جمع کارکرد روزهای تعطیل در جدول کارکرد ماهیانه!

Collapse
این تاپیک قفل است.
X
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • Barzan6259

    • 2017/03/22
    • 21

    [حل شده] جمع کارکرد روزهای تعطیل در جدول کارکرد ماهیانه!

    با سلام

    بنده یه جدول بصورت یکساله طراحی کردم که توی اون شیفت های روزانه در 12 ماه سال نوشته میشن ..(برنامه شیفت های پزشکان )

    حالا میخوام در سلولی که اضافه کردم در آخر جمع کارکرد روزهای تعطیل را فقط برام بنویسه

    نکته: در شیت دیتا من تقویم یکساله طراحی کردم که کل سلول های مربوط به شیفتها در تمام روزها و ماهها اطلاعات تعطیلی و روز معمولی را از اون دریافت میکنه و بر اساس اون ساعت کاری را مشخص میکنه ..

    مثال: پزشکان مرکز بنده ممکنه 15 روز بیتوته داشته باشن (بستگی به محل خدمتشون )که در این 15 روز ممکن است به نسبت، هر کدام چند روز تعطیلی داشته باشن .. ( ساعات کاری روزهای تعطیل با روزهای عادی متفاوت است) حالا باید در ستون مربوط به (جمع بیتوته در روزهای تعطیل) جمع کارکرد روزهای بیتوته تعطیل ثبت بشه !

    در ضمن میخوام بغییر از سلول بالای مربوط به روز که در صورت تعطیلی رنگش به زرد تغییر میکنه در کل ستون مربوط به روز تعطیل ، سلولها زرد بشن و رنگ متن مربوطه اگر OFF بود هم زرد بشه در غیر اینصورت رنگ متن سیاه بشه و فقط رنگ سلول زرد بشه !

    ممنون میشم راهنمایی بفرمائید ..//

    نمونه فایل را پیوست کردم .. ( برای نمونه فقط شیت فروردین را برام اصلاح بفرمائید و یا راهنمایی بفرمائید )
    راستی برای طراحی جدول از تابع Vlookup استفاده کردم که باعث میشه کد نویسیش خیلی سنگین بشه اگه یه راه ساده تر به ذهنتون میرسه ممنون میشم منو راهنمایی کنید!
    فایل های پیوست شده
  • Barzan6259

    • 2017/03/22
    • 21

    #2
    UP

    کامنت

    • Barzan6259

      • 2017/03/22
      • 21

      #3
      ببخشید
      مثل اینکه کسی نیست مشکل ما رو بررسی کنه !

      کامنت

      • Barzan6259

        • 2017/03/22
        • 21

        #4
        up

        پرسش: جمع کارکرد روزهای تعطیل در جدول کارکرد ماهیانه!

        کامنت

        • Amir Ghasemiyan

          • 2013/09/20
          • 4598
          • 100.00

          #5
          سلام دوست عزيز
          بابت تاخير در پاسخ عذرخواهم.
          براي فروردين به اين صورت ميتونين عمل كنيد
          روزهاي عادي:
          کد:
          =SUM(((D6:AH6=Table2[نوع روز کاری])*Table2[0 عادی])*TRANSPOSE(Data!$J$6:$J$36=0))
          روزهاي تعطيل:
          کد:
          =SUM(((D6:AH6=Table2[نوع روز کاری])*Table2[1 تعطیل])*TRANSPOSE(Data!$J$6:$J$36=1))
          دقت كنيد فرمول ها آرايه اي هستن

          کامنت

          • Barzan6259

            • 2017/03/22
            • 21

            #6
            نوشته اصلی توسط Amir Ghasemiyan
            سلام دوست عزيز
            بابت تاخير در پاسخ عذرخواهم.
            براي فروردين به اين صورت ميتونين عمل كنيد
            روزهاي عادي:
            کد:
            =SUM(((D6:AH6=Table2[نوع روز کاری])*Table2[0 عادی])*TRANSPOSE(Data!$J$6:$J$36=0))
            روزهاي تعطيل:
            کد:
            =SUM(((D6:AH6=Table2[نوع روز کاری])*Table2[1 تعطیل])*TRANSPOSE(Data!$J$6:$J$36=1))
            دقت كنيد فرمول ها آرايه اي هستن

            خیلی ممنون از پاسخگوییتون ، واقعاً جای تشکر داره مشکلم حل شد

            کامنت

            چند لحظه..