پر کردن اطلاعات یک ستون از روی اطلاعات سلول های زیرین

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • تولایی
    • 2016/08/19
    • 3

    پرسش پر کردن اطلاعات یک ستون از روی اطلاعات سلول های زیرین

    سلام وقت بخیر
    من برای یک کاربرگ حسابداری یک مشکل دارم.
    نیاز دامر تا در دو تا از ستون ها اطلاعات را از سلول های زیر خودش کپی کنه. ماننده فایل پیوست.
    اگر میخواستم اطلاعات را از سلول های بالا کپی کنم می تونستم از قسمت Find ---> Go to Special ---> Blanks میتونستم اطلاعات را از بالا به پایین کپی کنم ولی الان نیاز دارم تا اطلاعات را از پایین کپی کنم.
    در فایل پیوست دس ستون سند و تاریخ هر سند از تعدادی رکورد تشکیل شده که در آخرین رکورد شماره سند و تاریخ را آورده است و نیاز است تا شماره سند و تاریخ در مقابل همه رکورد های هر سند کپی شود. شایان ذکر است که فایل زیر فقط نمونه است و فایل اصلی خیلی بزرگتر است.
    با تشکر از اساتید گرامی
    فایل های پیوست شده
  • misammisam
    مدير تالار حسابداری و اکسل

    • 2014/04/03
    • 892
    • 64.00

    #2
    سلام
    کد PHP:
    Private Sub CommandButton1_Click()
    EndRow Sheet1.Range("E:E").Cells.Find("*"SearchOrder:=xlByRowsSearchDirection:=xlPreviousLookAt:=xlWhole).Row

    ChangeStart 
    2
    NextRow1 
    Sheet1.Range("E" ChangeStart ":E" EndRow).Cells.Find(What:="*"LookIn:=xlFormulasLookAt:=xlWholeSearchOrder:=xlByRowsSearchDirection:=xlNextMatchCase:=FalseSearchFormat:=False).Row
    ChangeEnd 
    NextRow1
    Range
    ("F" NextRow1 ":E" NextRow1).Copy
    Range
    ("F" ChangeStart ":E" NextRow1).PasteSpecial
    ChangeStart 
    NextRow1 1


    Do While (NextRow EndRow)
    NextRow Sheet1.Range("E" ChangeEnd ":E" EndRow).Cells.Find(What:="*"LookIn:=xlFormulasLookAt:=xlWholeSearchOrder:=xlByRowsSearchDirection:=xlNextMatchCase:=FalseSearchFormat:=False).Row
    Range
    ("F" NextRow ":E" NextRow).Copy
    Range
    ("F" ChangeStart ":E" NextRow).PasteSpecial
    ChangeStart 
    NextRow 1
    ChangeEnd 
    NextRow 1
    Loop

    End Sub 
    فایل های پیوست شده
    sigpic

    کامنت

    • smartman

      • 2012/01/18
      • 170

      #3
      ۱- یک ستون ردیف به جدول اضافه کن. (از ۱ تا آخرین رکورد)
      ۲- از مسیر Home>Sort & Filter>Custom Sort دوستون «ردیف» و «شماره سند» را همزمان به‌صورت نزولی (Z->A) مرتب کن.
      ۳- با انتخاب Blank Cells شماره سند و تاریخ سند را از بالا کپی کن.

      کامنت

      چند لحظه..