ساخت گزارش پویا در شیت 2 از اطلاعات شیت 1

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • jafar_palideh

    • 2012/10/02
    • 29

    ساخت گزارش پویا در شیت 2 از اطلاعات شیت 1

    من یه فایل اکسل دارم که توش بصورت روزانه تولیداتمون رو وارد میکنیم . (که در پایین قرارش میدم)
    من میخوام که بصورت هفتگی و ماهانه آمار بدم .
    و فقط میخوام که تویه شیت 2 تویه جای خاصی ازش تاریخ شروع و پایان رو وارد کنم و خودش گزارش رو واسم تهیه کنه .
    آیا همچین چیزی امکان داره ؟
    دوستان من فایل رو اتچ میکنم . اگه لطف کنن ممنون میشم .
    فایل های پیوست شده
  • khakzad

    • 2010/03/17
    • 2034
    • 85.00

    #2
    اولین کاری که م یکنید اینه:
    تاریخ ها رو باید بدون / ثبت کنید که قابلیت محاسبه داشته باشند.با Find این کار و بکنید بعد هم از فرمت سل 00"/"00"/"00 این فرمت رو بدید که اسلش ها دیده بشن
    بعد با فرمول if شرط می نویسید که اگر تاریخ بین دو محدوده تاریخ شما بود (بزرگتر از مبدا و کوچکتر از مقصد) براتون شماره بزنه (در یک ستون کمکی)
    بعد هم اعداد رو vlookup م یکنید.

    در پست 4 لینک زیر کاملا با مثال توضیح داده شده
    [حل شده] ایجاد بازه تاریخی در شیت جدید
    [CENTER][B][COLOR=#008000][SIZE=3]محصولات و جزوات آموزش تخصصی [URL="https://excelpedia.net/"]اکسل[/URL] در:

    [URL="https://excelpedia.net/category/excel-functions/"]برترین مرجع تخصصی پارسی اکسل[/URL]
    [URL="http://www.exceliran.com/shop/"]جامعه اكسل ايرانيان: فروشگاه[/URL][/SIZE][/COLOR][/B]
    :wcom:

    [B][URL="https://excelpedia.net/"]آموزش اکسل تخصصی[/URL] و [URL="https://excelpedia.net/excel-ninja/"]پیشرفته[/URL] - [URL="https://excelpedia.net/"]تهران[/URL][/B]
    [EMAIL="h.khakzad@yahoo.com"]h.khakzad@yahoo.com[/EMAIL]
    [/CENTER]

    کامنت

    • jafar_palideh

      • 2012/10/02
      • 29

      #3
      حقیقتش نفهمیدم چی گفتید .
      میتونید رویه فایل اعمال کنید اگه زحمتی نمیشه ؟

      کامنت

      • khakzad

        • 2010/03/17
        • 2034
        • 85.00

        #4
        عرض کردم
        لینکی که ئادم رو مطالعه بفرمایید
        فایل نمونه هم داره
        کاملا واضحه
        بعد سوال بپرسید
        [CENTER][B][COLOR=#008000][SIZE=3]محصولات و جزوات آموزش تخصصی [URL="https://excelpedia.net/"]اکسل[/URL] در:

        [URL="https://excelpedia.net/category/excel-functions/"]برترین مرجع تخصصی پارسی اکسل[/URL]
        [URL="http://www.exceliran.com/shop/"]جامعه اكسل ايرانيان: فروشگاه[/URL][/SIZE][/COLOR][/B]
        :wcom:

        [B][URL="https://excelpedia.net/"]آموزش اکسل تخصصی[/URL] و [URL="https://excelpedia.net/excel-ninja/"]پیشرفته[/URL] - [URL="https://excelpedia.net/"]تهران[/URL][/B]
        [EMAIL="h.khakzad@yahoo.com"]h.khakzad@yahoo.com[/EMAIL]
        [/CENTER]

        کامنت

        • jafar_palideh

          • 2012/10/02
          • 29

          #5
          متاسفانه اون فایلی که شما گفتید همه چیش درست بود به جز اینکه تاریخش پویا نیست .
          من گفتم که میخوام با فقط زدن تاریخ در سلول های مورد نظر تغییرات تویه گزارش خودکار بوجود بیاد .

          کامنت

          • khakzad

            • 2010/03/17
            • 2034
            • 85.00

            #6
            دوست عزیز. به توضیحات دقت کنید:
            در شیت دوم اون فایل، در سل E2 و G2 شما تاریخ مورد نظر رو اعمال می کنید(تایپ می کنید) . دقت کنید که بدون / هست. مثلا 930101
            بعد با توجه به اون بازه میاد در شیت اول database یک ستون کمکی (ستون A) ایجاد میکنیم و فرمول if رو با توجه به بازه تاریخی در دو سل بالا می نویسیم که اگر بین این دو تاریخ بود شماره بزنه
            بعد هم به ستون های زرد دقت کنید. فرمول Vlookup طوری نوشته شده که بیاد شماره هایی که با ایف زدیم (تاریخ هایی که بین اون دو تاریخ هستند) رو جستجو کنه.

            (علت اینکه مستقیم انجام نمیدم ایننه که خودتون یاد بگیرید که بتونید بنا به خواسته های مختلف عوض کنید و در عین حال ماهیگیری رو یاد بگیرید )


            با این توضیحات، سوالی بود در خدمتم
            [CENTER][B][COLOR=#008000][SIZE=3]محصولات و جزوات آموزش تخصصی [URL="https://excelpedia.net/"]اکسل[/URL] در:

            [URL="https://excelpedia.net/category/excel-functions/"]برترین مرجع تخصصی پارسی اکسل[/URL]
            [URL="http://www.exceliran.com/shop/"]جامعه اكسل ايرانيان: فروشگاه[/URL][/SIZE][/COLOR][/B]
            :wcom:

            [B][URL="https://excelpedia.net/"]آموزش اکسل تخصصی[/URL] و [URL="https://excelpedia.net/excel-ninja/"]پیشرفته[/URL] - [URL="https://excelpedia.net/"]تهران[/URL][/B]
            [EMAIL="h.khakzad@yahoo.com"]h.khakzad@yahoo.com[/EMAIL]
            [/CENTER]

            کامنت

            • DOLFIN

              • 2014/01/18
              • 149

              #7
              سلام
              من فایل و دیدم
              به نظرم میشه از پایوت تیبل و sumifs به یک شکل مشابه رسید و گزارش های مناسبی درست کرد
              اگر بخواید میتونم راهنماییتون کنم
              [CENTER][FONT=times new roman][SIZE=7][I][B][COLOR=#0000ff] خانه اکسل - [url]http://excelhouse.blog.ir[/url][/COLOR][/B][/I][/SIZE]
              [/FONT][/CENTER]

              کامنت

              • jafar_palideh

                • 2012/10/02
                • 29

                #8
                ممنون میشم راهنمایی بفرمایید دوست عزیز.

                کامنت

                • Amir Ghasemiyan

                  • 2013/09/20
                  • 4598
                  • 100.00

                  #9
                  نوشته اصلی توسط dolfin
                  سلام
                  من فایل و دیدم
                  به نظرم میشه از پایوت تیبل و sumifs به یک شکل مشابه رسید و گزارش های مناسبی درست کرد
                  اگر بخواید میتونم راهنماییتون کنم
                  سلام
                  شما راهنمايي كنيد اگه ايشون نخواستن ما استفاده ميكنيم

                  کامنت

                  • jafar_palideh

                    • 2012/10/02
                    • 29

                    #10
                    فقط اینرو بگم که این شیت نمونه که من گذاشتم گوشه ای از کاره و میتونه شامل چندهزار رکورد بشه در آینده .
                    البته میدونم که اکسل قویتر از این حرفاست . ولی امان از ناواردی به اکسل .

                    کامنت

                    • khakzad

                      • 2010/03/17
                      • 2034
                      • 85.00

                      #11
                      در ادامه پست قبلی عرض کردم که گزارش با استفاده از پیوت هم شدنی هست

                      اما باید مشخص بشه که هدف شما از این گزارشها چیه.
                      صرفا گزارشگیری هست یا اینکه اماده کنید و بدید دست کاربر.
                      اینا فرق م یکنن. چون کاربر دیگه کارکردن با پیوت رو نمی تونه انجام بده.

                      پ
                      خلاصه حالت های مختلفی وجود داره.

                      که دوست عزیز راهنماییتون خواهند کرد
                      [CENTER][B][COLOR=#008000][SIZE=3]محصولات و جزوات آموزش تخصصی [URL="https://excelpedia.net/"]اکسل[/URL] در:

                      [URL="https://excelpedia.net/category/excel-functions/"]برترین مرجع تخصصی پارسی اکسل[/URL]
                      [URL="http://www.exceliran.com/shop/"]جامعه اكسل ايرانيان: فروشگاه[/URL][/SIZE][/COLOR][/B]
                      :wcom:

                      [B][URL="https://excelpedia.net/"]آموزش اکسل تخصصی[/URL] و [URL="https://excelpedia.net/excel-ninja/"]پیشرفته[/URL] - [URL="https://excelpedia.net/"]تهران[/URL][/B]
                      [EMAIL="h.khakzad@yahoo.com"]h.khakzad@yahoo.com[/EMAIL]
                      [/CENTER]

                      کامنت

                      • DOLFIN

                        • 2014/01/18
                        • 149

                        #12
                        سلام
                        من با توجه به همون فرمتی که داشتید واستون یه فایل درست کردم
                        نحوه کار این شکلیه که شما تاریخ ابتدا و انتها رو وارد میکنید بعدش اسم کالا را انتخاب می کنید اونوقت اطلاعات بهتون میده.البته بازم باید دید که چه چیزی مد نظر شماست.
                        اگر دیر شد معذرت.نهار بودمگزارش تولید روز&#.xlsx
                        [CENTER][FONT=times new roman][SIZE=7][I][B][COLOR=#0000ff] خانه اکسل - [url]http://excelhouse.blog.ir[/url][/COLOR][/B][/I][/SIZE]
                        [/FONT][/CENTER]

                        کامنت

                        • jafar_palideh

                          • 2012/10/02
                          • 29

                          #13
                          دلفین عزیز با تشکر ازشما .
                          متاسفانه فایلی که دادید تا حدی کار من رو راه انداخت ولی وقتی داده ی جدید وارد میکنم نمیدونم چیکار باید بکنم تا اطلاعات پیوت تیبل آپدیت بشه .
                          واینکه هنوز من مشکل بروز شدن اتوماتیک لیست گزارش محصولاتم رو دارم .

                          کامنت

                          • DOLFIN

                            • 2014/01/18
                            • 149

                            #14
                            اینهم لیست محصولات به صورت پویا.
                            تاریخ ابتدا و انتها به این صورت وارد شود : 1393/9/03 تا 1393/9/09
                            فایل های پیوست شده
                            [CENTER][FONT=times new roman][SIZE=7][I][B][COLOR=#0000ff] خانه اکسل - [url]http://excelhouse.blog.ir[/url][/COLOR][/B][/I][/SIZE]
                            [/FONT][/CENTER]

                            کامنت

                            • DOLFIN

                              • 2014/01/18
                              • 149

                              #15
                              برای آپدیت شدن لیست پایوت تیبل هم میتونید از مسیر زیر اقدام کنید :
                              pivottable--option-data-refresh data when opening the file
                              [CENTER][FONT=times new roman][SIZE=7][I][B][COLOR=#0000ff] خانه اکسل - [url]http://excelhouse.blog.ir[/url][/COLOR][/B][/I][/SIZE]
                              [/FONT][/CENTER]

                              کامنت

                              چند لحظه..