دسته بندی اطلاعات بصورت خودکار

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • مجید

    • 2012/01/23
    • 169

    دسته بندی اطلاعات بصورت خودکار

    سلام و خسته نباشید به همه دوستان و اساتید محترم
    سوالم کمی شاید عجیب باشه . من فایلی برای برنامه ریزی پروژه ها و کارها دارم و نکته اینه که هر روزکارهای جدیدی در اون ثبت میشه و از لحاظ بازه زمانی و اولویت درجه بندی میشه
    و حال نیاز اصلی من اینه که این درجه بندی بصورت خودکار در شیت جداگانه ای براساس اولویتهای زمانی دسته بندی شود .





    ممنون میشم راهنمائی کنید .

    فایل
  • khakzad

    • 2010/03/17
    • 2034
    • 85.00

    #2
    RE: دسته بندی اطلاعات بصورت خودکار

    سلام
    ی ماکرو ساده ضبط کردم.منظورتون همینه؟
    (راستی فایلتون و نتونستم دانلود کنم.ی فایل فرضی گذاشتم!)
    فایل های پیوست شده
    [CENTER][B][COLOR=#008000][SIZE=3]محصولات و جزوات آموزش تخصصی [URL="https://excelpedia.net/"]اکسل[/URL] در:

    [URL="https://excelpedia.net/category/excel-functions/"]برترین مرجع تخصصی پارسی اکسل[/URL]
    [URL="http://www.exceliran.com/shop/"]جامعه اكسل ايرانيان: فروشگاه[/URL][/SIZE][/COLOR][/B]
    :wcom:

    [B][URL="https://excelpedia.net/"]آموزش اکسل تخصصی[/URL] و [URL="https://excelpedia.net/excel-ninja/"]پیشرفته[/URL] - [URL="https://excelpedia.net/"]تهران[/URL][/B]
    [EMAIL="h.khakzad@yahoo.com"]h.khakzad@yahoo.com[/EMAIL]
    [/CENTER]

    کامنت

    • مجید

      • 2012/01/23
      • 169

      #3
      RE: دسته بندی اطلاعات بصورت خودکار

      نوشته اصلی توسط khakzad
      سلام
      ی ماکرو ساده ضبط کردم.منظورتون همینه؟
      (راستی فایلتون و نتونستم دانلود کنم.ی فایل فرضی گذاشتم!)
      ممنون از لطفتون اما میشه راجع به نحوه ظبط این ماکرو کمی توضیح بدید؟ و اگر بخواهیم همین اتفاق در همان شیت اتفاق بیافته چیکار باید کرد
      بازهم ممنون

      کامنت

      • khakzad

        • 2010/03/17
        • 2034
        • 85.00

        #4
        RE: دسته بندی اطلاعات بصورت خودکار

        خواهش می کنم.
        شما یک سری کارهای روتین و تکراری رو می تونید با ماکرو ضبط کنید. برای اینکار به تب developer میرید.record macro زو می زنید.از اون موقع هر عملی که انجام بدید، ضبط میشه.و با دکمه stop متوقف میشه.شما باید این دکمه رو که زدید، عملیات رو شروع کنید.مخدوده رو کپی کنید.یجا دیگه pasteکنید.دوباره محدوده رو انتخاب کنید و سورت کنید.بعد stopبزنید.(در واقع هرکاری می خواید انجام بدید)

        یا با زدن ctrl+F11 به کد برید و محدوده رو عوض کنید.یا اگر اشنا نیستید.دوباره ضبط ککنید
        [CENTER][B][COLOR=#008000][SIZE=3]محصولات و جزوات آموزش تخصصی [URL="https://excelpedia.net/"]اکسل[/URL] در:

        [URL="https://excelpedia.net/category/excel-functions/"]برترین مرجع تخصصی پارسی اکسل[/URL]
        [URL="http://www.exceliran.com/shop/"]جامعه اكسل ايرانيان: فروشگاه[/URL][/SIZE][/COLOR][/B]
        :wcom:

        [B][URL="https://excelpedia.net/"]آموزش اکسل تخصصی[/URL] و [URL="https://excelpedia.net/excel-ninja/"]پیشرفته[/URL] - [URL="https://excelpedia.net/"]تهران[/URL][/B]
        [EMAIL="h.khakzad@yahoo.com"]h.khakzad@yahoo.com[/EMAIL]
        [/CENTER]

        کامنت

        • مجید

          • 2012/01/23
          • 169

          #5
          RE: دسته بندی اطلاعات بصورت خودکار

          نوشته اصلی توسط khakzad
          خواهش می کنم.
          شما یک سری کارهای روتین و تکراری رو می تونید با ماکرو ضبط کنید. برای اینکار به تب developer میرید.record macro زو می زنید.از اون موقع هر عملی که انجام بدید، ضبط میشه.و با دکمه stop متوقف میشه.شما باید این دکمه رو که زدید، عملیات رو شروع کنید.مخدوده رو کپی کنید.یجا دیگه pasteکنید.دوباره محدوده رو انتخاب کنید و سورت کنید.بعد stopبزنید.(در واقع هرکاری می خواید انجام بدید)

          یا با زدن ctrl+F11 به کد برید و محدوده رو عوض کنید.یا اگر اشنا نیستید.دوباره ضبط ککنید
          ممنون از راهنمائی شما
          با این ماکرو ما ستون اولویتهای دوم رو مرتب میکنیم اما اگه ستون اول هم دارای دامنه اولویتهای 1 الی 5 داشته باشه و بخواهیم این ستون هم اولویت بندی بشه و در ضمن ستون دوم هم براساس اولویت بندی ستون اول و سپس بر اساس ترتیب عددی منظم بشه چیکار باید کرد .

          کامنت

          • Javid Mokhtari
            مدير تالار ويژوال بيسيك

            • 2012/01/16
            • 1212
            • 73.00

            #6
            RE: دسته بندی اطلاعات بصورت خودکار

            نوشته اصلی توسط مجید
            نوشته اصلی توسط khakzad
            ممنون از راهنمائی شما
            این ماکرو که شما نوشتید برای محدوده معینی از اولیوتها است که درج شده
            ولی برای کارهای جدید که به لیست افزوده میشه و اولویت زمانی متفاوتی داره و این داده های جدید با این ماکرو قابل انجام هست
            با سلام.
            برای انعطاف دادن به ماکرو باید برنامه نویسی بلد بود.
            [FONT=Tahoma][INDENT][CENTER][SIZE=3][FONT=courier new][B][FONT=comic sans ms][SIZE=3][FONT=arial]دوره های آموزش رایگان اکسل از صفر تا پیشرفته بصورت تصویری
            بیش از [COLOR=#008000]60[/COLOR] جلسه آموزش ویدئویی رایگان

            شرکت در دوره:
            [/FONT][/SIZE]
            [SIZE=5] [FONT=Tahoma][FONT=courier new][B][URL]https://javidsoft.ir/courses/[/URL][/B][/FONT][/FONT][/SIZE][/FONT]
            [/B][/FONT][/SIZE]
            [/CENTER]
            [/INDENT]
            [/FONT]

            کامنت

            • مجید

              • 2012/01/23
              • 169

              #7
              RE: دسته بندی اطلاعات بصورت خودکار

              نوشته اصلی توسط jansiz hayat
              نوشته اصلی توسط مجید
              نوشته اصلی توسط khakzad
              ممنون از راهنمائی شما
              این ماکرو که شما نوشتید برای محدوده معینی از اولیوتها است که درج شده
              ولی برای کارهای جدید که به لیست افزوده میشه و اولویت زمانی متفاوتی داره و این داده های جدید با این ماکرو قابل انجام هست
              با سلام.
              برای انعطاف دادن به ماکرو باید برنامه نویسی بلد بود.
              سلام
              متاسفانه من آگاهی از برنامه نویسی ندارم اما آیا این ماکرو رو میشه طوری نوشت که اول ستون اولویت زمانی یک رو مرتب کنه و سپس ستون اولویت زمانی دوم رو ؟

              کامنت

              • khakzad

                • 2010/03/17
                • 2034
                • 85.00

                #8
                RE: دسته بندی اطلاعات بصورت خودکار

                سلام
                ببینید.این گفته شما در صورتی منطقی هست که مثلا در اولویت اول 3تا عدد 13 داشته باشیپم.بعد اون 3تا رو بر اساس اولویت دوم سوذت کنیم.در غیر اینصورت مفهومی نداره.منظورتون همینه؟که فایل رو بذارم[hr]
                چون اگه اول اولویت اول باشه.بعد جداگانه بر اساس دومی انجام بده.عملا سورت کردن اولی ناپدید میشه.و انگار عملی انجام نشده[hr]
                [CENTER][B][COLOR=#008000][SIZE=3]محصولات و جزوات آموزش تخصصی [URL="https://excelpedia.net/"]اکسل[/URL] در:

                [URL="https://excelpedia.net/category/excel-functions/"]برترین مرجع تخصصی پارسی اکسل[/URL]
                [URL="http://www.exceliran.com/shop/"]جامعه اكسل ايرانيان: فروشگاه[/URL][/SIZE][/COLOR][/B]
                :wcom:

                [B][URL="https://excelpedia.net/"]آموزش اکسل تخصصی[/URL] و [URL="https://excelpedia.net/excel-ninja/"]پیشرفته[/URL] - [URL="https://excelpedia.net/"]تهران[/URL][/B]
                [EMAIL="h.khakzad@yahoo.com"]h.khakzad@yahoo.com[/EMAIL]
                [/CENTER]

                کامنت

                • مجید

                  • 2012/01/23
                  • 169

                  #9
                  RE: دسته بندی اطلاعات بصورت خودکار

                  نوشته اصلی توسط khakzad
                  سلام
                  ببینید.این گفته شما در صورتی منطقی هست که مثلا در اولویت اول 3تا عدد 13 داشته باشیپم.بعد اون 3تا رو بر اساس اولویت دوم سوذت کنیم.در غیر اینصورت مفهومی نداره.منظورتون همینه؟که فایل رو بذارم[hr]
                  چون اگه اول اولویت اول باشه.بعد جداگانه بر اساس دومی انجام بده.عملا سورت کردن اولی ناپدید میشه.و انگار عملی انجام نشده[hr]
                  ممنون از توجه شما
                  فایل رو نتونستم ضمیمه کنم اما عکسی از محدوده اطلاعات گرفتم که در دو قسمت ستون اول و دوم ترتیب اولویتها مشخص شده

                  مدل اولیه برگه کار

                  پس از ترتیب بندی زمانی

                  کامنت

                  • khakzad

                    • 2010/03/17
                    • 2034
                    • 85.00

                    #10
                    RE: دسته بندی اطلاعات بصورت خودکار

                    خدمت شما
                    فایل های پیوست شده
                    [CENTER][B][COLOR=#008000][SIZE=3]محصولات و جزوات آموزش تخصصی [URL="https://excelpedia.net/"]اکسل[/URL] در:

                    [URL="https://excelpedia.net/category/excel-functions/"]برترین مرجع تخصصی پارسی اکسل[/URL]
                    [URL="http://www.exceliran.com/shop/"]جامعه اكسل ايرانيان: فروشگاه[/URL][/SIZE][/COLOR][/B]
                    :wcom:

                    [B][URL="https://excelpedia.net/"]آموزش اکسل تخصصی[/URL] و [URL="https://excelpedia.net/excel-ninja/"]پیشرفته[/URL] - [URL="https://excelpedia.net/"]تهران[/URL][/B]
                    [EMAIL="h.khakzad@yahoo.com"]h.khakzad@yahoo.com[/EMAIL]
                    [/CENTER]

                    کامنت

                    • مجید

                      • 2012/01/23
                      • 169

                      #11
                      RE: دسته بندی اطلاعات بصورت خودکار

                      نوشته اصلی توسط khakzad
                      خدمت شما
                      ممنون از جواب سریع شما اما فایل دانلود نمیشه گویا لینک خراب است

                      کامنت

                      • khakzad

                        • 2010/03/17
                        • 2034
                        • 85.00

                        #12
                        RE: دسته بندی اطلاعات بصورت خودکار

                        خواهش می کنم
                        برای من که میشه!
                        اما دوباره اپلود می کنم
                        فایل های پیوست شده
                        [CENTER][B][COLOR=#008000][SIZE=3]محصولات و جزوات آموزش تخصصی [URL="https://excelpedia.net/"]اکسل[/URL] در:

                        [URL="https://excelpedia.net/category/excel-functions/"]برترین مرجع تخصصی پارسی اکسل[/URL]
                        [URL="http://www.exceliran.com/shop/"]جامعه اكسل ايرانيان: فروشگاه[/URL][/SIZE][/COLOR][/B]
                        :wcom:

                        [B][URL="https://excelpedia.net/"]آموزش اکسل تخصصی[/URL] و [URL="https://excelpedia.net/excel-ninja/"]پیشرفته[/URL] - [URL="https://excelpedia.net/"]تهران[/URL][/B]
                        [EMAIL="h.khakzad@yahoo.com"]h.khakzad@yahoo.com[/EMAIL]
                        [/CENTER]

                        کامنت

                        • مجید

                          • 2012/01/23
                          • 169

                          #13
                          RE: دسته بندی اطلاعات بصورت خودکار

                          نوشته اصلی توسط khakzad
                          خواهش می کنم
                          برای من که میشه!
                          اما دوباره اپلود می کنم
                          ممنون فوق العاده بود
                          اما با عرض پوزش از کنجکاوی خودم
                          یک سوال دیگه اگر بجای ستون یک که از اعداد استفاده شده ، عناوینی مثل
                          کارهای خیلی فوری =1
                          کارهای فوری =2
                          کارهای طبق برنامه =3
                          کارهای ضمن برنامه =4
                          کارهای حاشیه ای =5
                          بخواهیم استفاده کنیم . این ترتیب رو چطور باید به ماکرو ای که شما زحمت کشیدید نوشتید اضافه کنم

                          کامنت

                          • khakzad

                            • 2010/03/17
                            • 2034
                            • 85.00

                            #14
                            RE: دسته بندی اطلاعات بصورت خودکار

                            متوجه منظورتون نشدم
                            یعنی در ستون c بجای اعداد، امعادل فارسی بذاره؟[hr]
                            متوجه منظورتون نشدم
                            یعنی در ستون c بجای اعداد، امعادل فارسی بذاره؟
                            [CENTER][B][COLOR=#008000][SIZE=3]محصولات و جزوات آموزش تخصصی [URL="https://excelpedia.net/"]اکسل[/URL] در:

                            [URL="https://excelpedia.net/category/excel-functions/"]برترین مرجع تخصصی پارسی اکسل[/URL]
                            [URL="http://www.exceliran.com/shop/"]جامعه اكسل ايرانيان: فروشگاه[/URL][/SIZE][/COLOR][/B]
                            :wcom:

                            [B][URL="https://excelpedia.net/"]آموزش اکسل تخصصی[/URL] و [URL="https://excelpedia.net/excel-ninja/"]پیشرفته[/URL] - [URL="https://excelpedia.net/"]تهران[/URL][/B]
                            [EMAIL="h.khakzad@yahoo.com"]h.khakzad@yahoo.com[/EMAIL]
                            [/CENTER]

                            کامنت

                            • مجید

                              • 2012/01/23
                              • 169

                              #15
                              RE: دسته بندی اطلاعات بصورت خودکار

                              نوشته اصلی توسط khakzad
                              متوجه منظورتون نشدم
                              یعنی در ستون c بجای اعداد، امعادل فارسی بذاره؟[hr]
                              متوجه منظورتون نشدم
                              یعنی در ستون c بجای اعداد، امعادل فارسی بذاره؟
                              دقیقاً و این کلمات خود معنای ترتیب اعداد رو داشته باشند

                              کامنت

                              چند لحظه..