بکاپ گیری و بازیابی در اکسل

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • akhteh

    • 2015/08/12
    • 36

    پرسش بکاپ گیری و بازیابی در اکسل

    با سلام خدمت اساتید گرامی

    من چندتا سوال و راهنمایی ازتون میخواستم
    -آیا امکانش هست توی اکسل گزینه بکاپ یا بازیابی بذاریم
    -و یا آیا امکانش هست که مثلا یه اکسل فرم خالی طراحی شده داریم میخواییم اطلاعاتی (مثلا اسامی و نمرات دانش آموزان کلاس اول 1) رو وارد کنیم بعد وارد کردن یه بکاپ برداریم و توی فرم خالی که میمونه (مثلا اسامی و نمرات دانش آموزان کلاس اول 2)رو وارد کنیم با زدن روی بازیابی هم هرکدوم از اینارو انتخاب کنیم خودش باز کنه

    کدومش امکان داره؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید و اگه امکانش بود کامل راهشو توضیح بدید
  • generalsamad
    مدير تالار توابع

    • 2014/06/22
    • 1496

    #2
    با سلام
    یه فایل ضمیمه میکنم شاید کمکتون کنه
    کار این کد اینه که هر وقت فایلتون رو save میکنید توی document یک بکاپ میگیره
    کد رو میتونید ویرایش کنید و مسیر ذخیره و طریقه نام گذاری فایل رو نیز تغییر بدید
    کد PHP:
    Option Explicit


    Private Sub Workbook_Open()
          
    Application.Caption "Microsoft Excel AutoBackup"
    End Sub

    Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As BooleanCancel As Boolean)
          
    Dim MyFilePath$, Extension$
          
    MyFilePath MyPCpath("MyDocuments")
          
    Extension Left(ThisWorkbook.NameLen _
                                              
    (ThisWorkbook.Name) - 4) & " Backup"

          
    On Error Resume Next      
          MkDir MyFilePath 
    Extension      
          
          ActiveWorkbook
    .SaveCopyAs Filename:=MyFilePath _
                                              Extension 
    "\" & Extension & _
                                              (Format(Now, " 
    mmm d yyyyhh.mm.ss AMPM")) & ".xls"
    End Sub 
    کد PHP:

    Public Function MyPCpath$(Folder)
          
    MyPCpath CreateObject("WScript.Shell").SpecialFolders _
                     
    (Folder) & Application.PathSeparator
    End 
    Function 
    فایل ضمیمه گردید
    فایل های پیوست شده
    [CENTER]
    [SIGPIC][/SIGPIC]
    [/CENTER]

    کامنت

    • Amir Ghasemiyan

      • 2013/09/20
      • 4598
      • 100.00

      #3
      نوشته اصلی توسط akhteh
      با سلام خدمت اساتید گرامی

      من چندتا سوال و راهنمایی ازتون میخواستم
      -آیا امکانش هست توی اکسل گزینه بکاپ یا بازیابی بذاریم
      -و یا آیا امکانش هست که مثلا یه اکسل فرم خالی طراحی شده داریم میخواییم اطلاعاتی (مثلا اسامی و نمرات دانش آموزان کلاس اول 1) رو وارد کنیم بعد وارد کردن یه بکاپ برداریم و توی فرم خالی که میمونه (مثلا اسامی و نمرات دانش آموزان کلاس اول 2)رو وارد کنیم با زدن روی بازیابی هم هرکدوم از اینارو انتخاب کنیم خودش باز کنه

      کدومش امکان داره؟
      ممنون میشم راهنماییم کنید و اگه امکانش بود کامل راهشو توضیح بدید

      سلام دوست عزيز
      خود اكسل قابليتي داره به نام auto save. به اين صورت كه هر چند دقيقه از فايلتون يك بك آپ تهيه ميكنه كه در صورت قطع ناگهاني برق يا هر مشكل ديگه يك نسخه از فايلتون داشته باشيد.
      در مورد سوال دومتون شما ميتونين يك فايل رو طراحي كنيد. با هر ظاهر كه نياز داريد (ولي ديتا توش نذارين) بعد اون رو با فرمت xltx يعني Excel Template ذخيره كنيد. حالا هر وقت شما اين فايل رو باز كنيد يك فايل خام آماده وارد كردن ديتا داريد كه موقع ذخيره كردن يجا ديگه ذخيره ميكنه. يعني اون فرم خام كه با xltx ذخيره كردين خراب نميشه

      کامنت

      • akhteh

        • 2015/08/12
        • 36

        #4
        نوشته اصلی توسط generalsamad
        با سلام
        یه فایل ضمیمه میکنم شاید کمکتون کنه
        کار این کد اینه که هر وقت فایلتون رو save میکنید توی document یک بکاپ میگیره
        کد رو میتونید ویرایش کنید و مسیر ذخیره و طریقه نام گذاری فایل رو نیز تغییر بدید
        کد PHP:
        Option Explicit


        Private Sub Workbook_Open()
              
        Application.Caption "Microsoft Excel AutoBackup"
        End Sub

        Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As BooleanCancel As Boolean)
              
        Dim MyFilePath$, Extension$
              
        MyFilePath MyPCpath("MyDocuments")
              
        Extension Left(ThisWorkbook.NameLen _
                                                  
        (ThisWorkbook.Name) - 4) & " Backup"

              
        On Error Resume Next      
              MkDir MyFilePath 
        Extension      
              
              ActiveWorkbook
        .SaveCopyAs Filename:=MyFilePath _
                                                  Extension 
        "\" & Extension & _
                                                  (Format(Now, " 
        mmm d yyyyhh.mm.ss AMPM")) & ".xls"
        End Sub 
        کد PHP:

        Public Function MyPCpath$(Folder)
              
        MyPCpath CreateObject("WScript.Shell").SpecialFolders _
                         
        (Folder) & Application.PathSeparator
        End 
        Function 
        فایل ضمیمه گردید

        ممنون از پاسختون اما اگه ممکنه توضیح بیشتری بدید و فقرمایید کجا و چطور ازش استفاده کنم ممنون

        کامنت

        • generalsamad
          مدير تالار توابع

          • 2014/06/22
          • 1496

          #5
          با سلام
          برای وارد کردن این کدها روی شیت مربوطه کلیک راست کرده سپس View رو انتخاب کنید
          در پنجره باز شده کدهای بالا رو Paste کنید

          Click image for larger version

Name:	VBA.png
Views:	1
Size:	68.0 کیلو بایت
ID:	126920

          واسه تحلیل کدها هم چند قسمت رو توضیح میدم
          کد PHP:
          MyFilePath MyPCpath("MyDocuments"
          این کد مسیر ذخیره شدن فایل پشتیبانی رو مشخص میکنه
          کد PHP:
          ActiveWorkbook.SaveCopyAs Filename:=MyFilePath _
                                                    Extension 
          "\" & Extension & _
                                                    (Format(Now, " 
          mmm d yyyyhh.mm.ss AMPM")) & ".xls
          این کد هم قالب ذخیره شدن فایل رو مشخص میکنه که میتونید اونو ویرایش کنید
          نکته: هنگامی که از کد استفاده میشه فایل باید بصورت ماکرو ذخیره گردد
          یعنی برای آفیس ورژن 2007 به بعد از میان پسوندهای ذخیره شده XLSM انتخاب شود
          Last edited by generalsamad; 2015/08/23, 17:03.
          [CENTER]
          [SIGPIC][/SIGPIC]
          [/CENTER]

          کامنت

          • omid0912

            • 2019/04/30
            • 51

            #6
            با عرض سلام ،
            یک فایل اکسل دارم که داخل اون یازده شیت داره.
            حالا می خوام، پس ازافزودن یک سری داده مربوط به هر شیت،
            با بستن فایل در پایان کار، از کل فایل، یک بکاپ برام بگیره و هر سری که فایل اصلی رو می بندم همون فایل بکاپ رو برام آپدیت کنه .
            کلا دو تا فایل داشته باشم ی فایل اصلی و یک فایل بکاپ از کل شیت ها. با فرمت (.xlsm)
            اگر شیت اضافه کردم اون شیت رو هم کجا معرفیش کنم. اسم فایل اکسل اصلیم "Omid" هستش.
            کد ش رو برام محبت کنید بنویسید و آدرسش رو بزارید "D:\Omid\Bourse\Backup of Excel file"
            بعد با همون ضربدر کار می کنه( بکاپ می گیره) یا نیاز به کلید هست؟
            محبت کنید کد بدید از طریق سیو از فراموش می کنم بکاپ بگیرم.
            عزیزان زنده باشید ممنون از لطفتون
            Last edited by omid0912; 2019/12/22, 23:55.

            کامنت

            چند لحظه..