استفاده از word و excel برای ایجاد تعداد زیادی فرم

Collapse
این تاپیک یک تاپیک مهم است.
X
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • ~M*E*H*D*I~
    • 2011/10/19
    • 4377
    • 70.00

    استفاده از word و excel برای ایجاد تعداد زیادی فرم

    با درود

    فرض کنید فرمی دارید که باید برای تعداد زیادی از افراد چاپ کنید حالا باید چکار کرد؟ مشخصات هر فرد را در فرم تک تک نوشت یا راه بهتری هم هست؟

    در این ترفند به ارائه راهکاری در این زمینه می پردازیم

    فرض کنید فرمی داریم که در آن میخواهیم مشخصات تعداد زیادی از افراد رو چاپ کنیم مثلا

    نام...............

    نام خانوادگی ...................

    ابتدا نیاز دارید که این مشخصات در یک فایل اکسل ذخیره گردد ، سپس در یک فایل ورد این فرم را طراحی می کنید در فایل ورد از تب MAILINGS قسمت Start Mail Merge از منوی کشویی ابزار Step by Step Mail Merge Wizard رو انتخاب کنید پنجره ای در سمت چپ با نام Mail Merge باز می شود سپس از پایین پنجره بخش Step1of6روی Next: Starting document کلیک کنید سپس روی Next:select recipients مجدد کلیک کنید در مرحله سه در بالای پنجره زیر Use an existing list روی Browseکلیک کنید سپس پنجره ای باز می شود به مسیری که فایل اکسل را ذخیره کرده اید رفته و انتخاب و open را بزنید پنجره ای به نام Select Table باز می شود که حاوی اسامی شیت های اکسل است ، شیت حاوی اطلاعات را انتخاب و OK را بزنید پنجره ای به نام Mail Merge Recipients باز می شود آنرا OK کنید حال در مرحله step 3 of 6 هستید روی next:write your letter کلیک کنید در مرحله بعد بالای پنجره روی More items کلیک کنید پنجره ای به نام insert merge fields باز می شود که حاوی تیتر اطلاعات شماست حال آنرا بسته در فرم طراحی شده هر قسمتی که باید اطلاعات وارد شود انتخاب کرده سپس پنجره مذکور را مجدد باز کنید و تیتر مورد نظر را انتخاب و insert بزنید و مجدد بسته و برای هر قسمت از فرم که باید پر شود این عمل را تکرار کنید حال به مرحله 5 بروید و سپس 6 بروید در زیر قسمت merge روی print کلیک کنید اگر روی پنجره باز شده OK کنید فرم مذکور به تعدا افرادی که مدنظر دارید پرینت می شود.

    [CENTER]
    [SIGPIC][/SIGPIC]
    [/CENTER]
  • Nima

    • 2011/07/22
    • 385

    #2
    با تشکر از آقای وطن پرست

    فایل پیوست یک ویدیوی آموزشی در مورد Mail Merge میباشد که توسط آقای فرشید میدانی آموزش داده شده است

    http://s3.picofile.com/file/79392358...Merge.rar.html حجم حدود 19mg
    [CENTER][COLOR=#ff0000]************************************[/COLOR]
    No [COLOR=#32CD32][B]LION's [/B][/COLOR]roar ruins my hut, I afraid of [COLOR=#ff0000][B]TERMITE's [/B][/COLOR]silence
    [COLOR=#ff0000]************************************[/COLOR]

    [/CENTER]

    کامنت

    • msp65

      • 2015/07/20
      • 41

      #3
      سلام خدمت همه اساتید و بزرگواران
      با استفاده از اکسل و خاصیت mail marge ورد یک فرم طراحی کردم حالا مشکل اینجاست که میخوام تو فایل اکسلم دکمه ای ایجاد کنم که فایل وردم رو که تو همون فولدر فایل اکسل هست رو بازکنه آیا راهی هست؟

      کامنت

      • mokaram
        مدير تالار اکسل و بانک اطلاعاتی

        • 2011/02/06
        • 1805
        • 74.00

        #4
        کد زیر را داخل یک ماژول قرار بدید و اونا به دکمه ای که مد نظرتون هست نسبت بدید

        کد HTML:
        Dim objWord
        Dim objDoc
        Set objWord = CreateObject("Word.Application")
        Set objDoc = objWord.documents.Open(ThisWorkbook.Path & "\test.doc")
        objWord.Visible = True
        objWord.Activate
        پ.ن:در خط چهارم شما به جای کلمه test نام فایل وردت را بنویس
        [CENTER][IMG]http://forum.exceliran.com/signaturepics/sigpic909_10.gif[/IMG]
        [/CENTER]

        کامنت

        • msp65

          • 2015/07/20
          • 41

          #5
          سپاس از راهنمایی خوبتون

          کامنت

          • رهی

            • 2015/09/11
            • 12
            • 52.00

            #6
            با سلام. این قابلیت امکان saveدارد؟

            کامنت

            • آرمان 98
              • 2019/05/26
              • 2

              #7
              مشکلی توی استفاده از mailing

              نوشته اصلی توسط رهی
              با سلام. این قابلیت امکان saveدارد؟
              سلام
              من یه مشکلی توی استفاده از mailingدارم و اون اینه که وقتی اعداد کمتر از 1 رو که فقط 2 تا ممیز دارن میخوام از طریق mailing به ورد منتقل کنم توی ورد یه عدد با ممیزهای زیاد میاد یعنی مثلا من 0.70 وارد میکنم اونطرف عدد 0.6999999999997 منتقل میشه

              کامنت

              • حسام بحرانی

                • 2013/09/29
                • 2065
                • 72.00

                #8
                سلام دوست عزیز
                به انجمن اکسل ایران خوش آمدید.
                به این پست مراجعه کنید:
                مشکلی در استفاده از Mailing
                موفق باشید.
                [CENTER][B][SIZE=5][COLOR=#006600][FONT=georgia][COLOR=#800000]!With [/COLOR][/FONT][/COLOR][COLOR=#006600][FONT=georgia]God [/FONT][/COLOR][COLOR=#006600][FONT=georgia][COLOR=#800000]all [/COLOR][/FONT][/COLOR][COLOR=#800000][FONT=georgia]things are [/FONT][/COLOR][COLOR=#006600][FONT=georgia]possible[/FONT][/COLOR][/SIZE][/B][B][FONT=Tahoma]
                [/FONT][/B][/CENTER]
                [CENTER][B][FONT=Tahoma] [IMG]http://forum.exceliran.com/attachment.php?attachmentid=5334&d=1419428336[/IMG]
                [/FONT][/B][SIZE=1][FONT=Tahoma][B][FONT=Tahoma]
                [/FONT][/B][/FONT][/SIZE]
                [/CENTER]

                کامنت

                • bijan3546

                  • 2014/02/12
                  • 33

                  #9
                  با سلام خدمت دوستان . در رابطه میل مرج جهت جدا سازی اعداد در ورد ادیت فیلد که میزنم مبلغ به فارسی نوشته شده و امکان ایجاد 00.0#\ وجود ندار.

                  کامنت

                  • Amir Ghasemiyan

                    • 2013/09/20
                    • 4561
                    • 100.00

                    #10
                    نوشته اصلی توسط bijan3546
                    با سلام خدمت دوستان . در رابطه میل مرج جهت جدا سازی اعداد در ورد ادیت فیلد که میزنم مبلغ به فارسی نوشته شده و امکان ایجاد 00.0#\ وجود ندار.
                    سلام دوست عزيز
                    شما بايد داخل اكسل اينكار رو انجام بدين. يك ستون كنار ستوني كه عدد داريد بسازيد و با فرمول TEXT فرمت دلخواه رو به اعدادتون بدين و در ورد اين ستون جديد را فراخواني كنيد

                    کامنت

                    • bagheri72
                      • 2020/02/12
                      • 1

                      #11
                      با سلام.
                      من میخواهم همین کار را انجام دهم
                      ولی همزمان در یک صفحه سه فرم ( همان فرم ثابت) با سه اسم مختلف نمایش داده شود.
                      انگار که در یک صفحه کاغذ همان فرم را برای سه نفر مختلف پرینت کنم
                      چگونه می توانم این کار را انجام دهم؟

                      کامنت

                      • ظهور 313

                        • 2017/01/20
                        • 244

                        #12
                        نوشته اصلی توسط mokaram
                        کد زیر را داخل یک ماژول قرار بدید و اونا به دکمه ای که مد نظرتون هست نسبت بدید

                        کد HTML:
                        Dim objWord
                        Dim objDoc
                        Set objWord = CreateObject("Word.Application")
                        Set objDoc = objWord.documents.Open(ThisWorkbook.Path & "\test.doc")
                        objWord.Visible = True
                        objWord.Activate
                        پ.ن:در خط چهارم شما به جای کلمه test نام فایل وردت را بنویس

                        سلام و عرض ادب
                        این فرمول یه ایراد داره و اونم اینه كه وقتی فایل ورد باز میشه، اصلا آپدیت نمیشه و پیغام به روز رسانی رو نمیده

                        کامنت

                        چند لحظه..