" با سلام خدمت اساتید گرامی "
بنده یه فایل اکسل طراحی کردم که شامل برنامه ماهانه برای 12 ماه سال از فروردین تا اسفند می باشد.
تصویر ذیل:

حالا اگر دقت بفرمائید یه شیت DATA هم درست کردم که در اونجا تقویم برای روزهای تعطیل با 0 و 1 طراحی کردم ...

1. من میخوام برنامه شیفت ماهانه به صورت پویا باشه و بر اساس تغییر سال خودش آپدیت بشه و روزهای تعطیل همونطور که براش تعریف کردم رنگش تغییر کنه ..( البته از بالا تا پایین سلول مربوطه رنگش تغییر بکنه !) | خودم الان اینکار رو برای سلولهای بالایی انجام دادم ولی برای سلول های پایینی چون براش تعریف کردم اگر شیفت OFF باشه رنگ متن سفید بشه وقتی رنگ بکگراند تغییر کنه متن OFF هم نمایش داده میشه که نباید بشه ..

2. روزهای هفته در سلول های بالای تاریخ که هر ماه از 1 تا 31 و .. شروع میشه به صورت خودکار نمایش داده بشه .. بر اساس تقویم شمسی که در شیت تقویم شمسی قرار دادم بروزرسانی بشه ..

3. جمع شیفت های هر فرد بر اساس لیست کارکنان در کادر پایانی مربوط به جمع کارکرد به ساعت و بخش اضافه کار نمایش داده بشه ( بطور مثال بنده خودم رسمی هستم ولی موظفی ماهانه بنده 0 هست و شیفتهای بنده بصورت اضافه کار محاسبه میشه و باید در کادر اضافه کار نمایش داده بشه نه در جمع کارکرد به ساعت ، نفر بعدی قراردادی هست و موظفی ماهانه وی 176 ساعت می باشد و مازاد بر 176 در کادر اضافه کار نمایش داده میشود ( بخش دوم مثال را بنده خودم انجام دادم )

4. جمع کارکرد ساعات بر اساس تابع VLOOKUP نوشته شده است (آیا راه ساده تری برای جمع بندی شیفت ها وجود دارد! )
5. بر اساس محل خدمت افراد بصورت پویا لیست افراد در شیت ماهانه نمایش داده بشه ..


بطور مثال در شیت دیتا لیست کارکنان در برنامه ماهانه با انتخاب هر واحد کارکنان اون واحد در لیست شیفت ماهانه نمایش داده بشن ! ( خودم هم نفهمیدم چی گفتم ولی فکر کنم منظورمو رسوندم )
ببخشید سرتونو درد آوردم .. کارم خیلی گیره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
ارادتمند / کاملائی
| فایل نمونه را پیوست کردم | 2018 Barzan©
بنده یه فایل اکسل طراحی کردم که شامل برنامه ماهانه برای 12 ماه سال از فروردین تا اسفند می باشد.
تصویر ذیل:
حالا اگر دقت بفرمائید یه شیت DATA هم درست کردم که در اونجا تقویم برای روزهای تعطیل با 0 و 1 طراحی کردم ...
1. من میخوام برنامه شیفت ماهانه به صورت پویا باشه و بر اساس تغییر سال خودش آپدیت بشه و روزهای تعطیل همونطور که براش تعریف کردم رنگش تغییر کنه ..( البته از بالا تا پایین سلول مربوطه رنگش تغییر بکنه !) | خودم الان اینکار رو برای سلولهای بالایی انجام دادم ولی برای سلول های پایینی چون براش تعریف کردم اگر شیفت OFF باشه رنگ متن سفید بشه وقتی رنگ بکگراند تغییر کنه متن OFF هم نمایش داده میشه که نباید بشه ..

2. روزهای هفته در سلول های بالای تاریخ که هر ماه از 1 تا 31 و .. شروع میشه به صورت خودکار نمایش داده بشه .. بر اساس تقویم شمسی که در شیت تقویم شمسی قرار دادم بروزرسانی بشه ..

3. جمع شیفت های هر فرد بر اساس لیست کارکنان در کادر پایانی مربوط به جمع کارکرد به ساعت و بخش اضافه کار نمایش داده بشه ( بطور مثال بنده خودم رسمی هستم ولی موظفی ماهانه بنده 0 هست و شیفتهای بنده بصورت اضافه کار محاسبه میشه و باید در کادر اضافه کار نمایش داده بشه نه در جمع کارکرد به ساعت ، نفر بعدی قراردادی هست و موظفی ماهانه وی 176 ساعت می باشد و مازاد بر 176 در کادر اضافه کار نمایش داده میشود ( بخش دوم مثال را بنده خودم انجام دادم )
4. جمع کارکرد ساعات بر اساس تابع VLOOKUP نوشته شده است (آیا راه ساده تری برای جمع بندی شیفت ها وجود دارد! )

5. بر اساس محل خدمت افراد بصورت پویا لیست افراد در شیت ماهانه نمایش داده بشه ..
بطور مثال در شیت دیتا لیست کارکنان در برنامه ماهانه با انتخاب هر واحد کارکنان اون واحد در لیست شیفت ماهانه نمایش داده بشن ! ( خودم هم نفهمیدم چی گفتم ولی فکر کنم منظورمو رسوندم )

ببخشید سرتونو درد آوردم .. کارم خیلی گیره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
ارادتمند / کاملائی
| فایل نمونه را پیوست کردم | 2018 Barzan©
کامنت