انتخاب خودکار مقادیر در اکسل

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • meysamnader

    • 2015/06/25
    • 13

    انتخاب خودکار مقادیر در اکسل

    سلام
    من یه فایل اکسل دارم که تو یه شیت اطلاعات پرسنل قرار داره
    و یه شیت دیگه فیش حقوقی.
    میخام وقتی اسم و فامیل پرسنل را انتخاب میکنم به طور اتومات بقیه مقادیر پر بشن.(همه مقادیر تو شیت اول وجود دارند)

    لطفا کمکم کنید
  • generalsamad
    مدير تالار توابع

    • 2014/06/22
    • 1496

    #2
    با سلام
    لطفا یک فایل نمونه قرار بدهید
    شما با استفاده از توابع جستجو مثل vlookup و index میتونید مسئلتون رو حل کنید
    [CENTER]
    [SIGPIC][/SIGPIC]
    [/CENTER]

    کامنت

    • meysamnader

      • 2015/06/25
      • 13

      #3
      این نمونه اولیه برنامه است
      میخام به محض انتخاب فیلد نام .فیلدهای مربوط به اطلاعاتاون شخص به طور اتومات پر بشن.
      از لطفتون ممنونم

      کامنت

      • meysamnader

        • 2015/06/25
        • 13

        #4
        با عرض معذرت
        فایل قبلی یه چند تا اشکال کوچک داشت که فهمیدن مساله را سخت میکرد

        کامنت

        • generalsamad
          مدير تالار توابع

          • 2014/06/22
          • 1496

          #5
          با سلام
          سرستون (HEADER) جدولتون رو تو بعضی از قسمتها تغییر بدید
          طبق فایل ضمیمه اونائی که HEADER رو زرد رنگ کردم موردی نداره بقیه ستونها رو درست کنید و باید توی هر دو شیت سرستونها یکسان باشند تا بشه عملیات جستجو رو انجام داد
          کد PHP:
          =INDEX(Table1;MATCH($B$5;Table1[نام و نام خانوادگی];0);MATCH(I7;Table1[#Headers];0)) 
          هرجای فایل یا فرمول سوال داشتید بفرمائید دوستان راهنمائی میکنند
          فایل ضمیمه گردید
          فایل های پیوست شده
          [CENTER]
          [SIGPIC][/SIGPIC]
          [/CENTER]

          کامنت

          • generalsamad
            مدير تالار توابع

            • 2014/06/22
            • 1496

            #6
            با سلام
            با توجه به فایل ضمیمه دوم تغییراتی توی جدول و فرمول دادم
            توی این فایل برای یک سلول از این فرمول بصورت آرایه ای استفاده شده
            کد PHP:
            =IFERROR(INDEX(Table1;MATCH(B$5&F$5&H$5;Table1[نام و نام خانوادگی:]&Table1[سال:]&Table1[دوره حقوقی:];0);MATCH(I7;Table1[#Headers];0));"") 
            دلیل استفاده از این فرمول استفاده از 3 شرط هست که برای جستجو استفاده شده
            جدول حقوق رو پر کنید و نیازی نیست برای هر ماه یک فایل ایجاد کنید چون تعداد سطهاتون کم هست پس برای 1 سال میتونید از همین جدول استفاده کنید
            فایل ضمیمه رو ببینید و هرجای اون سوال داشتید بفرمائید
            فایل های پیوست شده
            [CENTER]
            [SIGPIC][/SIGPIC]
            [/CENTER]

            کامنت

            • meysamnader

              • 2015/06/25
              • 13

              #7
              از کمکهات ممنونم<br>یه سوال: الان مثلا وقتی اسم را عوض میکنم که برا بعدی مقدار بگیرم کل جدول به هم میریزه . اینو باید چیکار کنم؟؟

              کامنت

              • generalsamad
                مدير تالار توابع

                • 2014/06/22
                • 1496

                #8
                با سلام
                چون شما برای انتخاب اسامی از دیتاولیدیشن استفاده کردید و یه قسمت از جدول شیت حقوقی رو نام گذاری کرده بودید محدوده اون قسمت تغییر کرده
                شما از قسمت name manager در ریبون formulas برید و اون محدوده رو طبق فایل پیوستی تغییر بدید مشکلتون حل میشه

                موقعی که این کار رو انجام دادید فرمول قسمت پرسنلی رو نیز تغییر بدید
                کد PHP:
                =INDEX(Table1[شماره پرسنلی:];MATCH('فیش حقوقی'!B5;Table1[نام و نام خانوادگی:];0)) 
                [CENTER]
                [SIGPIC][/SIGPIC]
                [/CENTER]

                کامنت

                • meysamnader

                  • 2015/06/25
                  • 13

                  #9
                  از اینکه دوباره مزاحم شدم عذرخواهی میکنم
                  من یه فیلد به جدول اطلاعاتم اضافه کردم بعد خواستم که همون فیلد را تو قسمت فیش حقوقی هم ببینم ولی وقتی فرمول را کپی میکنم و آدرس سلول را مناسب با اون سلول تغییر میدم هیچ چیزی نمایش نمیده. (قسمت خالص دریافتی)

                  کامنت

                  • Ali Parsaei
                    مدير تالارتوابع اکسل

                    • 2013/11/18
                    • 1522
                    • 71.67

                    #10
                    نوشته اصلی توسط meysamnader
                    از اینکه دوباره مزاحم شدم عذرخواهی میکنم
                    من یه فیلد به جدول اطلاعاتم اضافه کردم بعد خواستم که همون فیلد را تو قسمت فیش حقوقی هم ببینم ولی وقتی فرمول را کپی میکنم و آدرس سلول را مناسب با اون سلول تغییر میدم هیچ چیزی نمایش نمیده. (قسمت خالص دریافتی)
                    سلام،
                    فرمولهاي مربوطه به صورت آرايه اي وارد شده، شما باشد وقتي فرمول را اصلاح کرديد به جاي کليد enter ، سه کليد ctrl+shift+enter را به صورت همزمان فشار دهيد تا درست شود
                    [SIGPIC][/SIGPIC]

                    کامنت

                    چند لحظه..