تخصیص کتاب

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • karimi22

    • 2014/03/29
    • 29

    تخصیص کتاب

    سلام
    با عرض پوزش
    مدارس مختلف کمبود کتاب دارند
    کتابها مرحله به مرحله و بسته ای میرسه
    هر بسته 11 تایی است و ما باید به صورت زیر به ترتیب کتابها را توزیع کنیم به صورتی که
    1- سعی بر اینه که بر اساس اولویت توزیع بشن اولیت اول اول توزیع میشن بعد اولویت دوم و....
    2- در همون توزیع در اولویت اول به گونه ای است که باید به نسبت نیاز(سهمیه ) توزیع بشن یعنی هر کذم بر اساس به نسبت نیازشون بگیرن یوهو همه را ندیم به یکی بعد بیاییم سر بعدی و..
    3- درتوزیع در هر یک از اولوویتها وقتی توزیع در اولویت بر حسب بسته های سالم تموم شد بیایم سر خرد کردن بسته ها یعنی اول بر اساس بسته ها ی سالم توزیع بشن بعد بیاییم یک یا چند بسته را خرد کنیم و توزیع کنیم

    4-

    یعنی حتی المقدور بسته ها خرد نشن
    این توزیعها سلسه وار ادامه پیدا میکنه تا همه به کتابهاشون برسن

    مدرسه سهمیه نیاز اولویت توزیع اول (تعداد) توزیع دوم(تعداد)
    مدنی 23 1 100 40
    سهرابی 15 2
    یزدانی 18 3
    حیدری 19 2
    جمالی 22 1
    یوسفی 80 1
    شاهمرادی 73 2
    فایل های پیوست شده
    Last edited by karimi22; 2014/03/29, 10:53.
  • Behnam

    • 2013/03/25
    • 842

    #2
    توضیحات شما کامل نیست و ابهام زیاد داره
    بسته ها چندتایین؟
    نیازها کجاست؟
    اصلا چندتا کتاب هست که میخواد توزیع بشه؟
    در ضمن این سوال شما ماشالله خودش یه پروژه کامل هست دوست عزیز
    شما اگر قصد مطرح کردن در تالار پروژه ها رو ندارید به صورت بخش بخش سوالاتون رو مطرح کنید و دوستان فقط راهنمایی خواهند کرد
    هرچیز که در جستن آنی، آنی

    کامنت

    • Ali Parsaei
      مدير تالارتوابع اکسل

      • 2013/11/18
      • 1518

      #3
      سلام،
      اول مدرسه ها را به ترتيب اولويت سورت (رديف) کنيد، سپس ببينيد سهميه هرکدام چند درصد از کل است، بعد اولين توزيع را به نسبت درصدهاي ياد شده تقسيم بندي کنيد (اين کار را به صورت رند شده انجام دهيد) نهايتا" در هر مرحله يک بسته زياد مي آيد که البته لزومي ندارد آن را خرد کنيد، مي توانيد نگه داشته و با توزيع بعدي ارائه کنيد. در توزيع دوم هم همين کار را کنيد فقط بايد حواستان باشد که اگر در مرحله اي از مراحل فوق به يک مدرسه کتابي تخصيص نيافت، در مرحله بعد آن مدرسه در اولويت اول قرار گيرد.
      همه کارها با يک سري ضرب و تقسيم معمولي و نهايتا" با کمک گرفتن از تابع ROUND قابل اجرا است، که البته زحمت ستون بندي و سليقه اجرايش با خودتان است.
      چيز پيچيده اي نيست.
      sigpic

      کامنت

      • karimi22

        • 2014/03/29
        • 29

        #4
        توضیحات تکملی توام با عرض تشکر

        نوشته اصلی توسط علي پارسا
        سلام، اول مدرسه ها را به ترتيب اولويت سورت (رديف) کنيد، سپس ببينيد سهميه هرکدام چند درصد از کل است، بعد اولين توزيع را به نسبت درصدهاي ياد شده تقسيم بندي کنيد (اين کار را به صورت رند شده انجام دهيد) نهايتا" در هر مرحله يک بسته زياد مي آيد که البته لزومي ندارد آن را خرد کنيد، مي توانيد نگه داشته و با توزيع بعدي ارائه کنيد. در توزيع دوم هم همين کار را کنيد فقط بايد حواستان باشد که اگر در مرحله اي از مراحل فوق به يک مدرسه کتابي تخصيص نيافت، در مرحله بعد آن مدرسه در اولويت اول قرار گيرد. همه کارها با يک سري ضرب و تقسيم معمولي و نهايتا" با کمک گرفتن از تابع ROUND قابل اجرا است، که البته زحمت ستون بندي و سليقه اجرايش با خودتان است. چيز پيچيده اي نيست.
        ممنون که جواب دادید لطفا به موارد زیر دقت بفرمایید QUOTE=علي پارسا;19981]سلام، اول مدرسه ها را به ترتيب اولويت سورت (رديف) کنيد، چشم سپس ببينيد سهميه هرکدام چند درصد از کل است، بعد اولين توزيع را به نسبت درصدهاي ياد شده تقسيم بندي کنيد چشم (اين کار را به صورت رند شده انجام دهيد) یعنی چه جوری؟ نهايتا" در هر مرحله يک بسته زياد مي آيد که البته لزومي ندارد آن را خرد کنيد الته ازاما باید تخصیص داده بشه هر چند حتی المقدور نباید خرد بشه مي توانيد نگه داشته و با توزيع بعدي ارائه کنيد. نه نمیشه باید تخصیص بدیم در توزيع دوم هم همين کار را کنيد فقط بايد حواستان باشد که اگر در مرحله اي از مراحل فوق به يک مدرسه کتابي تخصيص نيافت، در مرحله بعد آن مدرسه در اولويت اول قرار گيرد. چه جوری؟ حواسمون به چی باشه؟ همه کارها با يک سري ضرب و تقسيم معمولي و نهايتا" با کمک گرفتن از تابع ROUND قابل اجرا است، درسته ولی مبنای round ده تاییه در صورتی که این بسته ها 11 تایی هستند که البته زحمت ستون بندي و سليقه اجرايش با خودتان است. چيز پيچيده اي نيست.[/QUOTE

        کامنت

        • Ali Parsaei
          مدير تالارتوابع اکسل

          • 2013/11/18
          • 1518

          #5
          خوب اصلا" به بسته ها کار نداشته باشيد، همه محاسبات را بر اساس تعداد انجام دهيد، بعد مضرب هاي 11 را به صورت بسته تحويل دهيد و مانده ها را هم مجبوريد با خورد کردن يک يا چند بسته تأمين کنيد.
          اگر در جايي از محاسبات احتياج به رند کردن عددي داشتيد مي توانيد از تابع round اکسل استفاده کنيد،
          عذرخواهي مي کنم ولي شما بايد تا يک جايي کار را پيش ببريد و بعد اگر مشکلي بود، ما در رفع آن کمکتان کنيم. جسارت نباشد فقط مشکلي که هست اينه که من نميدانم شما چقدر به اکسل آشنا هستيد و آيا موارد اوليه مانند جمع کردن دو سلول و ... را مي دانيد يا لازم است که در اين موارد هم توضيح دهم؟
          sigpic

          کامنت

          • karimi22

            • 2014/03/29
            • 29

            #6
            نوشته اصلی توسط علي پارسا
            خوب اصلا" به بسته ها کار نداشته باشيد، همه محاسبات را بر اساس تعداد انجام دهيد، بعد مضرب هاي 11 را به صورت بسته تحويل دهيد و مانده ها را هم مجبوريد با خورد کردن يک يا چند بسته تأمين کنيد.
            اگر در جايي از محاسبات احتياج به رند کردن عددي داشتيد مي توانيد از تابع round اکسل استفاده کنيد،
            عذرخواهي مي کنم ولي شما بايد تا يک جايي کار را پيش ببريد و بعد اگر مشکلي بود، ما در رفع آن کمکتان کنيم. جسارت نباشد فقط مشکلي که هست اينه که من نميدانم شما چقدر به اکسل آشنا هستيد و آيا موارد اوليه مانند جمع کردن دو سلول و ... را مي دانيد يا لازم است که در اين موارد هم توضيح دهم؟


            سلام علی آقا جدا من شرمنده ام چون اصل مطلب را یادم رفت بگم
            قضیه اینه که ورودی ها پویا هستند یعنی روزانه عوض میشن
            هر روز این روند تکرار میشه
            اگه همین بود که کاملا خودم انجام میدادم
            هیچ مشگلی هم نبود
            حالا اگه یه کم دقت بفرمایید میبینید یه کم زمان بر میشه میخاهیم در زمان صرفه جویی کنیم

            نظرتون راجع به solver چیه؟

            کامنت

            Working...