مرتب کردن اطلاعات دانش آموزان

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • register1

    • 2013/11/16
    • 6

    مرتب کردن اطلاعات دانش آموزان

    سلام
    من یه فایل از اسامی دارم که هرکدوم یه سری مشخصات دارن
    میخوام توی شیت های مختلف این اطلاعات رو با توجه به یکی از ویژگی ها مرتب کنم

    مثلا لیست من دانش اموزان کلاس اول تا پنجم هستش
    حالا میخوام وقتی داده ها رو تو شیت اول وارد میکن
    به طور خودکار اگه کلاس اول بود بره توی یه شیت اگه دوم بود شیت دیگه و هینطور تا اخر
    ممنون میشم کمکم کنید
  • khakzad

    • 2010/03/17
    • 2034
    • 85.00

    #2
    سلام
    توی شیت های مورد نظر فرمول بنویسید . مثلا توی شیت دوم که قرار کلاس دومی ها باشند، فرمول vlookup بنویسید و دوم رو جستجو کنید.برای شیت های دیگه هم همینطور

    پ.ن: می تونید جهت تسریع کار شیت ها رو select کنید و یکبار فرمول رو بنویسید و lookup value رو در همه شیت ها مثلا a1 قرار بدید. بعدا a1 در هر شیت را به یک پایه اختصاص بدید
    موفق باشید

    کامنت

    • register1

      • 2013/11/16
      • 6

      #3
      سلام
      متشکر از راهنماییتون - میدونم باید از تابع vlookup استفاده کنم ولی هرکار میکنم نمیشه

      کامنت

      • حسام بحرانی

        • 2013/09/29
        • 2065
        • 72.00

        #4
        با سلام ، دوست عزیز میشه لطفاً یک فایل فرضی ارسال کنید تا بهتر بشه مشکلتون رو بررسی کرد ؟
        با سپاس

        ɦɛʂɑɱ ɓɑɦɾɑɳɨ

        !With God all things are possible



        کامنت

        • register1

          • 2013/11/16
          • 6

          #5
          سلام
          مثلا تو این فایل میخوام وقتی اطلاعات رو توی این شیت وارد میکنم افراد متولد هر شهر توی شیت خاص دیگه ای مرتب بشن
          فایل های پیوست شده

          کامنت

          • khakzad

            • 2010/03/17
            • 2034
            • 85.00

            #6
            دوست عزیز
            یک راه استفاده از همون vlookup هست.اما برای جستجوی موارد تکراری باید از ستون کمکی برای هر شهر استفاده بشه و شماره گذاری بشن و منحصر بفرد بشن.(داخل سایت بگردید نمونه زیاد هست)
            راه دیگه هم استفاده از فرمول ارایه ای زیر هست:
            کد:
            =INDEX(Sheet2!$B$1:$G$14,SMALL(IF($A$1=Sheet2!$F$1:$F$14,ROW(Sheet2!$F$1:$F$14),""),ROW(A1)),MATCH(A$2,Sheet2!$B$1:$G$1,0))
            فرض کنید مثلا در شیت 2. در سل a1 نام شهر مورد نظر نوشته شده و در ردیف ذوم از a1 عناوین کد ملی ، نام و . . . . وارد شده اند. و فرمول از A3 نوشته شده و درگ شده
            دقت کنید فرمول ارایه ای هست.با shift+ctrl+enter ج می ده
            سوال بود در خدمتم

            کامنت

            • register1

              • 2013/11/16
              • 6

              #7
              یک دنیا ممنونم
              متشکـــــــــــــــــر

              کامنت

              چند لحظه..