'گردش انبار

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • DOLFIN

    • 2014/01/18
    • 149

    'گردش انبار

    سلام
    من یک فایل ضمیمه کردم که مربوط به گردش انبار یک کارخونست.
    این فایل از سه تا شیت ثبت سند ، گزارش گردش و کاردکس کالا درست شده و می بایست وقتی توی شیت گزارش گردش روی گزارش سند هر مقطع کلیک شد
    اطلاعات مربوط به اون مقطع که توی یک شیت دیگه به اسم ثبت سند وارد شده به شیت دیگه یعنی کاردکس کالا منتقل بشه.
    کدهای تکراری توی شیت ثبت سند موجوده و با عین این کدها با تکرارشون به شیت کاردکس کالا منتقل بشه.
    ممنون میشم اگر کمکم کمنید.واقعا بهش احتیاج دارم
    فایل های پیوست شده
    [CENTER][FONT=times new roman][SIZE=7][I][B][COLOR=#0000ff] خانه اکسل - [url]http://excelhouse.blog.ir[/url][/COLOR][/B][/I][/SIZE]
    [/FONT][/CENTER]
  • DOLFIN

    • 2014/01/18
    • 149

    #2
    دوستان من خیلی گشتم اگه کسی راهنمایی کنه ممنون میشم.
    [CENTER][FONT=times new roman][SIZE=7][I][B][COLOR=#0000ff] خانه اکسل - [url]http://excelhouse.blog.ir[/url][/COLOR][/B][/I][/SIZE]
    [/FONT][/CENTER]

    کامنت

    • Ali Parsaei
      مدير تالارتوابع اکسل

      • 2013/11/18
      • 1522
      • 71.67

      #3
      سلام جناب dolfin،
      يک مقدار بيشتر توضيح دهيد، اگر کارکرد فايلتان را بهتر بفهميم راهنمايي بهتري مي توانيم بکنيم، يک چيزهايي جاي سوال دارد، مثلا" اگر دوبار يک "گزارش سند" کليک شود چه اتفاقي بايد بيافتد؟ مقادير انتقالي قبلي پاک شود و مجددا" بررسي و انتقال يابد؟ کلا" يک مقدار توضيح بيشتري بدهيد، البته براي اعمال اين روش که "گزارش سند انتخاب و مقادير انتقال يابد" احتياج به ماکرو نويسي و کد نويسي است، ولي اگر توضيح بيشتري دهيد شايد بشود کل ساختار جدول بندي ها را به صورتي تغيير داد که خيلي ساده تر به نتيجه برسيد.
      [SIGPIC][/SIGPIC]

      کامنت

      • DOLFIN

        • 2014/01/18
        • 149

        #4
        سلام به روی چشم آقای پارسا.
        به طور کلی هدف این فایل یک سیستم گزارش دهی جامع است به این صورت که همون طور که توی فایل مشخص شده ابتدا توی شیت ثبت سند اطلاعاتی واردی میشه که این اطلاعات نباید حذف بشه و باید ثابت بمونه و توی شیت دوم که گزارش گردش هستش با استفاده از piovttable و sumifs یک گزارش جامع از ورودی ها و خروجی های یک کالا جمع میشه و قابل مشاهده هست تا اینجا کار همه چی درسته اما....
        توی شیت سوم می بایست فاکتور یا کاردکس هر کالا در قالب یک فرمت ارائه بشه و معلوم کنه از یک کالا مثلا H1077 در چه تاریخی ورودی و در چه تاریخی خروجی داشته و به چه میزانی بوده که این اطلاعات در شیت ثبت سند موجوده و این نکته ام باید در نظر گرفته بشه که که ایجاد یک کاردکس لازمش اینه که روی نام اون کالا توی شیت گزارش گردش کلیک بشه.
        به طور خلاصه هم کار سیستم به این صورته که توی یک شیت اطلاعات پایه چندین کالا وارد میشه که این اطلاعات ثابته ، توی شیت بعدی گزارش جامع اون کالا ها مشخصه و سیستم قابلیت اینو داره که جزئیات گزارش جامع یک کالا رو نشون بده.
        در صورت دو بار کلیک هم اتفاقی نمی افته و امیدورام بشه که این کارو با تعریف تابع انجام داد هر چند هر روشی بشه باز هم عالیه.
        ممنون از توجهتون.من در خدمتم
        [CENTER][FONT=times new roman][SIZE=7][I][B][COLOR=#0000ff] خانه اکسل - [url]http://excelhouse.blog.ir[/url][/COLOR][/B][/I][/SIZE]
        [/FONT][/CENTER]

        کامنت

        • DOLFIN

          • 2014/01/18
          • 149

          #5
          دوستان دوباره سلام
          من هنوز نتونستم با توابع این کارو انجام بدم اگه کسی بلده لطفا راهنمایی کنه
          [CENTER][FONT=times new roman][SIZE=7][I][B][COLOR=#0000ff] خانه اکسل - [url]http://excelhouse.blog.ir[/url][/COLOR][/B][/I][/SIZE]
          [/FONT][/CENTER]

          کامنت

          • DOLFIN

            • 2014/01/18
            • 149

            #6
            دوستان من ماکرو ی اون چیزی که می خواستم و پیدا کردم ولی اگه کسی میتونه با تابع همین کارو انجام بده ممنون میشم.
            اینم از ماکروش امیدوارم بتونید ازش استفاده کنید.
            Sub Copy_Row()
            a = Application.InputBox("Enter value to find and copy")
            Sheets("DATABASE").Select
            With Sheets("DATABASE").Range("A1:A10000")
            Set c = .Find(a, LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole)
            If Not c Is Nothing Then
            firstaddress = c.Address
            Do
            Rows(Sheets("DATABASE").Range(c.Address).Row).Copy Destination:=Sheets("REPORT").Rows(Application.Cou ntA(Sheets("REPORT").Range("A1:A50000")) + 1)
            Set c = .FindNext(c)
            Loop While Not c Is Nothing And c.Address <> firstaddress
            End If
            End With
            Worksheets("REPORT").Select
            End Sub
            [CENTER][FONT=times new roman][SIZE=7][I][B][COLOR=#0000ff] خانه اکسل - [url]http://excelhouse.blog.ir[/url][/COLOR][/B][/I][/SIZE]
            [/FONT][/CENTER]

            کامنت

            • DOLFIN

              • 2014/01/18
              • 149

              #7
              سلام
              یه راهنمایی بکنید که چطور میشه این ماکرو به جای یه شیت بره تو دو تا شیت بگرده و اطلاعات درخواستی و تو شیت سوم کپی کنه و اینکه
              چطور میشه یه سلول تعریف کرد که هر وقت اونجا مثلا کد و نوشتی اونوقت این ماکرو انجام بشه و اطلاعات مربوط به اون کد و بده.
              ممنون.اگه ام جواب نمی دید حداقل بگید که ما چشم انتظار نمونیم.با تشکر از همکاری خوبتون
              [CENTER][FONT=times new roman][SIZE=7][I][B][COLOR=#0000ff] خانه اکسل - [url]http://excelhouse.blog.ir[/url][/COLOR][/B][/I][/SIZE]
              [/FONT][/CENTER]

              کامنت

              • Ali Parsaei
                مدير تالارتوابع اکسل

                • 2013/11/18
                • 1522
                • 71.67

                #8
                نوشته اصلی توسط DOLFIN
                اگه ام جواب نمی دید حداقل بگید که ما چشم انتظار نمونیم.با تشکر از همکاری خوبتون
                راستش چيزهايي که براي پاسخ به سوال شما به ذهنم مي رسيد زياد دلچسب خودم نبود، از اين جهت گفتم شايد دوستان ديگر راه حل هاي بهتري بتوانند ارائه کنند. شرمنده ام که توضيح بيشتر خواستم ولي بعد جواب ندادم! .....
                [SIGPIC][/SIGPIC]

                کامنت

                • Ali Parsaei
                  مدير تالارتوابع اکسل

                  • 2013/11/18
                  • 1522
                  • 71.67

                  #9
                  درباره انجام کار با تابع بايد از چندين ستون کمکي در صفحات استفاده کرد، البته رويه سايت ارائه فايل آماده نيست، بايد خودتان زحمت بکشيد و اگر جايي مشکل داشتيد کمکتان کنيم.
                  ولي اين دفعه از روش مهندسي معکوس استفاده مي کنيم! من يک فايل مي فرستم ولي زحمت فهميدن فرمول نويسي اش را شما بکشيد!
                  روش کارش اين است که در صفحه گزارش گردش شما هر موردي که خواستيد گزارش سندش را انتخاب مي کنيد و بقيه کار خود به خود انجام مي گردد. فقط نکته اش اين است که نبايد دو تا گزارش سند را هم زمان با هم انتخاب کنيد.
                  فایل های پیوست شده
                  [SIGPIC][/SIGPIC]

                  کامنت

                  • DOLFIN

                    • 2014/01/18
                    • 149

                    #10
                    سلام از این که جواب دادید ممنونم.
                    به امید دیدار
                    [CENTER][FONT=times new roman][SIZE=7][I][B][COLOR=#0000ff] خانه اکسل - [url]http://excelhouse.blog.ir[/url][/COLOR][/B][/I][/SIZE]
                    [/FONT][/CENTER]

                    کامنت

                    چند لحظه..