لیست کردن افراد در چند شیت

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • master

    • 2010/07/18
    • 118

    لیست کردن افراد در چند شیت

    با سلام
    توی ستون a2 چند تا شیت یه سری اسم وجود داره
    حالا میخوام توی یه شیت دیگه همه این اسما رو به صورت یکتا داشته باشم یعنی ممکنه اسم علی توی چند تا یا همه اون شیت ها باشه ولی اینجا میخوام فقط یکبار نوشته بشه
    حالا چطوری این کار رو انجام بدم؟
    ضمنا در حین انجام این کار میشه یه سری مشخصات دیگه از اونا رو هم که اون شیت ها وجود داره توی شیت گزارش اورد؟ مثلا حقوق روزانه یا هر چیز دیگه ای؟ در این صورت دو حالت وجود داره ممکنه همون اسم علی که توی همه شیت ها وجود داره توی همه شیت ها یه حقوق واحد داشته باشه یا ممکنه چند نوع حقوق باشه این رو باید چیکار کرد؟ مثلا میشه توی دو حالت در نظر گرفت(اگه یکی باشه که بحثی نیست):
    بالاترین حقوقش توی شیت گزارش کنارش نوشته بشه
    همه حقوق ها باشه مثلا اگه 5 توی حقوق داره 5 بار اسمش به همراه حقوقش نوشته بشه منظور این هست که کلید دیگه در این حالت اسم تنها نباشه و اسم به همراه حقوق کلید بشه
    با تشکر
  • Alireza
    مدير تالار تنظيمات اكسل

    • 2011/03/01
    • 648
    • 80.00

    #2
    با سلام
    دوست عزیز اگه نمونه فایل میزاشتید خیلی بهتر میشد نحوه ثبت اطلاعات و نوع گزارشی که میخواید بگیرید انالیز کرد .
    به نظر من بهتره برای این کار توی ساختار فایلتون تغییری ایجاد کنید به این شکل که همه اطلاعات رو توی یک شیت ثبت کنید یعنی در حقیقت یک دیتا بیس ایجاد کنید. در مرحله بعد برای توی یک شیت دیگه از اون دیتا بیس گزارش بگیرید.
    این کار باعث میشه ثبت اطلاعات و گزارش گیری خیلی راحت تر انجام بشه.
    [CENTER][COLOR=#ffd700]​[/COLOR]تنها راهي که به شکست مي انجامد، تلاش نکردن است
    [IMG]http://www.graphics18.com/wp-content/uploads/2010/12/yellow-flower23.gif[/IMG]
    [/CENTER]

    کامنت

    • master

      • 2010/07/18
      • 118

      #3
      این مورد رو توی تایپیک های دیگه هم بقیه دوستان گفتن و قصد دارم همین کار رو بکنم ولی فعلا برا فایل فعلی به این نیاز دارم
      فایل نمونه رو گذاشتم
      جداول گزارش گیری میخوام تو شیت گزارش باشند توضیحات رو اونجا نوشتم
      با تشکر
      فایل های پیوست شده

      کامنت

      • khakzad

        • 2010/03/17
        • 2034
        • 85.00

        #4
        سلام
        اینکه این اطلاعات توی شیت های مختلف هست رو خودتون خواستید؟
        منظورم اینه که چرا باید جدا جدا باشن؟اگر اطلاعات رو یکپارچه کنیم راحت ترید.
        در غیر اینصورت کد لازم داره
        [CENTER][B][COLOR=#008000][SIZE=3]محصولات و جزوات آموزش تخصصی [URL="https://excelpedia.net/"]اکسل[/URL] در:

        [URL="https://excelpedia.net/category/excel-functions/"]برترین مرجع تخصصی پارسی اکسل[/URL]
        [URL="http://www.exceliran.com/shop/"]جامعه اكسل ايرانيان: فروشگاه[/URL][/SIZE][/COLOR][/B]
        :wcom:

        [B][URL="https://excelpedia.net/"]آموزش اکسل تخصصی[/URL] و [URL="https://excelpedia.net/excel-ninja/"]پیشرفته[/URL] - [URL="https://excelpedia.net/"]تهران[/URL][/B]
        [EMAIL="h.khakzad@yahoo.com"]h.khakzad@yahoo.com[/EMAIL]
        [/CENTER]

        کامنت

        • master

          • 2010/07/18
          • 118

          #5
          اساس کار من این هست که اطلاعات ماه یک رو که پر میکردم برا ماه 2 یه کپی از ماه یک میگیرم بعدش اون اطلاعات متغیرش مثل کارکرد اضافه کار و غیره رو پاک میکردم و مجدد پر میشد
          توی یه تایپیک دیگه دوستان گفتن این روش غلط هست خودمم کم و بیش میدونستم ولی خیلی بهش حساس نشده بود چون برا حلش باید بشنیم کل اون فایل اکسل رو از ریشه عوض کنم ولی با این حال دیگه الان قصدم هست این کار رو بکنم ولی فعلا برا این فایلی که موجود دارم این مورد رو میخوام
          کد نویسیش خیلی درد سر داره؟روش کلیش رو هم بگید خودم میگردم پیدا میکنم
          با تشکر

          کامنت

          • Behnam

            • 2013/03/25
            • 842
            • 100

            #6
            من الان فایل پیوستتونو چک کردم،اما واقعا راهی منطقی واسش پیدا نکردم،یا باید تو گزارش واسه تک تک شیت ها جدا فرمول نوشت یا هم کدنویسی که هر 2حالتش اشتباهه
            پس بهتر همونیه که هم من هم باقیه دوستان گفتن
            اگه دیتا بیس رو ببرین تو یه شیت از PIVOT هم میتونین گزارشات متنوع بگیرین
            و اینم بدونین که یکی کردن اون اطلاعات داخل یه شیت دیتا خیلی زمان کمتری میبره تا اینکه بخواین کار اشتباه رو ادامه بدین به سختی
            موفق باشین
            [CENTER][SIZE=3][B]هرچیز که در جستن آنی، آنی[/B][/SIZE][/CENTER]

            کامنت

            • master

              • 2010/07/18
              • 118

              #7
              خوب حالا من میخوام شیت ها رو یکی کنم بعد این گزارش رو از تون شیت بکشم بیرون
              قبل از اینکه یکی بشن به نظرتون جداول زیر هم باشن بهتر هست یا کنار هم؟(من خودم فکر میکنم باید زیر هم باشن)
              ضمنا در هر صورت وقتی این کار انجام شد دوباره بخوام این گزارش رو تهیه کنم باید چیکار کنم؟
              این بار شدنی هست یا نه؟

              کامنت

              • Behnam

                • 2013/03/25
                • 842
                • 100

                #8
                شما ببین کلا چندتا ستون منحصر به فرد داری
                اگه فقط 2تا ستون نام و میزان کارکرد داری تو دیتا فقط 2تا ستون تشکیل بده و همه اطلاعاتتو زیر هم بنویس
                [CENTER][SIZE=3][B]هرچیز که در جستن آنی، آنی[/B][/SIZE][/CENTER]

                کامنت

                • master

                  • 2010/07/18
                  • 118

                  #9
                  یه سوال هم در رابطه با vlookup داشتم که مربوط به عکسی هست که پیوست کردم

                  توی این عکس اون عدد هایی که قرمز کردم اسم شیت هست حالا بالای همین خونه ها اسم شیت ها وجود داره نمیدونم چطوری میشه این رو ربطش داد به ستون بالاییش
                  الان فرض کنید خونه بعدی شماره بالاش 5 هست من وقتی این فرمول رو کپی میکنم باید دستی این اسم شیت رو 5 کنم ولی اگه اسم شیت رو از خونه بالا سرش گرفته بود این مشکل حل میشد
                  توی تایپیک ها دیدم نوشته بودن با تابع INDIRECT میشه ولی من هر کاری کردم نشد
                  این رو هم در نظر داشته باشید ممکنه نام شیت ها عدد نباشه و اسم انگلیسی یا فارسی باشه که میخوام در اون صورت هم کار کنه هر چند اگه فعلا در همین حالا عدد هم کار کنه مشکل من حل میشه
                  با تشکر
                  فایل های پیوست شده
                  Last edited by master; 2013/10/11, 08:43.

                  کامنت

                  • master

                    • 2010/07/18
                    • 118

                    #10
                    نوشته اصلی توسط excelproject
                    شما ببین کلا چندتا ستون منحصر به فرد داری
                    اگه فقط 2تا ستون نام و میزان کارکرد داری تو دیتا فقط 2تا ستون تشکیل بده و همه اطلاعاتتو زیر هم بنویس
                    سوالم رو اینجوری میپرسم توی یه ستون یه سری اسم دارم جلوی هر اسم هم حقوق هست اسم تکراری وجود داره ممکنه اسم حسین چند بار نوشته شده باشه و حقوق هم ممکنه برای یه اسم تکراری هر با یکی باشه یا ممکنه فرق کنه
                    حالا توی سه حالت زیر چیکار کنم:
                    1- فقط میخوام اسم ها توی یه ستون باشن به صورتی که اسم تکراری نباشه
                    2- اسم ها رو میخوام توی یه ستون داشته باشم به صورتی که اسم تکرای نباشه و حقوقش هم جلوش نوشته بشه با این شرط که اگه کسی چند نوع حقوق داره بزرگترین حقوقش نوشته بشه
                    3- مثل همون بالایی فقط به جای بزرگترین حقوق اخرین حقوق باشه مثلا اگه توی سطر 1 علی 100 تومن حقوق داره تو سطر 20 علی 90 تومن اون 90 تومن لحاظ بشه
                    با تشکر

                    کامنت

                    • Behnam

                      • 2013/03/25
                      • 842
                      • 100

                      #11
                      اگه بالاخره مقامت رو شکستی و همه اطلاعاتتو تو یه شیت بردی
                      واسه سوال اول:
                      از تب data گزینه advance رو انتخاب کن،از فرمی که باز شد،تیک copy to رو بزنین،توی list range لیست اسامی رو انتخاب کنین،واسه criteria سر ستون اسامی رو انتخاب کنین و واسه copy to یه سلول که میخواین اطلاعات اونجا کپی شه،بعد هم تیک unique رو بزنین
                      در مورد سوال دوم هم با ترکیب vlookup و max میتونین با توجه به لیست قسمت اول جواب رو بدست بیارین
                      اگه نشد فایل رو ضمیمه کنین تا راهنماییتون کنم
                      [CENTER][SIZE=3][B]هرچیز که در جستن آنی، آنی[/B][/SIZE][/CENTER]

                      کامنت

                      چند لحظه..