پیدا کردن راهی برای replace کردن اطلاعات جدید به روی قبلی

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • parvane.64

    • 2014/04/16
    • 16

    پیدا کردن راهی برای replace کردن اطلاعات جدید به روی قبلی

    سلام
    مشکلی که دارم اینه که می خوام اطلاعات یک فایل اکسل رو روی یک فایل دیگه بریزم بطوریکه اگر اوون دیتا از قبل وجود داره تمامی دیتای فایل جدید روی قبلی Replace بشه و در واقع اطلاعات قبلی رو update کنه.
    و اگر و جود نداره توی یک سطر جدید paste بشه
    به بیان دیگه می خوام اجتماع 2 فایل اکسل رو بگیرم
    چطور این کار رو انجام بدم؟
    ممنونم ازتون.
  • Nima

    • 2011/07/22
    • 385

    #2
    منظورتون رو واضح متوجه نشدم اما به نظرم راه ساده این باشه که اطلاعات جدید رو در ادامه دیتا های قدیمی تو شیت پیست کنید بعد از طریق remove duplicate اقدام به حذف اطلاعات تکراری کنید.
    اینطوری دیتاهای قبلی پاک میشن و دیتاهای جدید هم حفظ میشن.
    [CENTER][COLOR=#ff0000]************************************[/COLOR]
    No [COLOR=#32CD32][B]LION's [/B][/COLOR]roar ruins my hut, I afraid of [COLOR=#ff0000][B]TERMITE's [/B][/COLOR]silence
    [COLOR=#ff0000]************************************[/COLOR]

    [/CENTER]

    کامنت

    • parvane.64

      • 2014/04/16
      • 16

      #3
      نوشته اصلی توسط Nima
      منظورتون رو واضح متوجه نشدم اما به نظرم راه ساده این باشه که اطلاعات جدید رو در ادامه دیتا های قدیمی تو شیت پیست کنید بعد از طریق remove duplicate اقدام به حذف اطلاعات تکراری کنید.
      اینطوری دیتاهای قبلی پاک میشن و دیتاهای جدید هم حفظ میشن.
      ممنونم از راهنماییتون ولی این کار رو نمی تونم بکنم
      حدود 5000 سطر دارم که مرتب یکسری دیتا روبه روی اسم هر فرد اضافه می شه و من باید اینا رو بریزم روی فایل اصلی. می خوام بعد از paste کردن توی فایل اصلی، به صورت اتوماتیک اطلاعات روبه روی هر شخص اضافه بشه

      کامنت

      • Nima

        • 2011/07/22
        • 385

        #4
        اگه براتون مقدور هست یک نمونه از فایلتون بزارین تا بهتر بشه راهنمائی کرد.
        [CENTER][COLOR=#ff0000]************************************[/COLOR]
        No [COLOR=#32CD32][B]LION's [/B][/COLOR]roar ruins my hut, I afraid of [COLOR=#ff0000][B]TERMITE's [/B][/COLOR]silence
        [COLOR=#ff0000]************************************[/COLOR]

        [/CENTER]

        کامنت

        • امين اسماعيلي
          مدير تالار ويژوال بيسيك

          • 2013/01/17
          • 1198
          • 84.00

          #5
          با درود
          نیما جان فک کنم ایشون میخوان اطلاعات یه ورک بوک دیگرو که مدام داره تغییر میکنه بیار در انتهای اطلاعات یک ورک بوک مرجع .
          در پناه خداوندگار ایران زمین باشید و پیروز

          کامنت

          • parvane.64

            • 2014/04/16
            • 16

            #6
            سلام من 2 تا فایل برای نمونه دوست کردم که آپلود کنم . ولی بعد از آپلود فایلم نمیتونم فایل رو بکشم و توی قسمت فایل های پیوست بیارم....اصلا کشیده نمی شه!!!!!چطور این کار رو انجام بدم؟

            کامنت

            • parvane.64

              • 2014/04/16
              • 16

              #7
              کسی نیست راهنمایی کنه؟

              کامنت

              • ~M*E*H*D*I~
                • 2011/10/19
                • 4377
                • 70.00

                #8
                نوشته اصلی توسط parvane.64
                سلام من 2 تا فایل برای نمونه دوست کردم که آپلود کنم . ولی بعد از آپلود فایلم نمیتونم فایل رو بکشم و توی قسمت فایل های پیوست بیارم....اصلا کشیده نمی شه!!!!!چطور این کار رو انجام بدم؟
                آموزش نحوه ایجاد موضوع جدید و پیوست کردن فایل
                [CENTER]
                [SIGPIC][/SIGPIC]
                [/CENTER]

                کامنت

                • parvane.64

                  • 2014/04/16
                  • 16

                  #9
                  این که شکل این توضیححات نیست...
                  توی مدیریت فایل پیوست باید فایل ها رو آپلود کنی و بعد Drag کنی توی یک قسمت دیگه....
                  که این Drag کردن انجام نمی شه
                  لطفا یکی راهنمایی کنه که دقیقا باید چی کار کنیم؟

                  کامنت

                  • mahsa shayesteh

                    • 2011/12/07
                    • 272

                    #10
                    نوشته اصلی توسط parvane.64
                    این که شکل این توضیححات نیست...
                    توی مدیریت فایل پیوست باید فایل ها رو آپلود کنی و بعد Drag کنی توی یک قسمت دیگه....
                    که این Drag کردن انجام نمی شه
                    لطفا یکی راهنمایی کنه که دقیقا باید چی کار کنیم؟
                    سلام دوست گلم

                    نیاز به درگ کردن نیست وقتی فایل آپلود میشه دیگه تمومه اون آیکونایی که پایین دیده میشه آیکوناییه که مجازی فایل ازشون آپ کنی
                    [color=#FF0000]در روزگاری که لبخند ادمها بخاطر شکست توست برخیز تا بگریند[/color]

                    کامنت

                    • parvane.64

                      • 2014/04/16
                      • 16

                      #11
                      ما از خیر آپلود توی این سایت گذشتیم!! به هیچ طریقی جواب نمی ده
                      بگذریم
                      من از فایل اکسلی که واسه مثال ساختم عکس گرفتم
                      لطفا این لینک رو نگاه کنید:

                      فرض کنید این فایل اصلیه منه که جلوی هر اسمی یک سری نشونه گذاشته شده

                      و این لینک:

                      که اطلاعات مرتب داره تغییر می کنه...مثلا یک سری نشونه های جدید روبه روی اسمها اضافه شده و همچنین بعضی اسمها جدیده و بعضی اسمها هم حذف شده

                      من می خوام این فایل جدید(فایل دوم) رو مرتب روی فایل اصلی بریزم به طوریکه علامت a روبه روی اسمهایی که بین فایل اصلی و فایل 2 مشترک هستند گذاشته بشه و اسمهایی هم توی فایل اصلی نیستند در آخر فایل قرار بگیره
                      و توی فایل اصلی هیچ کدووم از نشونه هایی که جلوی اسامی هست از بین نره....یعنی مرتب اطلاعات جدید به فایل اصلی اضافه بشه
                      و با توجه به اینکه تعداد سطرها خیلی زیاده دستی و تایپ امکان پذیر نیست
                      چه راهی برای انجام این کار هست؟

                      کامنت

                      • Ali Parsaei
                        مدير تالارتوابع اکسل

                        • 2013/11/18
                        • 1522
                        • 71.67

                        #12
                        نوشته اصلی توسط parvane.64
                        ما از خیر آپلود توی این سایت گذشتیم!! به هیچ طریقی جواب نمی ده
                        بگذریم
                        من از فایل اکسلی که واسه مثال ساختم عکس گرفتم
                        لطفا این لینک رو نگاه کنید:

                        فرض کنید این فایل اصلیه منه که جلوی هر اسمی یک سری نشونه گذاشته شده

                        و این لینک:

                        که اطلاعات مرتب داره تغییر می کنه...مثلا یک سری نشونه های جدید روبه روی اسمها اضافه شده و همچنین بعضی اسمها جدیده و بعضی اسمها هم حذف شده

                        من می خوام این فایل جدید(فایل دوم) رو مرتب روی فایل اصلی بریزم به طوریکه علامت a روبه روی اسمهایی که بین فایل اصلی و فایل 2 مشترک هستند گذاشته بشه و اسمهایی هم توی فایل اصلی نیستند در آخر فایل قرار بگیره
                        و توی فایل اصلی هیچ کدووم از نشونه هایی که جلوی اسامی هست از بین نره....یعنی مرتب اطلاعات جدید به فایل اصلی اضافه بشه
                        و با توجه به اینکه تعداد سطرها خیلی زیاده دستی و تایپ امکان پذیر نیست
                        چه راهی برای انجام این کار هست؟
                        يک مقدار دنگ و فنگ داره و خودتان هم بايد يک کم خلاقيت به خرج دهيد، ولي چون ظاهرا" عمليات فوق مکررا" تکرار مي شود مي ارزد که يک بار عمليات را انجام و يک ماکرو برايش ضبط کنيد تا دفعات بعد با ماکرو اتوماتيک انجام گردد.
                        من اگر باشم موارد جديد را زير جدول اصلي مي چسبانم، در ستون آخر با استفاده از توابع IF و COUNTIF فرمولي مي نوشتم که اگر تکرار عبارت نوشته شده در خانه A در کل ستون A بيشتر از يک بود در ستون آخر يک حرف درج کند (براي اين مرحله طبق مثال شما حرف a را درج کند) وگرنه خالي بماند.
                        سپس مقادير فرمول را به جاي فرمول در سر جايش PASTE مي کردم.
                        سپس با استفاده از ابزار REMOVE DUPLICATES اکسل موارد تکراري ستون A را حذف مي کردم.
                        قبول دارم، يک کم طولاني است و يک کم هم بايد رويش کار کنيد، البته شايد دوستان ديگر راه حل بهتري هم داشته باشند.
                        [SIGPIC][/SIGPIC]

                        کامنت

                        • parvane.64

                          • 2014/04/16
                          • 16

                          #13
                          سلام
                          ممنونم از راهنمایتون
                          ولی من چیزی از برنامه نویسی اکسل و ماکرو نمی دونم....فکر می کردم خیلی راحتر بشه این کار رو انجام داد
                          کسی راه ساده تری نمی دونه؟

                          کامنت

                          • ~M*E*H*D*I~
                            • 2011/10/19
                            • 4377
                            • 70.00

                            #14
                            نوشته اصلی توسط parvane.64
                            سلام
                            مشکلی که دارم اینه که می خوام اطلاعات یک فایل اکسل رو روی یک فایل دیگه بریزم بطوریکه اگر اوون دیتا از قبل وجود داره تمامی دیتای فایل جدید روی قبلی Replace بشه و در واقع اطلاعات قبلی رو update کنه.
                            و اگر و جود نداره توی یک سطر جدید paste بشه
                            به بیان دیگه می خوام اجتماع 2 فایل اکسل رو بگیرم
                            چطور این کار رو انجام بدم؟
                            ممنونم ازتون.

                            ببنید فرض کنیم شما یک ستون شاخص دارید مثلا کد که هر کد مقادیری داره ، هدف شما اینکه که اطلاعاتی که وارد این شیت میشه بر اساس اون شاخص جستجو بشه و اگر موجود بود مقدار مربوطه آپدیت و اگر نبود در ردیف جدیدی سیو بشه

                            اگر این برداشت من درست باشه این کار بدون استفاده از پیچیدگی کد نویسی امکان پذیره

                            با استفاده از تابع vlookup ابتدا اطلاعات شیت 2 رو در شیت 1(اصلی) فراخوانی کنید با استفاده از تابع exact مقادیر رو مقایسه کنید و تغییرات رو آپدیت کنید

                            سپس

                            اطلاعات شیت 1 رو در شیت 2 فراخوانی کنید ، در صورت عدم وجود یک کد خطای NA# صادر میشه ، اینها مواردی هستند که در شیت اصلی وجود نداشته و باید اضافه بشن
                            [CENTER]
                            [SIGPIC][/SIGPIC]
                            [/CENTER]

                            کامنت

                            • parvane.64

                              • 2014/04/16
                              • 16

                              #15
                              نوشته اصلی توسط ~M*E*H*D*I~

                              ببنید فرض کنیم شما یک ستون شاخص دارید مثلا کد که هر کد مقادیری داره ، هدف شما اینکه که اطلاعاتی که وارد این شیت میشه بر اساس اون شاخص جستجو بشه و اگر موجود بود مقدار مربوطه آپدیت و اگر نبود در ردیف جدیدی سیو بشه

                              اگر این برداشت من درست باشه این کار بدون استفاده از پیچیدگی کد نویسی امکان پذیره

                              با استفاده از تابع vlookup ابتدا اطلاعات شیت 2 رو در شیت 1(اصلی) فراخوانی کنید با استفاده از تابع exact مقادیر رو مقایسه کنید و تغییرات رو آپدیت کنید

                              سپس

                              اطلاعات شیت 1 رو در شیت 2 فراخوانی کنید ، در صورت عدم وجود یک کد خطای NA# صادر میشه ، اینها مواردی هستند که در شیت اصلی وجود نداشته و باید اضافه بشن
                              ممنونم ازتون....میرم روی نحوه ی کار با این تابع ها کار کنم.... اگه سوالی داشتم دوباره میام

                              کامنت

                              چند لحظه..