فراخوانی index با 2 ستون شرط

Collapse
این تاپیک قفل است.
X
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • Mohammad Acc

    • 2015/01/13
    • 41
    • 51.00

    [حل شده] فراخوانی index با 2 ستون شرط

    سلام
    در شیت a ستون های j تا l فرمول نوشتم برای فراخوانی هزینه ها که بیان داخل صورت حساب سود و زیان
    مشکلم اینه نمیخوام اون هزینه هایی که صفر هستن رو بیاره و فقط اون هزینه هایی که مبلغ دارن رو بیاره
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    فایل های پیوست شده
  • saed.rasa

    • 2014/11/02
    • 1054

    #2
    سلام

    امتحان کنید لطفا!
    فایل های پیوست شده
    [FONT=arial][SIZE=3]اگر کسی به شما کمک کرد، سمت راست پایین هر موضوع تیک [COLOR=#0000cd][B]«3پاس»[/B][/COLOR] یادتان نرود لطفا
    اگر مشکل تان حل شد، حتما تیک سبز رنگ [B][COLOR=#00cc00]«حل شد»[/COLOR][/B] در پست اول را بزنید
    [/SIZE][/FONT][SIZE=3][CENTER][FONT=arial]
    [/FONT][/CENTER]
    [/SIZE][FONT=arial][SIZE=3] اگر میخواهید بهتر و دقیق تر و سریع تر به شما کمک شود، یک [COLOR=#ee82ee][B]«فایل نمونه»[/B][/COLOR] قرار دهید
    فایل نمونه: حداکثر [U][COLOR=#ff0000]50 [/COLOR][/U]کیلوبایت - کوتاه، تقریبا [U][COLOR=#ff0000]10 [/COLOR][/U]سطری - به همراه جواب یا خروجی یا نتیجه مورد انتظار[/SIZE][/FONT][CENTER][FONT=arial][COLOR=#0000ff][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3]مسیر ارسال فایل : پایین سمت چپ - تنظیمات اضافی - فایل پیوست[/SIZE][/SIZE][/SIZE] [/SIZE][/COLOR]
    [/FONT][/CENTER]

    کامنت

    • Mohammad Acc

      • 2015/01/13
      • 41
      • 51.00

      #3
      نوشته اصلی توسط saed.rasa
      سلام

      امتحان کنید لطفا!
      واقعا ممنون عزیز 1 هفته درگیر همین بودم
      فقط سه سوال میپرسم
      1 ) میخوام کامل این تابع رو یاد بگیرم 2 قسمت اول فرمول رو در اینترنت یاد گرفتم ( 15 و 6 ) فقط میشه 2 قسمت بعدی رو به فارسی بنویسید چیکار میکنه تا کامل درکش کنم
      2) وقتی بازه روی میزارم روی مثلا چند ماه نیاد "هزینه اجاره" رو چند بار بیاره ، فقط یکبار بیاره و مبلغش رو جمع کنه و بیاره
      3)امکانش هست بر اساس مبلغ ریالی هر هزینه sort بندی بشه از بالا به پایین حالا چه در همون فرمول اولیه و یا به صورت جدا

      کامنت

      • saed.rasa

        • 2014/11/02
        • 1054

        #4
        برای پاسخ هر 3 سوال شما، فایل زیر ارسال می گردد (Pivot table)

        نگران نباش ! تابع Aggregate را به مرور زمان یاد خواهی گرفت آرگومان های سوم و چهارم اغلب در حال تغییرند مخصوصا سوم
        الان در فرمول شما 2 شرطی است باید اول یک شرطی را یاد بگیرید توضیح آن برام ی خورده سخته . فقط نیاز به تمرین و تکرار دارد (از گوگل کمک بگیر)
        فایل های پیوست شده
        [FONT=arial][SIZE=3]اگر کسی به شما کمک کرد، سمت راست پایین هر موضوع تیک [COLOR=#0000cd][B]«3پاس»[/B][/COLOR] یادتان نرود لطفا
        اگر مشکل تان حل شد، حتما تیک سبز رنگ [B][COLOR=#00cc00]«حل شد»[/COLOR][/B] در پست اول را بزنید
        [/SIZE][/FONT][SIZE=3][CENTER][FONT=arial]
        [/FONT][/CENTER]
        [/SIZE][FONT=arial][SIZE=3] اگر میخواهید بهتر و دقیق تر و سریع تر به شما کمک شود، یک [COLOR=#ee82ee][B]«فایل نمونه»[/B][/COLOR] قرار دهید
        فایل نمونه: حداکثر [U][COLOR=#ff0000]50 [/COLOR][/U]کیلوبایت - کوتاه، تقریبا [U][COLOR=#ff0000]10 [/COLOR][/U]سطری - به همراه جواب یا خروجی یا نتیجه مورد انتظار[/SIZE][/FONT][CENTER][FONT=arial][COLOR=#0000ff][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3]مسیر ارسال فایل : پایین سمت چپ - تنظیمات اضافی - فایل پیوست[/SIZE][/SIZE][/SIZE] [/SIZE][/COLOR]
        [/FONT][/CENTER]

        کامنت

        • Mohammad Acc

          • 2015/01/13
          • 41
          • 51.00

          #5
          ممنون عالی بود
          لینک کردن ماه ها و سال ها رو خودم فهمیدم به pivot table
          فقط اون 2 تا بخش ماه ها و سال رو با چه ابزاری انجامش ( طراحیش ) دادید ؟ اینو یاد بگیرم دیگه تمومه ( اضافه یا کم شدن ماه ها و همینطور سال رو یاد بگیرم )

          کامنت

          • saed.rasa

            • 2014/11/02
            • 1054

            #6
            Slicer
            در هر Pivot Table این ها وجود دارد کار با آنها هم ساده هست!

            یک Pivot table درست کنید و در قسمت Options -> Sort & Filter
            در اکسل 2010
            شما از چه نسخه ای از اکسل استفاده می کنید؟؟
            [FONT=arial][SIZE=3]اگر کسی به شما کمک کرد، سمت راست پایین هر موضوع تیک [COLOR=#0000cd][B]«3پاس»[/B][/COLOR] یادتان نرود لطفا
            اگر مشکل تان حل شد، حتما تیک سبز رنگ [B][COLOR=#00cc00]«حل شد»[/COLOR][/B] در پست اول را بزنید
            [/SIZE][/FONT][SIZE=3][CENTER][FONT=arial]
            [/FONT][/CENTER]
            [/SIZE][FONT=arial][SIZE=3] اگر میخواهید بهتر و دقیق تر و سریع تر به شما کمک شود، یک [COLOR=#ee82ee][B]«فایل نمونه»[/B][/COLOR] قرار دهید
            فایل نمونه: حداکثر [U][COLOR=#ff0000]50 [/COLOR][/U]کیلوبایت - کوتاه، تقریبا [U][COLOR=#ff0000]10 [/COLOR][/U]سطری - به همراه جواب یا خروجی یا نتیجه مورد انتظار[/SIZE][/FONT][CENTER][FONT=arial][COLOR=#0000ff][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3]مسیر ارسال فایل : پایین سمت چپ - تنظیمات اضافی - فایل پیوست[/SIZE][/SIZE][/SIZE] [/SIZE][/COLOR]
            [/FONT][/CENTER]

            کامنت

            • Mohammad Acc

              • 2015/01/13
              • 41
              • 51.00

              #7
              2019 هست اکسلم

              کامنت

              • Mohammad Acc

                • 2015/01/13
                • 41
                • 51.00

                #8
                اکی فهمیدم فقط برای ماه و سال چه جوری بگم این لیست بشه گزینه هام ؟ فروردین ، اردیبهشت و.... / 99 و 98

                کامنت

                • saed.rasa

                  • 2014/11/02
                  • 1054

                  #9
                  اکسل 2019 فوق العاده است حتی یک جدول هم Slicer دارد .

                  اگر درست متوجه شده باشم منظورتان نحوه ساخت یا بکارگیری چندین Slicer همزمان است در همین سایت سرچ کنید
                  [FONT=arial][SIZE=3]اگر کسی به شما کمک کرد، سمت راست پایین هر موضوع تیک [COLOR=#0000cd][B]«3پاس»[/B][/COLOR] یادتان نرود لطفا
                  اگر مشکل تان حل شد، حتما تیک سبز رنگ [B][COLOR=#00cc00]«حل شد»[/COLOR][/B] در پست اول را بزنید
                  [/SIZE][/FONT][SIZE=3][CENTER][FONT=arial]
                  [/FONT][/CENTER]
                  [/SIZE][FONT=arial][SIZE=3] اگر میخواهید بهتر و دقیق تر و سریع تر به شما کمک شود، یک [COLOR=#ee82ee][B]«فایل نمونه»[/B][/COLOR] قرار دهید
                  فایل نمونه: حداکثر [U][COLOR=#ff0000]50 [/COLOR][/U]کیلوبایت - کوتاه، تقریبا [U][COLOR=#ff0000]10 [/COLOR][/U]سطری - به همراه جواب یا خروجی یا نتیجه مورد انتظار[/SIZE][/FONT][CENTER][FONT=arial][COLOR=#0000ff][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3]مسیر ارسال فایل : پایین سمت چپ - تنظیمات اضافی - فایل پیوست[/SIZE][/SIZE][/SIZE] [/SIZE][/COLOR]
                  [/FONT][/CENTER]

                  کامنت

                  • Mohammad Acc

                    • 2015/01/13
                    • 41
                    • 51.00

                    #10
                    ممنون عزیز کامل اکی شد نحوه ی درست کردن و .... فهمیدم
                    فقط میخواستم اون مبلغ فروش و مرجوعی و سود ها رو هم با همین روش بیارم
                    فقط فروش در یک شیت هست و هزینه ها هم در یک شیت دیگر
                    چه جوری میشه 2 محدوده به pivot table داد ؟
                    من اومدم داخل همون شیت یک دونه دیگه pivot table بسازم برای فراخوانی مبالغ فروش و مرجوعی و سود ولی ارور داد !

                    کامنت

                    • saed.rasa

                      • 2014/11/02
                      • 1054

                      #11
                      از Power Pivot در تب Data استفاده کنید برای اطلاعات بیشتر می توانید در همین سایت جستجو کنید.

                      موفق باشید
                      [FONT=arial][SIZE=3]اگر کسی به شما کمک کرد، سمت راست پایین هر موضوع تیک [COLOR=#0000cd][B]«3پاس»[/B][/COLOR] یادتان نرود لطفا
                      اگر مشکل تان حل شد، حتما تیک سبز رنگ [B][COLOR=#00cc00]«حل شد»[/COLOR][/B] در پست اول را بزنید
                      [/SIZE][/FONT][SIZE=3][CENTER][FONT=arial]
                      [/FONT][/CENTER]
                      [/SIZE][FONT=arial][SIZE=3] اگر میخواهید بهتر و دقیق تر و سریع تر به شما کمک شود، یک [COLOR=#ee82ee][B]«فایل نمونه»[/B][/COLOR] قرار دهید
                      فایل نمونه: حداکثر [U][COLOR=#ff0000]50 [/COLOR][/U]کیلوبایت - کوتاه، تقریبا [U][COLOR=#ff0000]10 [/COLOR][/U]سطری - به همراه جواب یا خروجی یا نتیجه مورد انتظار[/SIZE][/FONT][CENTER][FONT=arial][COLOR=#0000ff][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3]مسیر ارسال فایل : پایین سمت چپ - تنظیمات اضافی - فایل پیوست[/SIZE][/SIZE][/SIZE] [/SIZE][/COLOR]
                      [/FONT][/CENTER]

                      کامنت

                      چند لحظه..