نقل قول نوشته اصلی توسط Hengame نمایش پست ها
    سلام دوست عزیز وقتتون بخیر .

    ستون a تاریخی هستش که دارم و ستون بعدی تاریخ هایی هست که میخوام روبروی هم پیست کنم
    اولش درسته ولی انتهاش مغایرت دارن با هم
    . مرسی
    دوست گرامی
    در روش کپی پیست به هیچ وجه نمیشه این اطلاعات را با هم مطابق کرد شما باید از یک ستون کمکی استفاده کنید که بر اساس اون اطلاعات رو وارد فایلتون کنید
    من معمولاَ اگر لازم به فرمول نداشته باشم بعد از اتمام کار کل داده ها رو کپی میکنم و از گزینه paste special>valuse رو انتخاب میکنم
    یعنی شما اول با روش فرمول نویسی داده ها رو ویرایش کنید بعد با این روش وارد فایلتون کنید
    با یه فرمول ساده بشرح زیر میتونید این کار رو انجام بدید
    کد PHP:
    =if(a2<>"";c2;""
    فايل هاي پيوست شده فايل هاي پيوست شده
    تنها راهي که به شکست مي انجامد، تلاش نکردن است




اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. sort در اکسل
    توسط رضا حدیدی در انجمن سوالات اكسل - Excel Questions
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 14 _ 05 _ 2013, 19:52
  2. سوال درباره sort
    توسط maham58 در انجمن سوالات اكسل - Excel Questions
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: 31 _ 12 _ 2012, 23:41
  3. sort کردن شیت ها
    توسط mrdn66 در انجمن سوالات پیرامون ويژوال بيسيك - VBA Questions
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 22 _ 11 _ 2012, 10:50
  4. مرتب سازی SORT
    توسط HAMDER در انجمن توابع اکسل - Excel Functions
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 10 _ 07 _ 2012, 12:15
  5. تابع sort
    توسط himanhch در انجمن سوالات پیرامون ويژوال بيسيك - VBA Questions
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 07 _ 08 _ 2010, 12:43

بازدید کنندگان با جستجو های زیر این صفحه را پیدا کرده اند

انجمن اكسل ايران , اكسل , اكسس , سوال و جواب اكسل , سوال اكسس , انجمن اكسل ايران , توابع اكسل, آموزش اكسل, آموزش اكسس, VBA, ويژوال بيسيك

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها فعال هستند
  • شکلک ها فعال هستند
  • کد [IMG] فعال است
  • کد [VIDEO] فعال است
  • کد HTML غیر فعال است