ارتباط دادن بیشتر شیت ها و سلول ها

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • shahryarzamani

    • 2020/04/04
    • 6

    پرسش ارتباط دادن بیشتر شیت ها و سلول ها

    سلام خدمت همه دوستان عزیز
    یه فایل اکسل دارم که در یک شیت (شیت اصلی) اسامی پروژه ها در هر سطر وارد شده است و یکسری مشخصات مثل تاریخ انجام آن در جلوی آن ثبت شده
    12 شیت دیگه هم دارم که هر کدوم به اسم یک ماه و با یکسری مشصخات مثل روز هفته و تاریخ می باشد مثل یک تقویم با مشخصات بیشتر است
    با توجه به اینکه اکثر پروژه ها 3 ماه یکبار یا ماهانه تکرار دارند، می خوام اگه امکان داره اکسل جوری تنظیم بشه که وقتی در شیت اصلی جلوی پروژه تاریخ درج میکنم، در شیت مربوط به همون ماه انجام پروژه، اسم پروژه ثبت بشه
    مثلا اگه در شیت اصلی، در ستون فروردین برای سه پروژه، تاریخ 99/01/19 ثبت کردم، خود به خود در شیت فروردین ماه اسم سه پروژه در ستون اسم پروژه ثبت بشه
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
  • saed.rasa

    • 2014/11/02
    • 1054

    #2
    سلام

    به انجمن زیبای اکسل ایران خوش آمدید

    از آدرس زیر یک فایل نمونه قرار دهید لطفا

    از قسمت پایین صفحه - پاسخ - تنظیمات اضافی - مدیریت فایل های پیوست - آپلود فایل - اینسرت فایل - بعد تایید یا ارسال پاسخ

    مرسی
    [FONT=arial][SIZE=3]اگر کسی به شما کمک کرد، سمت راست پایین هر موضوع تیک [COLOR=#0000cd][B]«3پاس»[/B][/COLOR] یادتان نرود لطفا
    اگر مشکل تان حل شد، حتما تیک سبز رنگ [B][COLOR=#00cc00]«حل شد»[/COLOR][/B] در پست اول را بزنید
    [/SIZE][/FONT][SIZE=3][CENTER][FONT=arial]
    [/FONT][/CENTER]
    [/SIZE][FONT=arial][SIZE=3] اگر میخواهید بهتر و دقیق تر و سریع تر به شما کمک شود، یک [COLOR=#ee82ee][B]«فایل نمونه»[/B][/COLOR] قرار دهید
    فایل نمونه: حداکثر [U][COLOR=#ff0000]50 [/COLOR][/U]کیلوبایت - کوتاه، تقریبا [U][COLOR=#ff0000]10 [/COLOR][/U]سطری - به همراه جواب یا خروجی یا نتیجه مورد انتظار[/SIZE][/FONT][CENTER][FONT=arial][COLOR=#0000ff][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3]مسیر ارسال فایل : پایین سمت چپ - تنظیمات اضافی - فایل پیوست[/SIZE][/SIZE][/SIZE] [/SIZE][/COLOR]
    [/FONT][/CENTER]

    کامنت

    • saed.rasa

      • 2014/11/02
      • 1054

      #3
      سلام

      چک کنید لطفا


      کد:
      =IFERROR(INDEX(Project,AGGREGATE(15,6,(ROW(Project)-1)/(INDEX(data,,MATCH(B$1,mah,0))<>""),ROW(A1))),"")
      فایل های پیوست شده
      [FONT=arial][SIZE=3]اگر کسی به شما کمک کرد، سمت راست پایین هر موضوع تیک [COLOR=#0000cd][B]«3پاس»[/B][/COLOR] یادتان نرود لطفا
      اگر مشکل تان حل شد، حتما تیک سبز رنگ [B][COLOR=#00cc00]«حل شد»[/COLOR][/B] در پست اول را بزنید
      [/SIZE][/FONT][SIZE=3][CENTER][FONT=arial]
      [/FONT][/CENTER]
      [/SIZE][FONT=arial][SIZE=3] اگر میخواهید بهتر و دقیق تر و سریع تر به شما کمک شود، یک [COLOR=#ee82ee][B]«فایل نمونه»[/B][/COLOR] قرار دهید
      فایل نمونه: حداکثر [U][COLOR=#ff0000]50 [/COLOR][/U]کیلوبایت - کوتاه، تقریبا [U][COLOR=#ff0000]10 [/COLOR][/U]سطری - به همراه جواب یا خروجی یا نتیجه مورد انتظار[/SIZE][/FONT][CENTER][FONT=arial][COLOR=#0000ff][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3]مسیر ارسال فایل : پایین سمت چپ - تنظیمات اضافی - فایل پیوست[/SIZE][/SIZE][/SIZE] [/SIZE][/COLOR]
      [/FONT][/CENTER]

      کامنت

      • shahryarzamani

        • 2020/04/04
        • 6

        #4
        نوشته اصلی توسط saed.rasa
        سلام

        چک کنید لطفا


        کد:
        =IFERROR(INDEX(Project,AGGREGATE(15,6,(ROW(Project)-1)/(INDEX(data,,MATCH(B$1,mah,0))<>""),ROW(A1))),"")

        کنترل پروژه.xlsx

        - - - Updated - - -

        سلام ممنون از راهنماییتون
        و عرض پوزش بابت تاخیر در پاسخ
        یه نمونه از فایل خدمتتون فرستادم

        کامنت

        • saed.rasa

          • 2014/11/02
          • 1054

          #5
          شیت ماه فروردین با ماه های اردیبهشت و خرداد یکی نیستند

          در پست اول خوب توضیح دادید اما متاسفانه در فایل ارسالی یادتان رفته دقیقا مشخص کنید دنبال چه هدفی هستید منظور مثال دقیق روشن واضح و شفاف نزده اید

          شیت وضعیت سالانه کاملا مشخص است اما در شیت ماهها هرچقدر گشتم نام یا ستون بنام پروژه پیدا کنم موفق نشدم
          فکر کنم فایل با مثال ارسال کنید بهتر است (خروجی مورد انتظار شما)
          [FONT=arial][SIZE=3]اگر کسی به شما کمک کرد، سمت راست پایین هر موضوع تیک [COLOR=#0000cd][B]«3پاس»[/B][/COLOR] یادتان نرود لطفا
          اگر مشکل تان حل شد، حتما تیک سبز رنگ [B][COLOR=#00cc00]«حل شد»[/COLOR][/B] در پست اول را بزنید
          [/SIZE][/FONT][SIZE=3][CENTER][FONT=arial]
          [/FONT][/CENTER]
          [/SIZE][FONT=arial][SIZE=3] اگر میخواهید بهتر و دقیق تر و سریع تر به شما کمک شود، یک [COLOR=#ee82ee][B]«فایل نمونه»[/B][/COLOR] قرار دهید
          فایل نمونه: حداکثر [U][COLOR=#ff0000]50 [/COLOR][/U]کیلوبایت - کوتاه، تقریبا [U][COLOR=#ff0000]10 [/COLOR][/U]سطری - به همراه جواب یا خروجی یا نتیجه مورد انتظار[/SIZE][/FONT][CENTER][FONT=arial][COLOR=#0000ff][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3]مسیر ارسال فایل : پایین سمت چپ - تنظیمات اضافی - فایل پیوست[/SIZE][/SIZE][/SIZE] [/SIZE][/COLOR]
          [/FONT][/CENTER]

          کامنت

          • shahryarzamani

            • 2020/04/04
            • 6

            #6
            [ATTACH]20689[/ATTACH]
            سلام روی خانه i7 توضیحات خدمتتون به صورت کامنت ثبت کردم
            ممنون از راهنمایی و کمکتون

            کامنت

            • saed.rasa

              • 2014/11/02
              • 1054

              #7
              سلام

              یک فایل نمونه پیشنهادی برایتان ارسال می شود
              اگر مایل هستید مشکل تان حل شود طبق نمونه فایل ارسالی شیت ماه ها باید تغییر کند وگرنه با Vb که من بلد نیستم و دیگر دوستان در این زمینه تبحـّر خاصی دارند

              البته طبق فرمت شما من موفق شدم انجام بدم ولی متاسفانه خوشم نیامد چون اگر روز تکرار می شد جواب نمی داد البته با درسرهای خاص خودش ، که اصلا پیشنهاد نمی شود

              در صورت موافق بودن با من، یک شیت ماه خوشگل و منظم و مرتب (بدون Merge )درست می کنید(یا عمودی یا افقی ، فرقی نمی کند ) و 11 کپی دیگر می گیرید جمعا 12 ماه یکسان
              همه شیت ها همزمان با هم انتخاب و فرمول در سلول E2 وارد و کلید های Cntrl + Shift + Enter زده می شود (فرمول ارایه ای ) بعد فرمول کپی می شود پایین

              شیت اصلی (Main) مشکلی ندارد 12 ستون ماه + ستون های دلخواه و تعداد پروژه ها هم محدودیت ندارد
              مشکل شما حل می شود

              در خصوص سوال دوم : در ستون A هر ماه کنار روز عدد 1 قرار بدهید (یعنی تعطیل) که بعدا قابل حله

              در سلول E2 کپی و بکشید پایین

              کد:
              =IF($B2="","",IFERROR(INDEX(Main!$A:$A,AGGREGATE(15,6,ROW($C$2:$C$7)/(INDEX(Main!$B$2:$D$7,,MATCH($B$1,Main!$B$1:$D$1,))=$C2),COLUMNS($D2:D2))),""))
              مرسی
              فایل های پیوست شده
              [FONT=arial][SIZE=3]اگر کسی به شما کمک کرد، سمت راست پایین هر موضوع تیک [COLOR=#0000cd][B]«3پاس»[/B][/COLOR] یادتان نرود لطفا
              اگر مشکل تان حل شد، حتما تیک سبز رنگ [B][COLOR=#00cc00]«حل شد»[/COLOR][/B] در پست اول را بزنید
              [/SIZE][/FONT][SIZE=3][CENTER][FONT=arial]
              [/FONT][/CENTER]
              [/SIZE][FONT=arial][SIZE=3] اگر میخواهید بهتر و دقیق تر و سریع تر به شما کمک شود، یک [COLOR=#ee82ee][B]«فایل نمونه»[/B][/COLOR] قرار دهید
              فایل نمونه: حداکثر [U][COLOR=#ff0000]50 [/COLOR][/U]کیلوبایت - کوتاه، تقریبا [U][COLOR=#ff0000]10 [/COLOR][/U]سطری - به همراه جواب یا خروجی یا نتیجه مورد انتظار[/SIZE][/FONT][CENTER][FONT=arial][COLOR=#0000ff][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3]مسیر ارسال فایل : پایین سمت چپ - تنظیمات اضافی - فایل پیوست[/SIZE][/SIZE][/SIZE] [/SIZE][/COLOR]
              [/FONT][/CENTER]

              کامنت

              • saed.rasa

                • 2014/11/02
                • 1054

                #8
                سلام


                در خصوص سوال دوم : در ستون A هر ماه کنار روز عدد 1 قرار بدهید (یعنی تعطیل) که بعدا قابل حله

                برای کامل شدن موضوع فوق، اگر مایل بودید می توانید لینک زیر را دنبال کنید






                با احترام
                [FONT=arial][SIZE=3]اگر کسی به شما کمک کرد، سمت راست پایین هر موضوع تیک [COLOR=#0000cd][B]«3پاس»[/B][/COLOR] یادتان نرود لطفا
                اگر مشکل تان حل شد، حتما تیک سبز رنگ [B][COLOR=#00cc00]«حل شد»[/COLOR][/B] در پست اول را بزنید
                [/SIZE][/FONT][SIZE=3][CENTER][FONT=arial]
                [/FONT][/CENTER]
                [/SIZE][FONT=arial][SIZE=3] اگر میخواهید بهتر و دقیق تر و سریع تر به شما کمک شود، یک [COLOR=#ee82ee][B]«فایل نمونه»[/B][/COLOR] قرار دهید
                فایل نمونه: حداکثر [U][COLOR=#ff0000]50 [/COLOR][/U]کیلوبایت - کوتاه، تقریبا [U][COLOR=#ff0000]10 [/COLOR][/U]سطری - به همراه جواب یا خروجی یا نتیجه مورد انتظار[/SIZE][/FONT][CENTER][FONT=arial][COLOR=#0000ff][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3]مسیر ارسال فایل : پایین سمت چپ - تنظیمات اضافی - فایل پیوست[/SIZE][/SIZE][/SIZE] [/SIZE][/COLOR]
                [/FONT][/CENTER]

                کامنت

                چند لحظه..