مشکل عدم محاسبه در اکسل

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • pitizeh
    • 2014/05/27
    • 2

    مشکل عدم محاسبه در اکسل

    سلام دوستان، من یک فایل اکسل برای محاسبه شارژ ماهانه مجتمع درست کرده ام و هر ماه از آن کپی گرفتهخ و آنرا به ماه جدید تغییر داده و اعداد قبوض و خدمات مجتمع را در آن قرار داده و محاسبات آن انجام شده و پرینت شارژ ماهانه را به ساکنین تحویل داده . دو مشکل برای من پیش آمده یکی اینکه بایستی مانده بدهی یا بستانکاری از ماه قبل را در سلول مورد نظر ماه جدید برای هر واحد از ماه قبل در آن وارد کنم در حالیکه می خواهم با تغییر نام فایل از فروردیه به اردیبهشت چه فرمولی بنویسم در سلول مورد نظر که خود به صورت اتوماتیک مانده از ماه قبل را در فایل جدید برای هر 12 ماه ثبت کند.2 - چند وقتی است که فرمولهای نوشته شده در سلولها هیچ عملی انجام نمیدهند و حتما بایستی بر روی محتوای سلول دابل کلیک کرده و سپس اینتر بزنم تا تغییرات ثبت شود حتی افیش را از 2007 به 2010 تغییر دادم و ویندوز را دوباره نصب نمودم ولی مشکل حل نشد اگر کسی راه حل این دو مشکل را می داند لطفا مرا راهنمایی کند. پیشاپیش تشکر
  • ~M*E*H*D*I~

    • 2011/10/19
    • 4374

    #2
    مورد اول

    شما محتوای شیت رو کپی نکن بلکه بر روی تب شیت راست کلیک کرده و از شیت کپی بگیرید و اسمش رو بعد عوض کنید

    مورد دوم محاسبات شما دستی شده باید به اتوماتیک تغییرش بدید

    Click image for larger version

Name:	2014-08-23 8-46-44 PM.jpg
Views:	1
Size:	17.7 کیلو بایت
ID:	123525

    sigpic

    کامنت

    • Javid Mokhtari
      مدير تالار ويژوال بيسيك

      • 2012/01/16
      • 1213

      #3
      با سلام.
      برای جمع مربوط به یک حساب می توان از Sumifs* استفاده کرد
      و مشکل اینکه محاسبات توسط اکسل انجام نمی پذیرد و نیاز به دابل کلیک دارد، به احتمال زیاد تنظیمات حساب گر اکسل بر روی حالت "دستی" تنظیم شده.
      در کل پاسخ مناسب مستلزم فایل می باشد %
      دوره های آموزش رایگان اکسل از صفر تا پیشرفته بصورت تصویری
      بیش از 60 جلسه آموزش ویدئویی رایگان

      شرکت در دوره:

      https://javidsoft.ir/courses/


      کامنت

      Working...