مشکل در تنظیمات سلول ها در پرینت

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • pashadarabi
    • 2018/06/16
    • 2

    مشکل در تنظیمات سلول ها در پرینت

    سلام به همگی
    من مشکلی در تنظیمات سلول ها برای نمایش داده شدن یا داده نشدن در پرینت دارم.
    داستان از این ماجراست ه شرکت ما یک سری فاکتور در سایز آ4 داده چاپ کردن که در واقع ستون بندی و سط بندی و جدول کشی های فاکتور توش هست و قاعدتا متن داخل جدول و سلول ها خالیه- حالا من یک فایل اکسل ساختم دقیقا مثل فاکتور با همون سطر بندی و ستون بندی - با همون خط و خطوط و حدول بندی که در فاکتور چاپ شده وحود داره به صورت ازمون خطا هم با پرینتر جوری ست کردم که با اختلاف ناچیزی فایل اکسل من و برگه فاکتور چاپ شده روی هم تنظیمن یعنی فایل من رو پرینت بگیریم روی فاکتور دقیقا رو هم میخوره - ولی مشکل اینجاست که جدول بندی و سر ستون هایی رو هم که تعریف کردم مجدداد چاپ میکنه - من دنبال راهی هستم که بتونم اون سر ستون ها و جدول بندی ها رو در پرینت حذف کنم ولی در فایلم هم موحود باشه که حسابدار که داره فایل اکسل رو پر میکنه هم بتونه ببینه اطلاعاتی که وارد میکنه مربوط به کدوم گزینه است هم در پرینت فقط اطلاعات متغیرر که وارد میکنه بیاد و اون چیزهای ثابتی که در فاکتور چاپ شده از قبل در پرینت نیاد.
    با گزینه print aria کمی کار کردم ولی نتونستم این کار رو ازش بگیرم- چون در واقع هر سلول یا مجموعه سلول انتخابی در این قسمت در یک صفحه جداگانه در پرینت اورده میشه - کسی میتونه کمکم کنه؟
  • M_ExceL

    • 2018/04/23
    • 677

    #2
    نوشته اصلی توسط pashadarabi
    سلام به همگی
    من مشکلی در تنظیمات سلول ها برای نمایش داده شدن یا داده نشدن در پرینت دارم.
    داستان از این ماجراست ه شرکت ما یک سری فاکتور در سایز آ4 داده چاپ کردن که در واقع ستون بندی و سط بندی و جدول کشی های فاکتور توش هست و قاعدتا متن داخل جدول و سلول ها خالیه- حالا من یک فایل اکسل ساختم دقیقا مثل فاکتور با همون سطر بندی و ستون بندی - با همون خط و خطوط و حدول بندی که در فاکتور چاپ شده وحود داره به صورت ازمون خطا هم با پرینتر جوری ست کردم که با اختلاف ناچیزی فایل اکسل من و برگه فاکتور چاپ شده روی هم تنظیمن یعنی فایل من رو پرینت بگیریم روی فاکتور دقیقا رو هم میخوره - ولی مشکل اینجاست که جدول بندی و سر ستون هایی رو هم که تعریف کردم مجدداد چاپ میکنه - من دنبال راهی هستم که بتونم اون سر ستون ها و جدول بندی ها رو در پرینت حذف کنم ولی در فایلم هم موحود باشه که حسابدار که داره فایل اکسل رو پر میکنه هم بتونه ببینه اطلاعاتی که وارد میکنه مربوط به کدوم گزینه است هم در پرینت فقط اطلاعات متغیرر که وارد میکنه بیاد و اون چیزهای ثابتی که در فاکتور چاپ شده از قبل در پرینت نیاد.
    با گزینه print aria کمی کار کردم ولی نتونستم این کار رو ازش بگیرم- چون در واقع هر سلول یا مجموعه سلول انتخابی در این قسمت در یک صفحه جداگانه در پرینت اورده میشه - کسی میتونه کمکم کنه؟
    سلام
    در این مورد اگر درست متوجه شده باشم، بهترین کار اینه که شما فرم اصلی که شامل سر ستونها و جدولهاست رو در یک شیت مجزا داشته باشید تا کاربر اطلاعات رو وارد کنه
    سپس شیت دیگری ایجاد کنید و اون رو تنظیم کنید برای پرینت روی فاکتور خام، سپس مقادیر سلولهای اون رو مساوی مقادیر شیت اول قرار بدید.
    موفق باشید ...
    [CENTER]Telegram Channel : [url]https://t.me/UltraOfficeSkills[/url]
    [/CENTER]

    کامنت

    • pashadarabi
      • 2018/06/16
      • 2

      #3
      چه جوری میشه مقادیر شیت دوم رو هم نظیر شیت یک کرد؟
      و نکته اینه که شیت یک از لحاظ مارجین خیلی دقیق کار شد روش که تو پرینت خوب در بیاد. راهی هست که با همون مارجین کپی بشه تو شیت دوم یا دوباره باید تنظیمشون کنم

      - - - Updated - - -

      خب ممنون این کار رو کردم
      فقط یک مشکل
      این که در سلول هایی که هم نظیرشون در شیت اول خالی هست یک عدد صفر میندازه - و به دلیل اینکه دلیلی نداره که حسابدار کل سلول ها رو پر کنه - در واقع بسته به هر سند یک سری سلول ها پر باید بشه. راهی هست که این اعداد صفر توش هم نیوفته؟

      کامنت

      • M_ExceL

        • 2018/04/23
        • 677

        #4
        نوشته اصلی توسط pashadarabi
        چه جوری میشه مقادیر شیت دوم رو هم نظیر شیت یک کرد؟
        و نکته اینه که شیت یک از لحاظ مارجین خیلی دقیق کار شد روش که تو پرینت خوب در بیاد. راهی هست که با همون مارجین کپی بشه تو شیت دوم یا دوباره باید تنظیمشون کنم

        - - - Updated - - -

        خب ممنون این کار رو کردم
        فقط یک مشکل
        این که در سلول هایی که هم نظیرشون در شیت اول خالی هست یک عدد صفر میندازه - و به دلیل اینکه دلیلی نداره که حسابدار کل سلول ها رو پر کنه - در واقع بسته به هر سند یک سری سلول ها پر باید بشه. راهی هست که این اعداد صفر توش هم نیوفته؟
        سلام
        بله با فرض این در شیت یک، مقدار داخل سلول a1 قرار دارد، در شیت دوم داخل هر سلولی که خواستید، فرمول زیر رو وارد کنید :
        کد:
        =IF(ISBLANK(Sheet1!A1),"",Sheet1!A1)
        [CENTER]Telegram Channel : [url]https://t.me/UltraOfficeSkills[/url]
        [/CENTER]

        کامنت

        چند لحظه..