صورت حساب مالی

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • close_up

    • 2014/09/08
    • 20

    صورت حساب مالی

    با سلام خدمت اساتید و دوستان گرامی


    یک صورت حساب مالی سالیانه داریم فرض بفرمایید 15 تا کارمند هم داریم و هزینه های شرکت، در یک فایل که ایجاد کردیم در یک شیت به اسم آذرماه 93 به این صورت (هر ماه به صورت یک شیت جداگانه):


    10-9-1393 حسین اصغر زاده 500،000
    12-9-1393 احمد محمدی 200،000
    15-9-1393 هزینه شرکت 100،000


    حالا این اطلاعات در یک فایل کلی هست، میخواستم بدونم چطوری هزینه های هر فرد مثلا آقای اصغر زاده هم به صورت یک شیت جداگانه اتوماتیک ذخیره کنه.

    امیدوارم منظورم رو رسونده باشم
  • khakzad

    • 2010/03/17
    • 2034
    • 85.00

    #2
    اینکه هر شخص رو ببره توی یک شیت کار صحیحی نیست. شما گزارش اماده می کنید و برای هرر نفر جمع هزینه ها رو حساب میکنید با استفاده از sumif
    اا اگر اصرار به ایجاد شیت دارید باید از کد استفاده کنید و توی هر شیت sumif رو بزنید
    [CENTER][B][COLOR=#008000][SIZE=3]محصولات و جزوات آموزش تخصصی [URL="https://excelpedia.net/"]اکسل[/URL] در:

    [URL="https://excelpedia.net/category/excel-functions/"]برترین مرجع تخصصی پارسی اکسل[/URL]
    [URL="http://www.exceliran.com/shop/"]جامعه اكسل ايرانيان: فروشگاه[/URL][/SIZE][/COLOR][/B]
    :wcom:

    [B][URL="https://excelpedia.net/"]آموزش اکسل تخصصی[/URL] و [URL="https://excelpedia.net/excel-ninja/"]پیشرفته[/URL] - [URL="https://excelpedia.net/"]تهران[/URL][/B]
    [EMAIL="h.khakzad@yahoo.com"]h.khakzad@yahoo.com[/EMAIL]
    [/CENTER]

    کامنت

    • misammisam
      مدير تالار حسابداری و اکسل

      • 2014/04/04
      • 892
      • 64.00

      #3
      بايد فايل بزاري ببينيم دقيقا ساختارت چطوريه .
      ولي بهترين كار براي اين حالت Pivot table هست ، هر فردو تو يه شيت برات جدا ميكنه .
      [CENTER][SIGPIC][/SIGPIC]
      [/CENTER]
      [CENTER][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][INDENT]
      [CENTER][SIZE=3][URL="https://affstat.adro.co/click/adf04053-f8a6-439a-9ac4-e6a7e6f4b455"][B]اينجا كليك نكنيا ![/B][/URL][/SIZE]
      [/CENTER]
      [/INDENT]

      [/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
      [/CENTER]

      کامنت

      • close_up

        • 2014/09/08
        • 20

        #4
        نوشته اصلی توسط misammisam
        بايد فايل بزاري ببينيم دقيقا ساختارت چطوريه .
        ولي بهترين كار براي اين حالت Pivot table هست ، هر فردو تو يه شيت برات جدا ميكنه .


        سلام ممنون از پاسخ شما
        نمونه فایل مورد استفاده رو ضمیمه کردم
        فایل های پیوست شده

        کامنت

        • misammisam
          مدير تالار حسابداری و اکسل

          • 2014/04/04
          • 892
          • 64.00

          #5
          همونطور که فایلتونو گذاشتید این فقط یه نمونست منم فایل رو فقط بصورت نمونه یه تغییرتی توش دادم که خیلی ابتداییه و شما میتونین خیلی اینو بست بدید و کاملترش کنید .
          فقط توجه کن که لیستاتو ماه به ماه جدا نکن و همرو تو یه شیت ثبت کن ، اینطوری میشه یه بانک اطلاعاتی خوب ، برای اضافه کردن خط از Insert کردن تو جداول استفاده کن ، حتی میتونی لیست کلی برای هر ماه هم درست کنی و پشت سر هم اینسرتش کنی ، اینطوری هیچوقت pivottable بهم نمیخوره .
          الان من بطور مثال اطلاعات 2 ماه رو برات لیست درست کردم ( فروردین و اردیبهشت ) ، برای اینکه هر شخصم تو یه شیت جدا ببینی مثل همونی که الان تو مثال گذاشتم ، تو شیت pivottable روی عدد جلوی اسم هر کی که لازم داری دابل کلیک کن تا لیستش برات باز بشه .
          فایل های پیوست شده
          [CENTER][SIGPIC][/SIGPIC]
          [/CENTER]
          [CENTER][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][INDENT]
          [CENTER][SIZE=3][URL="https://affstat.adro.co/click/adf04053-f8a6-439a-9ac4-e6a7e6f4b455"][B]اينجا كليك نكنيا ![/B][/URL][/SIZE]
          [/CENTER]
          [/INDENT]

          [/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
          [/CENTER]

          کامنت

          • close_up

            • 2014/09/08
            • 20

            #6
            نوشته اصلی توسط misammisam
            همونطور که فایلتونو گذاشتید این فقط یه نمونست منم فایل رو فقط بصورت نمونه یه تغییرتی توش دادم که خیلی ابتداییه و شما میتونین خیلی اینو بست بدید و کاملترش کنید .
            فقط توجه کن که لیستاتو ماه به ماه جدا نکن و همرو تو یه شیت ثبت کن ، اینطوری میشه یه بانک اطلاعاتی خوب ، برای اضافه کردن خط از Insert کردن تو جداول استفاده کن ، حتی میتونی لیست کلی برای هر ماه هم درست کنی و پشت سر هم اینسرتش کنی ، اینطوری هیچوقت pivottable بهم نمیخوره .
            الان من بطور مثال اطلاعات 2 ماه رو برات لیست درست کردم ( فروردین و اردیبهشت ) ، برای اینکه هر شخصم تو یه شیت جدا ببینی مثل همونی که الان تو مثال گذاشتم ، تو شیت pivottable روی عدد جلوی اسم هر کی که لازم داری دابل کلیک کن تا لیستش برات باز بشه .

            از راهنمایی شما بسیـــــــــــــــــــــــار سپاسگذارم، عالی بود

            کامنت

            • xx33a
              • 2014/09/24
              • 4

              #7
              سلامخدمت دوستان بزرگوار..من فایل اکسلی برایتان پیوست کرده ام..آیا فرمولی میتوان نوشت کا هرکجا دریافت داشته باشیم به مانده اضافه شود وهرکجا پرداخت باشد از مانده کسرگردد؟اگر لطف کنید وراهنمایی کنید ممنون میشوم..در صورت امکان نمونه فرمول را نیز برایم بنویسید..با درود..
              فایل های پیوست شده

              کامنت

              • generalsamad
                مدير تالار توابع

                • 2014/06/22
                • 1496

                #8
                با سلام
                این لینک رو نگاه کنید


                یا میتونید از این فرمول برای فایل خودتون استفاده کنید
                این فرمول رو توی خونه F2 بنویسید و درگ کنید
                کد PHP:
                =IF(C2="دریافت";SUM(H1;D2);SUM(H1;-D2)) 
                فایل ضمیمه گردید
                فایل های پیوست شده
                Last edited by generalsamad; 2015/04/14, 01:58.
                [CENTER]
                [SIGPIC][/SIGPIC]
                [/CENTER]

                کامنت

                • xx33a
                  • 2014/09/24
                  • 4

                  #9
                  دستت دردنکنه ولی چرا فرمول کارنمیکنه؟

                  کامنت

                  • xx33a
                    • 2014/09/24
                    • 4

                    #10
                    نوشته اصلی توسط generalsamad
                    با سلام
                    این لینک رو نگاه کنید


                    یا میتونید از این فرمول برای فایل خودتون استفاده کنید
                    این فرمول رو توی خونه F2 بنویسید و درگ کنید
                    کد PHP:
                    =IF(C2="دریافت";SUM(H1;D2);SUM(H1;-D2)) 
                    فایل ضمیمه گردید

                    دستت دردنکنه ولی چرا فرمول کارنمیکنه؟

                    کامنت

                    • generalsamad
                      مدير تالار توابع

                      • 2014/06/22
                      • 1496

                      #11
                      حق با شماست
                      از این فرمول استفاده کنید
                      کد PHP:
                      =if(c2="دریافت";sum(f1;d2);sum(f1;-d2)) 
                      محاسبات رو طبق ستونهائی که خودم ساخته بودم نوشته بودم
                      ولی فایلی که ضمیمه کردم این مشکل رو نداشت و فرمول اصلی شما تو فایل هست
                      Last edited by generalsamad; 2015/04/14, 08:41.
                      [CENTER]
                      [SIGPIC][/SIGPIC]
                      [/CENTER]

                      کامنت

                      • nikkhah

                        • 2014/08/29
                        • 124

                        #12
                        با سلام
                        و (با اجازه ) ، به این شکل هم میتوانید استفاده کنید ملاحظه بفرمایید .
                        فایل های پیوست شده
                        [CENTER][FONT=book antiqua][COLOR=#0000FF][SIZE=4]اشکهایی که پس از هر شکست میریزیم ، همان عرقیست که برای [/SIZE][/COLOR][COLOR=#b22222][SIZE=4]پیروزی [/SIZE][/COLOR][COLOR=#0000FF][SIZE=4]نریخته ایم[/SIZE][/COLOR]
                        [/FONT][/CENTER]

                        کامنت

                        چند لحظه..