دفتر نسیه، لطفا اساتید ایده های خود را بیان کنند

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • beheshty

    • 2014/03/04
    • 48

    دفتر نسیه، لطفا اساتید ایده های خود را بیان کنند

    سلام دوستان
    من مغازه سوپر لبنیاتی دارم برای دفتر نسیه هام یه فایل اکسل ایجاد کردم که در زیر پیوست کردم
    فقط کار با ان یه کم سخت هست از اساتید هر کس ایده ای جدید داره بیان کنه و یک فایل برام بسازه
    مثلا هر وقت اسم جدید اضافه کنم فایل گشترش پیداکنه و از اول این قدر بزرگ نباشه
    اسمها بر اساس حروف الفبا مرتب بشه
    جستجو سریع باشه
    امکان ایجاد نام تکراری نباشه
    فایل های پیوست شده
  • mokaram
    مدير تالار اکسل و بانک اطلاعاتی

    • 2011/02/06
    • 1805

    #2
    دوست عزیز این نوع کار کردن واقعا سخته و برای ایجاد مشتری جدید خیلی درد سر باید بکشی بهتره شما اول یه بانک اطلاعاتی از مشتریات درست کنی که برا هر مشتری یه کد مشتری در نظر بگیری و تو فرم بعدی بیا خرید هر مشتری را ثبت کنی یعنی فرم یک ورود اطلاعات مشتری که برای هر مشتری فقط یه بار انجام میشه و فرم دو ورود اطلاعات خرید ( همون نسیه ) مشتری
    اینجوری خیلی راحت میتونی گزارش بگیری

    کامنت

    • Alireza
      مدير تالار تنظيمات اكسل

      • 2011/03/01
      • 648

      #3
      سلام
      دوست عزیز بنده هم کاملا با نظر آقای مکرم موافقم ساختار فایل شما بکلی غلط هست و باید تغییر اساسی ایجاد کنید .
      به روشهای مختلفی برای اینکار هست .
      نکته ای هم در مورد پست شما لازم به یادآوری هست که طراحی فایل در تالار سفارش پرژه انجام میشه.
      تنها راهي که به شکست مي انجامد، تلاش نکردن است

      کامنت

      • beheshty

        • 2014/03/04
        • 48

        #4
        از راهنمایی های شما دوستان خوب ممنونم من زیاد با اکسل آشنایی ندارم کاش توضیح بیشتری در این باره بیان کنید یا یک فایل برای نمونه قرار بدهید

        کامنت

        • Alireza
          مدير تالار تنظيمات اكسل

          • 2011/03/01
          • 648

          #5
          ببینید شما باید اطلاعات رو به این شکل وارد کنید که در یک شیت اطلاعات مشتری رو ثبت کنید و در شیت دیگه موادی که نسیه میدید و وصولی پولی که از مشتری مبگیرید رو وارد کنید در شیت سوم هم براحتی میتونید بر اساس نیازتون گزارشهای مختلفی ایجاد کنید ولی چون به اکسل آشنا نیستید کارتون یکم مشکل میشه. اگر فایل رو براساس مواردی که گفتم آماده کردید آپلود بفرمایید تا دوستان راهنمایی کنند.
          تنها راهي که به شکست مي انجامد، تلاش نکردن است

          کامنت

          • beheshty

            • 2014/03/04
            • 48

            #6
            علیرضا جان من سعی کردم کاری که شما گفتید انجام بدم
            فقط نمیدونم چه طور اسامی را از شیت1 با اطلاعات شیت 2 متصل کنم لطفا راهنماییم کننید

            کامنت

            • mokaram
              مدير تالار اکسل و بانک اطلاعاتی

              • 2011/02/06
              • 1805

              #7
              نوشته اصلی توسط beheshty
              علیرضا جان من سعی کردم کاری که شما گفتید انجام بدم
              فقط نمیدونم چه طور اسامی را از شیت1 با اطلاعات شیت 2 متصل کنم لطفا راهنماییم کننید

              http://s6.uplod.ir:182/d/2k25bvob4hv...soperjavan.rar
              دوست عزیز در صورت امکان تو خود انجمن آپلود کنید فایل دانلود نمیشه

              کامنت

              • Ali Parsaei
                مدير تالارتوابع اکسل

                • 2013/11/18
                • 1518

                #8
                نوشته اصلی توسط beheshty
                علیرضا جان من سعی کردم کاری که شما گفتید انجام بدم
                فقط نمیدونم چه طور اسامی را از شیت1 با اطلاعات شیت 2 متصل کنم لطفا راهنماییم کنید
                ارتباط اطلاعات با استفاده از data validation و انتخاب حالت list امکان پذير است. (که در خانه هاي شيت دوم بايد وارد شود)
                در شيت اول که ليست اسامي مشتريان را وارد مي کنيد هم مي توانيد براي جلوگيري از ورود اسامي تکراري از همان data validation و حالت custom استفاده و از فرمول نويسي با توابع if و countif در آن قسمت بهره ببريد (البته کارهاي ديگر هم مي توان کرد).
                شما يک مقدار راجع به data validation مطالعه بفرماييد، (منابع هم در سايت موجود است). يک مقدار هم خودتان سعي بفرماييد بعد جاهايي که مشکل داشته باشيد را دوستان کمک خواهند کرد. فايلتان را هم بهتر است در خود سايت آپلود نماييد.
                sigpic

                کامنت

                • beheshty

                  • 2014/03/04
                  • 48

                  #9
                  نوشته اصلی توسط barrai
                  دوست عزیز در صورت امکان تو خود انجمن آپلود کنید فایل دانلود نمیشه
                  هر کار میکنم نمیتونم تو انجمن آپلود کنم خطا میده
                  این لینک امتحان کنید http://uplod.ir/q9j2y739z7ri/soperjavan.rar.htm

                  کامنت

                  • mokaram
                    مدير تالار اکسل و بانک اطلاعاتی

                    • 2011/02/06
                    • 1805

                    #10
                    دوست عزیز فرم مربوط به ثبت مشتری را برات میزام برای باقی فرمهاتم میتونی الهام بگیری از این روش
                    فایل های پیوست شده

                    کامنت

                    • beheshty

                      • 2014/03/04
                      • 48

                      #11
                      خیلی لطف کردی مهربون
                      میرم برای درست کردن بقیه فرمها , فایل که آماده کردم میزارم تا از راهنمایی شما دوستان خوبم بهره بگیرم

                      کامنت

                      • beheshty

                        • 2014/03/04
                        • 48

                        #12
                        نوشته اصلی توسط علي پارسا
                        ارتباط اطلاعات با استفاده از data validation و انتخاب حالت list امکان پذير است. (که در خانه هاي شيت دوم بايد وارد شود)
                        در شيت اول که ليست اسامي مشتريان را وارد مي کنيد هم مي توانيد براي جلوگيري از ورود اسامي تکراري از همان data validation و حالت custom استفاده و از فرمول نويسي با توابع if و countif در آن قسمت بهره ببريد (البته کارهاي ديگر هم مي توان کرد).
                        شما يک مقدار راجع به data validation مطالعه بفرماييد، (منابع هم در سايت موجود است). يک مقدار هم خودتان سعي بفرماييد بعد جاهايي که مشکل داشته باشيد را دوستان کمک خواهند کرد. فايلتان را هم بهتر است در خود سايت آپلود نماييد.
                        دوست عزیز همین طور که گفته بودی در مورد data validation مطالعه کردم چند تا مشکل در این باره وجود دارد وقتی میخوام از حالت لیست استفاده کنم چون تعداد مشتری ها زیاد هست بالای 2000 نفر جستجو تو این لیست امکان پذیر نیست
                        برای نام تکراری هم اگر از فرم برای وارد کردن اطلاعات استفاده کنیم میشه نام تکراری هم وارد کرد در فایل که آپلود کردم در شیت 2 ستون شماره تماس از data validation استفاده شده و به صورت دستی نمیشه تلفن تکراری وارد کرد اما با فرم اطلاعات تکراری وارد میشه
                        من میخوام یه خریدهای که تو شیت 2 ثبت میشه با نام هایی که در شیت 1 هست ارتباط پیدا کنه تقریبا مثل نرم افزار حسابداری ساده عمل کنه آیا راهی وجود داره؟
                        نمی دونم چرا فایل تو انجمن آبلود نمیشه
                        javan

                        کامنت

                        • beheshty

                          • 2014/03/04
                          • 48

                          #13
                          سلام دوستان مهربون
                          این فایل که در زیر گذاشتم همون چیزی هست که میخواستم که یکی از دوستان خوبم زحمتش را برام کشید
                          اگه شما اساتید محترم لطف کنید و برای بهتر شدن آن تغیراتی لحاظ کنید ممنون میشم
                          هر ایده ای که به نظرتون میرسه..

                          صورتحساب مشتریان

                          کامنت

                          • beheshty

                            • 2014/03/04
                            • 48

                            #14
                            با سلام خدمت اساتید محترم
                            ایا راهی برای جستجو بین شیتها بر حسب نام شیت هست؟
                            در ضمن آیا منظور شما از
                            نوشته اصلی توسط Alireza
                            ببینید شما باید اطلاعات رو به این شکل وارد کنید که در یک شیت اطلاعات مشتری رو ثبت کنید و در شیت دیگه موادی که نسیه میدید و وصولی پولی که از مشتری مبگیرید رو وارد کنید در شیت سوم هم براحتی میتونید بر اساس نیازتون گزارشهای مختلفی ایجاد کنید ولی چون به اکسل آشنا نیستید کارتون یکم مشکل میشه. اگر فایل رو براساس مواردی که گفتم آماده کردید آپلود بفرمایید تا دوستان راهنمایی کنند.
                            همون فایل بالا هست یا چیز دیگه ای مد نظرتون بود
                            چه طور میتونم تو فایل بالا قسمت فرم گزارش گیری تغیراتی ایجاد کنم تا گزارشات فقط بر حسب تاریخ نباشه و گزارشات دیگه ای هم بشه انتخاب کردمثلا گزارش کل بدهکاران یا بدهکاران تا قبل از تاریخ فلان و ....
                            منتظر راهنمایی های شما برای بهتر شده فایل هستم

                            یه سوال اساسی هم دارم آیا به اکسل برای حساب داری میشه اعتماد کرد (از نظر از دست رفتن حسابها یاخرابی فایل) یا دنبال یک نرم افزار حساب داری باشم
                            اخه فایلهایی که ماکرو داره خود بخود بسته میشه و میزنه بازیابی خودکار اطلاعات مخصوصا وقتی در حال ویرایش ماکروها هستم تایم ارور میده و ایل بسته میشه
                            Last edited by beheshty; 2014/03/12, 03:30.

                            کامنت

                            • mokaram
                              مدير تالار اکسل و بانک اطلاعاتی

                              • 2011/02/06
                              • 1805

                              #15
                              نمونه فایل برای گزارشگیری تو انجمن زیاده باید جستجو میتونید به هدفتون برسید
                              در مورد سوال اساسی تون باید بگم که بسته به اهمیت کارتون داره اگه اهمیت بالایی نیازه به نظر من اکسل پاسخگوی نیازتون نیست

                              کامنت

                              Working...