تعریف کلید دریافت اطلاعات از سایر فایل های اکسل با ستون های مشابه

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • rasul4982

    • 2016/02/19
    • 5

    پرسش تعریف کلید دریافت اطلاعات از سایر فایل های اکسل با ستون های مشابه

    عرض سلام و ادب خدمت اساتید محترم و دوستان گرامی

    یک کلید برای هر ردیف لازم دارم که از فایل هایی که هر کدوم یک شیت ثابت با ستون های مشابه و ستون های ثابت دارند اطلاعات رو دریافت کنه

    به عبارتی با استفاده از هر Button بتونیم یک فایل انتخاب کنیم که اطلاعات ردیف 2 اون فایل (A2الی آخر)
    رو در ردیف مربوطه در فایل جمعبندی وارد کنه
    من 40 کلید برای 40 ردیف لازم دارم، اما یک کلید تعریف بشه بقیه رو خودم از روش میزنم.

    فایل های پیوست شده
  • saed.rasa

    • 2014/11/02
    • 1054

    #2
    سلام


    برای سوال شما راه های مختلفی می تواند وجود داشته باشد ازجمله: Vb-Power Qurry - افزونه INDIRECT.EXT function

    راه حل پیشنهادی من:

    شما 40 فایل با نام های مختلف بنام حسینی و محمدی و... در یک پوشه بنام Folder که هر کدام از فایل ها دارای یک شیت بنام Sheet1 و داده هایی در A2:G2 دارید
    در یک فایل مثل جمعبندی در A2 ='D:\Folder\[Workbook1.xlsx]Sheet1'!A$2 وارد کنید

    بجای workbook1 باید نام فایل ها بنام حسینی و محمدی و ... را وارد کنید می توانید از Find & Replace استفاده کنید بعد A2: A42 را انتخاب، می کشی سمت چپ (همه فایل ها بسته است در یک پوشه مشخص )

    با احترام
    [FONT=arial][SIZE=3]اگر کسی به شما کمک کرد، سمت راست پایین هر موضوع تیک [COLOR=#0000cd][B]«3پاس»[/B][/COLOR] یادتان نرود لطفا
    اگر مشکل تان حل شد، حتما تیک سبز رنگ [B][COLOR=#00cc00]«حل شد»[/COLOR][/B] در پست اول را بزنید
    [/SIZE][/FONT][SIZE=3][CENTER][FONT=arial]
    [/FONT][/CENTER]
    [/SIZE][FONT=arial][SIZE=3] اگر میخواهید بهتر و دقیق تر و سریع تر به شما کمک شود، یک [COLOR=#ee82ee][B]«فایل نمونه»[/B][/COLOR] قرار دهید
    فایل نمونه: حداکثر [U][COLOR=#ff0000]50 [/COLOR][/U]کیلوبایت - کوتاه، تقریبا [U][COLOR=#ff0000]10 [/COLOR][/U]سطری - به همراه جواب یا خروجی یا نتیجه مورد انتظار[/SIZE][/FONT][CENTER][FONT=arial][COLOR=#0000ff][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3]مسیر ارسال فایل : پایین سمت چپ - تنظیمات اضافی - فایل پیوست[/SIZE][/SIZE][/SIZE] [/SIZE][/COLOR]
    [/FONT][/CENTER]

    کامنت

    • saed.rasa

      • 2014/11/02
      • 1054

      #3
      سلام

      در ادامه راه حل : آوردن نام شیت بصورت اتوماتیک در آدرس

      مراحل:
      1)نام 40 شیت را در داخل یک ستون مثلا j وارد کنید
      2) در یک سول k1 یک فرمول وارد کنید
      ='E:\Folder\[محمدی.xlsx]Sheet1'!A$2

      3)الان باید یک اسم دیده شود. k1 را انتخاب کنید در نوار فرمول قبل از = قرار گرفته کلید Space را فشار دهید حالا فرمول دیده می شود
      4)در یک سول دیگر فرمول زیر را وارد کنید و بکشید پایین
      کد:
      =TRIM(SUBSTITUTE($K$1,"محمدی",J2))
      5)فرمول ها را انتخاب، کپی کنید در A2 بصورت Value پیست کنید(کلیک راست انتخاب 123) بعد Contrl+H بزن هر دو را = قرار بده بعد همه فرمول ها را انتخاب، بعد بکش به سمت راست

      نکته: تمامی 40 فایل شما در داخل یک پوشه بنام Folder است و همه فایل ها الان بسته است.

      با احترام
      فایل های پیوست شده
      [FONT=arial][SIZE=3]اگر کسی به شما کمک کرد، سمت راست پایین هر موضوع تیک [COLOR=#0000cd][B]«3پاس»[/B][/COLOR] یادتان نرود لطفا
      اگر مشکل تان حل شد، حتما تیک سبز رنگ [B][COLOR=#00cc00]«حل شد»[/COLOR][/B] در پست اول را بزنید
      [/SIZE][/FONT][SIZE=3][CENTER][FONT=arial]
      [/FONT][/CENTER]
      [/SIZE][FONT=arial][SIZE=3] اگر میخواهید بهتر و دقیق تر و سریع تر به شما کمک شود، یک [COLOR=#ee82ee][B]«فایل نمونه»[/B][/COLOR] قرار دهید
      فایل نمونه: حداکثر [U][COLOR=#ff0000]50 [/COLOR][/U]کیلوبایت - کوتاه، تقریبا [U][COLOR=#ff0000]10 [/COLOR][/U]سطری - به همراه جواب یا خروجی یا نتیجه مورد انتظار[/SIZE][/FONT][CENTER][FONT=arial][COLOR=#0000ff][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3]مسیر ارسال فایل : پایین سمت چپ - تنظیمات اضافی - فایل پیوست[/SIZE][/SIZE][/SIZE] [/SIZE][/COLOR]
      [/FONT][/CENTER]

      کامنت

      • rasul4982

        • 2016/02/19
        • 5

        #4
        نوشته اصلی توسط saed.rasa
        سلام

        در ادامه راه حل : آوردن نام شیت بصورت اتوماتیک در آدرس

        مراحل:
        1)نام 40 شیت را در داخل یک ستون مثلا j وارد کنید
        2) در یک سول k1 یک فرمول وارد کنید
        3)الان باید یک اسم دیده شود. k1 را انتخاب کنید در نوار فرمول قبل از = قرار گرفته کلید Space را فشار دهید حالا فرمول دیده می شود
        4)در یک سول دیگر فرمول زیر را وارد کنید و بکشید پایین
        کد:
        =TRIM(SUBSTITUTE($K$1,"محمدی",J2))
        5)فرمول ها را انتخاب، کپی کنید در A2 بصورت Value پیست کنید(کلیک راست انتخاب 123) بعد Contrl+H بزن هر دو را = قرار بده بعد همه فرمول ها را انتخاب، بعد بکش به سمت راست

        نکته: تمامی 40 فایل شما در داخل یک پوشه بنام Folder است و همه فایل ها الان بسته است.

        با احترام
        ممنون اقا سعید خیلی کمک شد
        اما بعضی وقتها اسم فایل ها متفاوت هستش، مثلا تاریخ داره یا...
        برای همین کلید لازم دارم که با اون بتونم فایل مربوط به همون نفر رو انتخاب کنم

        کامنت

        • saed.rasa

          • 2014/11/02
          • 1054

          #5
          من vb بلد نیستم امیدوارم دیگر دوستان به شما کمک کنند
          [FONT=arial][SIZE=3]اگر کسی به شما کمک کرد، سمت راست پایین هر موضوع تیک [COLOR=#0000cd][B]«3پاس»[/B][/COLOR] یادتان نرود لطفا
          اگر مشکل تان حل شد، حتما تیک سبز رنگ [B][COLOR=#00cc00]«حل شد»[/COLOR][/B] در پست اول را بزنید
          [/SIZE][/FONT][SIZE=3][CENTER][FONT=arial]
          [/FONT][/CENTER]
          [/SIZE][FONT=arial][SIZE=3] اگر میخواهید بهتر و دقیق تر و سریع تر به شما کمک شود، یک [COLOR=#ee82ee][B]«فایل نمونه»[/B][/COLOR] قرار دهید
          فایل نمونه: حداکثر [U][COLOR=#ff0000]50 [/COLOR][/U]کیلوبایت - کوتاه، تقریبا [U][COLOR=#ff0000]10 [/COLOR][/U]سطری - به همراه جواب یا خروجی یا نتیجه مورد انتظار[/SIZE][/FONT][CENTER][FONT=arial][COLOR=#0000ff][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3]مسیر ارسال فایل : پایین سمت چپ - تنظیمات اضافی - فایل پیوست[/SIZE][/SIZE][/SIZE] [/SIZE][/COLOR]
          [/FONT][/CENTER]

          کامنت

          چند لحظه..