با سلام و خسته نباشید
یکی از مشکلاتی که کاربرا داشتن این بود که برای مرتب سازی مجبور بودن کلی تغییرات بدن چون فقط ستون مورد نظر تغییر میکرد و بقیه تغییری نمیکردن و باعث قاطی شدن اطلاعات میشد
ترفند هایی هم تو انحمن براش معرفی شد این هم یک نمونه دیگه
این کد رو قسمت Vb همون شیت ، یعنی روی شیت مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه view code رو بزنین و در قسمت کدها قرار بدین
از این به بعد با هر بار راست کلیک کردن رو ستون ها اطلاعات sort میشن و تمام داده های مربوط به اون به همراهش تغییر مکان میدن و چیزی از بین نمیره
یکی از مشکلاتی که کاربرا داشتن این بود که برای مرتب سازی مجبور بودن کلی تغییرات بدن چون فقط ستون مورد نظر تغییر میکرد و بقیه تغییری نمیکردن و باعث قاطی شدن اطلاعات میشد
ترفند هایی هم تو انحمن براش معرفی شد این هم یک نمونه دیگه
این کد رو قسمت Vb همون شیت ، یعنی روی شیت مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه view code رو بزنین و در قسمت کدها قرار بدین
از این به بعد با هر بار راست کلیک کردن رو ستون ها اطلاعات sort میشن و تمام داده های مربوط به اون به همراهش تغییر مکان میدن و چیزی از بین نمیره
کد:
Private Sub Worksheet_BeforeRightClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean) If Target.Column > 17 Then Exit Sub SC = Target.Column LR = Range("A3").End(xlDown).Row Range("A3:Q" & LR).Select SortRange = Range(Cells(3, SC), Cells(LR, SC)).Address ActiveWorkbook.Worksheets("Total").Sort.SortFields.Clear ActiveWorkbook.Worksheets("Total").Sort.SortFields.Add Key:=Range(SortRange), _ SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal With ActiveWorkbook.Worksheets("Total").Sort .SetRange Range("A3:Q" & LR) .Header = xlGuess .MatchCase = False .Orientation = xlTopToBottom .SortMethod = xlPinYin .Apply End With Cancel = True End Sub
کامنت