جا کردن اطلاعات از یک لیست کلی

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • taocom52

    • 2015/08/14
    • 99

    جا کردن اطلاعات از یک لیست کلی

    سلام
    من یک لیست کلی از یکسری اطلاعات هزینه ای دارم،میخواستم اطلاعات (هر سطر) مربوط به کد هر مشتری در یک شیت جداگانه درج بشه یعنی وقتی در لیست کلی اطلاعات رو دارم مینویسم به محض نوشتن کد مشتری که در آخر سطر هست این سطر در اولین سطر خالی شیت کد مشتری کپی بشه فایل نمونه رو براتون ارسال میکنم
    متشکرم
    فایل های پیوست شده
    Last edited by taocom52; 2017/10/07, 20:58.
  • taocom52

    • 2015/08/14
    • 99

    #2
    هیچ عزیزی نیست که جواب مارو بدهد ، هیچکسسسسسس؟!!

    کامنت

    • Ali Parsaei
      مدير تالارتوابع اکسل

      • 2013/11/18
      • 1522
      • 71.67

      #3
      سلام،
      پيشنهاد مي کنم از راه هاي ساده تر استفاده نماييد، مثلا" با استفاده از ابزار "فيلتر" اکسل، به راحتي در همان ديتابيس اصلي در شيت "اطلاعات کل" مي توانيد کد مورد نظرتان را جدا نماييد.
      مگر اينکه به دلايلي مجبور باشيد چنين امري را انجام دهيد که در آن صورت احتياج به فرمول نويسي زياد است و فايل سنگين مي شود. (البته با کدنويسي هم مي شود کارکرد که بحث آن جدا است)
      اگر اطلاعات محدود باشد با تخصيص کد يکتا به هر سطر هم مي شود اطلاعات را در شيت جداگانه استخراج کرد.
      من يک مقدار روي فايلتان کار کردم، يک ستون به اول جدول اضافه کردم و با استفاده از تابع countif يک کد يکتا براي هر سطر تشکيل دادم.
      بعد در شيت ديگري با تابع vlookup اطلاعات را استخراج کردم به اين نحو که شما در شيت دوم در خانه زرد رنگ کد مورد نظر خود را وارد کرده و در جدول زير آن مشخصات کد بارگزاري مي گردد.
      فایل های پیوست شده
      [SIGPIC][/SIGPIC]

      کامنت

      • taocom52

        • 2015/08/14
        • 99

        #4
        متشکرم از جوابتان کار جالبی بود ، البته جناب پارسا چون اطلاعات دیگری هم در شیتهای کد مشتری قرار نوشته شود بایستی شیتها جدا شوند ، یکی از آقایان کدی رو برای دوست دیگری نوشته بود که من دیدمش ولی نمیدانم چرا کار نمیکند اصولا کاری را که من خواستم بایستی انجام دهد ولی جایی اشکالی هست من فایل حاوی آن ماکرو را برایتان میفرستم لطفا نگاهی بیاندازید. متشکرم
        فایل های پیوست شده

        کامنت

        • misammisam
          مدير تالار حسابداری و اکسل

          • 2014/04/04
          • 892
          • 64.00

          #5
          سلام
          این کار شما اصلا فرمول نویسی نمیخواد ، شما یه صورت هزینه بر حسب کد مشتری میخواید که با اون ماکرویی که تو فایلتون هست و چند تا FOR رو تو در تو میکنه فقط مقدار محدودی دیتا میتونید به صفحتون اضافه کنید ، مثلا اگه اطلاعاتتون بشه 2000 خط سیستمتون هنگ میکنه (مگر اینکه یه ابر رایانه داشته باشی ) ، کلا اینکار خیلی اشتباهیه که خیلی انجامش میدن .
          والا بخدا اکسل یه ابزاری داره به اسم Pivot Table که همه اینکارارو انجام میده ، هم سرعتش عالیه هم محدودیت ورود دیتا نداره .
          تو فایل زمیمه روی مبلغ هزینه کد مورد نظرتون دابل کلیک کنید ، ریز لیستتون باز میشه .

          فایل های پیوست شده
          [CENTER][SIGPIC][/SIGPIC]
          [/CENTER]
          [CENTER][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][INDENT]
          [CENTER][SIZE=3][URL="https://affstat.adro.co/click/adf04053-f8a6-439a-9ac4-e6a7e6f4b455"][B]اينجا كليك نكنيا ![/B][/URL][/SIZE]
          [/CENTER]
          [/INDENT]

          [/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
          [/CENTER]

          کامنت

          • taocom52

            • 2015/08/14
            • 99

            #6
            متشکرم با همان فرمولهایی که شما زحمت کشیدید حل شد، عالی بود امروز هم چند چیز جالب ازتون یاد گرفتم متشکرم

            کامنت

            • Amir Ghasemiyan

              • 2013/09/20
              • 4598
              • 100.00

              #7
              نوشته اصلی توسط taocom52
              متشکرم با همان فرمولهایی که شما زحمت کشیدید حل شد، عالی بود امروز هم چند چیز جالب ازتون یاد گرفتم متشکرم

              گه پاسخ سوالتون رو دریافت کردین لطفا تاپیک رو حل شده کنید

              کامنت

              چند لحظه..