[/align][align=RIGHT]-در بسیاری اوقات مجبور هستیم اطلاعات یک سل را به سلولهای زیرآن انتقال دهیم فرض کنید سلولهای a2: a11 را انتخاب کرده ایم اگر کلید ctrl+d را بزنیم هر گونه اطلاعات سلول اولی یعنی a2 به بقیه سلولها انتقال میابد .[/align][align=RIGHT] [/align][align=RIGHT]در صورتی که ما اطلاعات ردیف های مختلف و غیر همسایه ای را انتخاب کنیم باز هم الگوریتم به همان صورت خواهد بود .به عنوان مثال اگر اطلاعات ردیف های ۵ و ۹ را انتخاب کنید اطلاعات سلولهای که ستونهای آنها یکسان میباشند .از اولین ردیف به ردیف های بعدی انتقال میابد .[/align][align=RIGHT] [/align][align=RIGHT]مثلا اطلاعات d5 به d9 انتقال میابد این کلید میانبر در بسیاری از نرم افزارها قابل استقاده میباشد .حتی نرم افزارهای تخصصی مثل پریماورا .[/align][align=RIGHT]-
[/align][align=RIGHT]با توجه به تعداد سلولهای فراوان در یک صفحه گاه جابجائی از یک نقطه خاص صفحه به نقطه دیگر کاری زمانبر و خسته کننده به حساب می آید . [/align][align=RIGHT] [/align][align=RIGHT]در زمانی که شما در سلول خاصی هستید و میخواهید به آخرین یا اولین سلول در ردیف یا ستون بروید باید کلید کنترل را نگاه داشته و با ترکیب کلید کنترل این جابجائی را انجام دهید [/align][align=RIGHT] [/align][align=RIGHT]ctrl+↓ → ↑ ←[/align][align=RIGHT] [/align][align=RIGHT]با توجه به سمت هر فلش سلول انتخاب شما به بزرگترین یا کوچکترین سلول ان سمت میرود .[/align][align=RIGHT] [/align][align=RIGHT]حال اگر بخواهید علاوه بر حرکت به ان سمت سلولها انتخاب نیز بشوند باید در این حالت علاوه بر کلیدهای گفته شده کلیدshift را هم نگه دارید .[/align][align=RIGHT] نکته : در زمانی که فرضا شما در ستون A میخواهید جابجا شوید و در تعدادی از سلولها به طور نا منظم اطلاعات وجود دارد و در تعدادی از انها خالی است شما با هر بار کلیک بر روی کلید میانبر گفته شده به تعداد سلولی که یکسان هستند مثلا پر هستند جابجا میشوید . سپس به اولین سلول خالی متوقف میشوید یا بر عکس .
-در برخی مواقع نیاز داریم بدانیم سلولی که دارای فرمول است از چه سلولهای تاثیر گرفته است یا بالعکس سلول خاصی بر روی چه سلولهای تاثیر میگذارد. ابزاری که برای این کار میتوان استفاده کرد در منوی formulas ابزار formula auditing میباشد ولی در صورتی که با استفاده از کلیدهای میانبر بخواهیم سلولهای پس نیاز یا پیش نیاز سلولی را مشاهده کنیم . در حالتی که سلول مورد نظر انتخاب است کلید ctrl +[ سلولهای تاثیر گرفته از این سلول را به حالت انتخاب در میآورد و نشان میدهد و کلید ctrl+] سلولهای تاثر گذار بر این سلول را نشان میدهد .این امکان در حالت بررسی و خطا گیری فرمول میتواند بسیار مفید واقع گردد.
-اگر بنا به دلایلی شما امکان استفاده از موس را نرم افزار اکسل از دست بدهید مثلا بدلیل هنگ کردن و نیاز داشته باشید که با استفاده از امکانات صفحه کلید کاری را انجام دهید و یا بخواهید بدانید برای انجام عملی از چه کلیدی باید استفاده نمایید میتوانید کلید alt را پایین نگه داشته در این حالت بر روی هر ایکون یا کلید یا منو حرفی ظاهر میشود که اگر در این حالت که کلید alt پایین میباشد حرف ظاهر شده را از صفحه کلید انتخاب کنید زیر منوها یان منو یا عمل مورد نظر انجام میشود .این کار در سرعت کار شما تاثیر بسزائی خواهد داشت
-
[/align][align=RIGHT]
[/align]

