جدا کردن اضافه کار از جمع ساعت کار

Collapse
X
 
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts
  • مجید

    • January 2012
    • 154

    جدا کردن اضافه کار از جمع ساعت کار

    سلام من به یک مشکل عجیبی برخورد کردم
    در یک برگه محاسبه ساعات کاری من نیاز دارم پس از جمع و تفریق ساعت کار و بدست آوردن آن جمع ساعت رو از اضافه کار جدا نمایم
    به عنوان مثال اگر کسی از ساعت 8 صبح تا 15 بعداز ظهر کار کنه 7ساعت کار کرده و مشکلی نیست اما اگر کسی از 8 صبح تا 17 کار کنه جمع ساعت کار اون 9 ساعت میشه و من نیاز به فرمولی دارم که در سلول جمع ساعت وقتی که جمع ساعت از 8 بیشتر شد اضافه اون رو به سلول بعدی که اضافه کار هست انتقال بدهد

    ورود خروج جمع اضافه کاری
    8:00 15:00 7:00 0:00
    8:00 17:00 8:00 1:00
  • Javid Mokhtari
    مدير تالار ويژوال بيسيك

    • January 2012
    • 1213

    #2
    RE: جدا کردن اضافه کار از جمع ساعت کار

    با سلام.
    دوست عزیز چون سئوال شما روش های زیادی واسه جواب داره واسه همین آدم نمی دونه کدومشو بگه.ولی من به اختیار یکیشو میگم:

    1---در سلول B1مقدار ساعت مبنایی را که می خواهید ساعات کاری از روی آن محاسبه شود را وارد کنید(اینطوری میتونید مبنای محاسبه ساعت کاری رو هم عوض کنید)------به گفته ی شما 8:00:00

    2---در سلول A3مقدار ساعت شروع به کار را بنویسید-----به گفته ی شما 8:00:00

    3---در سلول B3مقدار ساعت پایان کار را بنویسید

    4---در سلول C3 فرمول زیر را وارد کنید(جمع ساعات کاری):
    IF(B3-A3>B1;B1;B3-A3

    5---در سلول D3 فرمول زیر را وارد کنید(اضافه کاری):
    IF(B3-A3>B1;B3-A3-C3;0
    دوره های آموزش رایگان اکسل از صفر تا پیشرفته بصورت تصویری
    بیش از 60 جلسه آموزش ویدئویی رایگان

    شرکت در دوره:

    https://javidsoft.ir/courses/


    Comment

    • Alireza
      مدير تالار تنظيمات اكسل

      • March 2011
      • 648

      #3
      RE: جدا کردن اضافه کار از جمع ساعت کار

      با سلام
      دوست گرامی امیدوارم فایل ضمیمه بتونه مشکلو حل کنه .
      فایل های پیوست شده
      تنها راهي که به شکست مي انجامد، تلاش نکردن است

      Comment

      • مجید

        • January 2012
        • 154

        #4
        RE: جدا کردن اضافه کار از جمع ساعت کار

        سلام ویک دنیا ممنون از راهنمائی زیبای شما
        برنامه جالبی بود ، و یک سول برام پیش اومد که از ناحیه فرمول نتونستم طریقه انجام اون رو بفهمم و اون اینکه درقسمت سیاه سمت چپ چه فرمول یا روشی به کار رفته که وقتی اسم افراد رو در باکس نام عوض میکنیم ساعت کار اون شخص رو در باکسهای بعدی نشون میده
        باز هم ممنون

        Comment

        • Javid Mokhtari
          مدير تالار ويژوال بيسيك

          • January 2012
          • 1213

          #5
          RE: جدا کردن اضافه کار از جمع ساعت کار

          با سلام و کسب اجازه از آقای فیاضی:

          در قسمت جمع مرخصی و جمع اضافه کار از فرمول SUMIF استفاده شده که صورت کلی آن به شکل زیر است :

          SUMIF(range;criteria;sum_range

          range: محدوده ای که باید جست و جو شود
          Criteria:مقداری که در محدوده ی range باید جست و جو شود
          sum_range:محدوه ای که باید عمل جمع بر روی آن صورت گیرد.

          به طور کلی می توان چنین گفت:

          " محدوه ی range را جست و جو کن ، اگر مقداری برابر criteria پیدا کردی ، سلول متناظر criteria را واقع در محدوده sum_range را باهم جمع کن " .
          دوره های آموزش رایگان اکسل از صفر تا پیشرفته بصورت تصویری
          بیش از 60 جلسه آموزش ویدئویی رایگان

          شرکت در دوره:

          https://javidsoft.ir/courses/


          Comment

          • arezo yadgar
            • March 2014
            • 1

            #6
            با سلام
            این فرمولی که نوشتید جواب نمیده من مشکلم اینه که هم شیفت صبح دارم هم شیفت شب.یه فرمولی میخوام که هم ساعت اضافه کاری رو محاسبه کنه و هم روزهای 5شنبه که ساعت کاری 5 ساعت و هم روزهای جمعه که کار انجام میشه اضافه کاری محسوب بشه.به طور مثال در روز عادی از ساعت 19:15 شروع کار و پایان 7:45 صبح روز بعد و اگر 5 شنیه یا جمعه هم به این صورت کار کنه ارچه فرمولی باید استفاده کنم.با تشکر
            arezo

            Comment

            • Alireza
              مدير تالار تنظيمات اكسل

              • March 2011
              • 648

              #7
              نوشته اصلی توسط arezo yadgar
              با سلام
              این فرمولی که نوشتید جواب نمیده من مشکلم اینه که هم شیفت صبح دارم هم شیفت شب.یه فرمولی میخوام که هم ساعت اضافه کاری رو محاسبه کنه و هم روزهای 5شنبه که ساعت کاری 5 ساعت و هم روزهای جمعه که کار انجام میشه اضافه کاری محسوب بشه.به طور مثال در روز عادی از ساعت 19:15 شروع کار و پایان 7:45 صبح روز بعد و اگر 5 شنیه یا جمعه هم به این صورت کار کنه ارچه فرمولی باید استفاده کنم.با تشکر
              سلام
              دوست عزیز در اصل مطلب تغییری ایجاد نمیشه فقط شما ساختار فایل رو بر اساس نیازتون تغییر بدید.
              اگر جایی نیاز به کمک داشید بفرمایید.
              تنها راهي که به شکست مي انجامد، تلاش نکردن است

              Comment

              • hady.bloor
                • May 2014
                • 2

                #8
                باسلام فرمول نوشته شده برای جمع ساعت کارو وقتی میزنم eror میده دلیلش چیه . ممنون

                Comment

                • khakzad

                  • March 2010
                  • 2034

                  #9
                  سلام دوست عزیز
                  1) فرمول رو ننوشتید ببینیم چکار کردین و ارورش کجاست
                  2) منظورتون خطای فرمولی هست یا اینکه اشتباه حساب می کنه؟؟؟؟؟

                  ابهامات رو برطرف کنید تا به جواب برسیم

                  Comment

                  • Navid.seven
                    • July 2018
                    • 3

                    #10
                    نوشته اصلی توسط alireza
                    سلام
                    دوست عزیز در اصل مطلب تغییری ایجاد نمیشه فقط شما ساختار فایل رو بر اساس نیازتون تغییر بدید.
                    اگر جایی نیاز به کمک داشید بفرمایید.
                    با سلام
                    مشکلی که این دوست عزیز میفرمایند مربود به ساعت های بعد از ظهر هستش
                    من هم همین مشکل رو دارم
                    هنگامی که پرسنل شیفت شب برای مثال ساعت 17:30 وارد کار و ساعت 2:00 از کار خارج میشن به علت کوچک تر بودن ساعت خروج از ساعت ورود خروجی با مشکل مواجه میشه.
                    این مشکل با دستور زیر حل میشه:
                    اکر سلول ساعت ورود رو a1 و سلول ساعت خروج رو a2 در نظر بگیریم به این صورت هستش.
                    (a2-a1+(a2<=a1)
                    تا اینجای کار مشکلی نیست و جواب درست توی سلول خروجی نمایش داده میشه.
                    ولی مشکل از جایی شروع میشه مثل تصویر زیر که یک نفر ممکن هستش توی یک روز 1 بار وارد بشه، یک بار خارج بشه و مجددا بخواد وارد بشه و بعد از چند ساعت خارج بشه، که تو این شرایط متاسفانه اکسل سلول خالی یا صفر رو برابر ساعت 00:00 میدونه و وقتی ما ساعت ورود و خروج 2 رو خالی بذاریم یا 00:00 بذاریم 24 ساعت ساعت کاری محاسبه میشه.
                    آیا راهی برای این مشکل هست؟
                    Click image for larger version

Name:	Untitled.png
Views:	1
Size:	17.6 کیلو بایت
ID:	134169

                    Comment

                    Working...