کد نویسی insert کردن چند ستون

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • qaribeh216

    • 2018/04/11
    • 18
    • 15.00

    کد نویسی insert کردن چند ستون

    خدمت جناب مهندس قاسمیان
    فایل جهت بررسی و اظهار نظر جنابعالی پیرامون تغییرات انجام شده در جهت ساخت فرم و بهینه سازی آن تقدیم حضور می گردد.
    با الهام گرفتن از کد نویسی پیشنهادی شما و پیش فرض آن که با طراحی یک form، اطلاعات ورودی را در Sheet2 (دیتابیس) ذخیره کرده و در Sheet1 (فروش روزانه) به نمایش گذاشته شود، تهیه و تنظیم کردم
    #الف. حال با افزودن ستون و عنوان تاریخ جدید برای روزهای پیاپی؛ در ترتیب و نمایش آخرین هفته جاری در Sheet1 با مشکل روبرو هستم، زیرا آدرس سلول ها در محدوده تعیین شده از Sheet2 فراخوانی می شود (دیتابیس) و با اضافه شدن ستون جدید آدرس سلول تغییر کرده و امکان نمایش صحیح این محدود در Sheet1 نیست

    #ب . با توجه به مسئله فوق برای فراخوانی سلول G2 (شماره هفته سال) و ستون های J:M در Sheet1 نیز با مشکل روبرو هستم


    ________
    آنچه به نظر بنده کمترین رسید، آن است که اگر Insert ستون (با تنظیم بین دو تاریخ خواسته شده در فرم) مخالف روال پیش فرض اکسل باشد (ما بین ستون C:D) تاریخ های جدید با نام ستون های قبلی آرایش بندی شده و مرتب می شود و تاریخ هفته قبل عقب نشسته و هفته جدید جایگزین آن خواهد شد به گونه ای که در فایل پیوست به صورت دستی اعمال شده است، با اضافه شدن تاریخ هفته 21 فراخوانی آن در Sheet1 نیز هفته آخر را نشان خواهد داد (البته اگر قابل اجرا باشد و بتوان با کد نویسی به این منظور رسید)

    از توجه و مساعدت شما و دوستان سپاسگزارم
    فایل های پیوست شده
    Last edited by qaribeh216; 2018/07/22, 05:24.
  • Amir Ghasemiyan

    • 2013/09/20
    • 4598
    • 100.00

    #2
    سلام دوست عزيز
    الان كه فايل كامل فرستاديد تقريبا متوجه شدم چه چيزي مد نظرتونه

    فايل شما يك مشكل بسيار بزرگ داره و اون اينكه ساختار ديتابيسي نداره.
    چيزي كه شما نياز داريد دو جدول ساده به عنوان ديتابيس هست و در شيت اول هم فقط خروجي نمايش داده ميشه

    ديتابيسي كه شما نياز داريد به اين شرح هست:
    جدول اول:
    كد كالا | تعداد اوليه | ساير مصارف | تعداد مرجوع شده | موجودی فعلی | توضيحات

    جدول دوم:
    كد كالا | تعداد فروش | تاريخ فروش

    اطلاعات در اين دو جدول بايد ثبت بشه و در شيت 1 با فرمول نويسي به نمايش در بياد

    کامنت

    • qaribeh216

      • 2018/04/11
      • 18
      • 15.00

      #3
      نوشته اصلی توسط Amir Ghasemiyan
      سلام دوست عزيز
      الان كه فايل كامل فرستاديد تقريبا متوجه شدم چه چيزي مد نظرتونه

      فايل شما يك مشكل بسيار بزرگ داره و اون اينكه ساختار ديتابيسي نداره.
      چيزي كه شما نياز داريد دو جدول ساده به عنوان ديتابيس هست و در شيت اول هم فقط خروجي نمايش داده ميشه

      ديتابيسي كه شما نياز داريد به اين شرح هست:
      جدول اول:
      كد كالا | تعداد اوليه | ساير مصارف | تعداد مرجوع شده | موجودی فعلی | توضيحات

      جدول دوم:
      كد كالا | تعداد فروش | تاريخ فروش

      اطلاعات در اين دو جدول بايد ثبت بشه و در شيت 1 با فرمول نويسي به نمايش در بياد
      سلام جناب امیر آقای گل
      فایل پیوست را با راهکار پیشنهادی شما تغییر دادم، جهت ملاحظه و اعمال نظر شما ( حل مسئله طرح شده در پست اول#الف و #ب) تقدیم می گردد
      با تشکر
      فایل های پیوست شده
      Last edited by qaribeh216; 2018/07/23, 18:40.

      کامنت

      • Amir Ghasemiyan

        • 2013/09/20
        • 4598
        • 100.00

        #4
        سلام دوست عزيز
        من فايل شما رو يكم تغيير دادم ملاحظه بفرماييد
        فایل های پیوست شده

        کامنت

        • qaribeh216

          • 2018/04/11
          • 18
          • 15.00

          #5
          نوشته اصلی توسط Amir Ghasemiyan
          سلام دوست عزيز
          من فايل شما رو يكم تغيير دادم ملاحظه بفرماييد
          دوست عزیزم امیر آقا ممنونم
          در فایل مرحمتی شما ساختار بر پایه Table و نام گذاری محدوده ها تغییر داده شده، لطف می فرمایید توضیحی بر مزیت این کار نسب به ساختار قبلی بدهید!
          ضمنا امکان ورود اطلاعات در شیت ها ی دیتابیس با استفاده از فرم دیگر در دسترس نیست و باید به صورت دستی در ستونها قرار بگیرد
          باز از عنایت شما سپاسگزارم

          کامنت

          • Amir Ghasemiyan

            • 2013/09/20
            • 4598
            • 100.00

            #6
            نوشته اصلی توسط qaribeh216
            دوست عزیزم امیر آقا ممنونم
            در فایل مرحمتی شما ساختار بر پایه Table و نام گذاری محدوده ها تغییر داده شده، لطف می فرمایید توضیحی بر مزیت این کار نسب به ساختار قبلی بدهید!
            ضمنا امکان ورود اطلاعات در شیت ها ی دیتابیس با استفاده از فرم دیگر در دسترس نیست و باید به صورت دستی در ستونها قرار بگیرد
            باز از عنایت شما سپاسگزارم

            در مورد تیبل توضیحاتی در سایت وجود داره. لطفا این دو پست رو مطالعه بفرمایید

            ۲۳ نکته جداول اکسل (۱) - جدول اكسل - Excel Table - جامعه اکسل ایرانیان

            ۲۳ نکته جداول اکسل (۲) - جدول اكسل - Excel Table - جامعه اکسل ایرانیان

            برای فرم باید کدهاتون اصلاح بشه. در اولین فرصت براتون اصلاح میکنم

            کامنت

            • Amir Ghasemiyan

              • 2013/09/20
              • 4598
              • 100.00

              #7
              فايل پيوست رو ملاحظه بفرماييد

              كليات ثبت اطلاعات به اين صورت هست. حالا اگه هر تغيير ديگه اي لازمه خودتون ميتونين انجام بدين
              فایل های پیوست شده

              کامنت

              • qaribeh216

                • 2018/04/11
                • 18
                • 15.00

                #8
                نوشته اصلی توسط Amir Ghasemiyan
                فايل پيوست رو ملاحظه بفرماييد

                كليات ثبت اطلاعات به اين صورت هست. حالا اگه هر تغيير ديگه اي لازمه خودتون ميتونين انجام بدين
                امیر آقا ممنونم از فرصتی که گذاشتید
                چند نکته ای که از حد دانش بنده خارج است مساعدت شما را می طلبد
                1. در مورد شیت سوم (Database 2) تمام تاریخ ها جدید در یک ستون ثبت می شود با کد های کالای تکراری، ولی نظر این بود که تاریخ جدید در ستونی مجزا مقابل هر کد کالای فروش رفته امکان پذیر باشد (فایل پیوست)
                2. مسئله طرح شده در پست اول (# الف )، به طوری که اضافه کردن ستون تاریخ در شیت سوم و تعیین نمایش محدود آن در شیت اول از فرم امکان پذیر باشد
                فایل های پیوست شده

                کامنت

                • Amir Ghasemiyan

                  • 2013/09/20
                  • 4598
                  • 100.00

                  #9
                  ببینین دوست عزیز شما دید دیتابیسی به قضیه ندارید.
                  این موضوع رو مد نظر داشته باشید که دیتابیس با خروجی مد نظر شما خیلی میتونه متفاوت باشه. این دو قضیه مستقل هستن. چیزی که شما تو فایل نوشتید ساختار گزارشی هست که در شیت اول من براتون درست کردم. و چیزی که در شیت database2 براتون گذاشتم ساختار دیتابیسی هست که پیش نیاز تهیه گزارش مورد نظر شماست.

                  کامنت

                  چند لحظه..