تهیه یک لیست جامع از چندین لیست

Collapse
این تاپیک قفل است.
X
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • hadi6669

    • 2020/07/24
    • 7
    • 55.00

    [حل شده] تهیه یک لیست جامع از چندین لیست

    سلام. من یه فایل دارم که از چندین شیت تشکیل شده. هر شیت شامل یک جدول هست که این جداول موارد مشابه هم دارن. حالا می خوام شیت اول تمام موارد این جدول ها بدون تکرار آورده بشه و مجموع مقادیر آنها هم نمایش داده بشه. و ترجیحا میخوام فرمول نویسی باشه. از چه دستوراتی باید استفاده کنم؟ فایل نمونه هم پیوست شده. ممنون
    فایل های پیوست شده
  • saed.rasa

    • 2014/11/02
    • 1054

    #2
    سلام

    به انجمن محبوب اکسل ایران، خوش آمدید!

    پیشنهاد می شود:
    یکی از سلول های جدول 1 را انتخاب Ctrl+A را بزیند تا همه جدول داده انتخاب شود Ctrl +C+C را بزنید تا Clipboard باز شود جدول 2 و 3 را انتخاب و کپی کنید الان Paste All را بزنید تا داده های 3 جدول زیر هم در دو ستون قرار بگیرند( برای راحتی و تکرار و آپدیت جداول می توانید مراحل بالا را از طریق ماکرو ضبط کنید)

    حالا از یک Pivot Table ساده استفاده کنید
    مرسی
    فایل های پیوست شده
    [FONT=arial][SIZE=3]اگر کسی به شما کمک کرد، سمت راست پایین هر موضوع تیک [COLOR=#0000cd][B]«3پاس»[/B][/COLOR] یادتان نرود لطفا
    اگر مشکل تان حل شد، حتما تیک سبز رنگ [B][COLOR=#00cc00]«حل شد»[/COLOR][/B] در پست اول را بزنید
    [/SIZE][/FONT][SIZE=3][CENTER][FONT=arial]
    [/FONT][/CENTER]
    [/SIZE][FONT=arial][SIZE=3] اگر میخواهید بهتر و دقیق تر و سریع تر به شما کمک شود، یک [COLOR=#ee82ee][B]«فایل نمونه»[/B][/COLOR] قرار دهید
    فایل نمونه: حداکثر [U][COLOR=#ff0000]50 [/COLOR][/U]کیلوبایت - کوتاه، تقریبا [U][COLOR=#ff0000]10 [/COLOR][/U]سطری - به همراه جواب یا خروجی یا نتیجه مورد انتظار[/SIZE][/FONT][CENTER][FONT=arial][COLOR=#0000ff][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3]مسیر ارسال فایل : پایین سمت چپ - تنظیمات اضافی - فایل پیوست[/SIZE][/SIZE][/SIZE] [/SIZE][/COLOR]
    [/FONT][/CENTER]

    کامنت

    • hadi6669

      • 2020/07/24
      • 7
      • 55.00

      #3
      ممنون از خوش آمد گویی و پاسخی که دادین، اما جداول ممکنه تغییرات داشته باشن و مواردی بهشون اضافه یا ازشون کم بشه. میخوام جدولی که تهیه میشه به صورت اتوماتیک اپدیت بشه. اصلا اکسل میتونه همچین امکانی رو فراهم کنه؟

      کامنت

      • M_ExceL

        • 2018/04/23
        • 677

        #4
        نوشته اصلی توسط hadi6669
        میخوام جدولی که تهیه میشه به صورت اتوماتیک اپدیت بشه. اصلا اکسل میتونه همچین امکانی رو فراهم کنه؟
        با سلام
        بنده با power query هم قبلا مورد مشابهی رو برای دوستان انجمن انجام داده بودم
        اگر جستجو کنید تاپیک مورد نظر رو پیدا خواهید کرد
        [CENTER]Telegram Channel : [url]https://t.me/UltraOfficeSkills[/url]
        [/CENTER]

        کامنت

        • hadi6669

          • 2020/07/24
          • 7
          • 55.00

          #5
          نوشته اصلی توسط M_ExceL
          با سلام
          بنده با power query هم قبلا مورد مشابهی رو برای دوستان انجمن انجام داده بودم
          اگر جستجو کنید تاپیک مورد نظر رو پیدا خواهید کرد
          ممنونم دوست عزیز. اما انقدر سوالات و تاپیک زیاده که نتونستم پیدا کنم
          شاید بشه از روش های انبارداری استفاده کرد. به فرض هر شیت مربوط به یه انبار هست که شامل قطعات و موجودیش باشه. حالا با فرض اینکه ما چندتا انبار داریم که احتمال قطعات مشابه هم توش هست و میخوایم یه لیست از کل موجودیمون از تمام انبارها داشته باشیم.
          Last edited by hadi6669; 2020/07/27, 20:35.

          کامنت

          • saed.rasa

            • 2014/11/02
            • 1054

            #6
            سلام
            همانطور که دوست و استاد عزیز من ( M_Excel)اشاره کردند Power Query بهترین راحل می باشد
            اما من سعی کردم طبق دستور و خواسته شما انجام دهم

            تست کنید لطفا!
            فایل های پیوست شده
            [FONT=arial][SIZE=3]اگر کسی به شما کمک کرد، سمت راست پایین هر موضوع تیک [COLOR=#0000cd][B]«3پاس»[/B][/COLOR] یادتان نرود لطفا
            اگر مشکل تان حل شد، حتما تیک سبز رنگ [B][COLOR=#00cc00]«حل شد»[/COLOR][/B] در پست اول را بزنید
            [/SIZE][/FONT][SIZE=3][CENTER][FONT=arial]
            [/FONT][/CENTER]
            [/SIZE][FONT=arial][SIZE=3] اگر میخواهید بهتر و دقیق تر و سریع تر به شما کمک شود، یک [COLOR=#ee82ee][B]«فایل نمونه»[/B][/COLOR] قرار دهید
            فایل نمونه: حداکثر [U][COLOR=#ff0000]50 [/COLOR][/U]کیلوبایت - کوتاه، تقریبا [U][COLOR=#ff0000]10 [/COLOR][/U]سطری - به همراه جواب یا خروجی یا نتیجه مورد انتظار[/SIZE][/FONT][CENTER][FONT=arial][COLOR=#0000ff][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3]مسیر ارسال فایل : پایین سمت چپ - تنظیمات اضافی - فایل پیوست[/SIZE][/SIZE][/SIZE] [/SIZE][/COLOR]
            [/FONT][/CENTER]

            کامنت

            • hadi6669

              • 2020/07/24
              • 7
              • 55.00

              #7
              نوشته اصلی توسط saed.rasa
              سلام
              همانطور که دوست و استاد عزیز من ( M_Excel)اشاره کردند Power Query بهترین راحل می باشد
              اما من سعی کردم طبق دستور و خواسته شما انجام دهم

              تست کنید لطفا!
              - - - Updated - - -

              نوشته اصلی توسط saed.rasa
              سلام
              همانطور که دوست و استاد عزیز من ( M_Excel)اشاره کردند Power Query بهترین راحل می باشد
              اما من سعی کردم طبق دستور و خواسته شما انجام دهم

              تست کنید لطفا!
              خیلی خیلی ممنونم و شما زحمت کشیدین و بزرگواری کردین. عالی 🌹🌹

              کامنت

              چند لحظه..