برطرف کردن مشکل فضای ستون

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • mehdi_hidden

    • 2012/02/25
    • 34

    برطرف کردن مشکل فضای ستون

    باسلام خدمت دوستان
    ما یه فایل اکسل داریم که مربوط به بایگانی اسناد و ثبت ورود و خروجشون میشه که میخوایم تو یه ستون شماره چک و یه ستون مبلغ چک رو بنویسیم ولی مشکل اینجاست که هر سند شامل چندین شماره چک و مبلغ میشن و نمیشه همه اونها رو تو یه ردیف نوشت و به دلیل زیاد بودن رقم ها نظم درست و حسابی نداره و دنبال یه راه کار هستم که بتونم تغییری تو فایل بدم.از warp text هم استفاده کردم ولی خیلی جالب نشده و دنبال یه راه حل بهتری هستم.یا اینکه بشه بصورت دکمه ای و بشه add item زد و یا لیست drop down باشه و یا ... که ترکیبش از این چیزی که هست بهتر بشه
    و راهی به ذهنم نرسید که بخوام درستش کنم دوستان اگه راهی ساده به نظرشون میرسه ممنون میشم مطرح کنن و اگر نیاز به ماکرو و یا برنامه نویسی میشه ممنون میشم تغییرات رو روی فایل اکسل انجام بدن.باتشکر
    فایل های پیوست شده
  • misammisam
    مدير تالار حسابداری و اکسل

    • 2014/04/04
    • 892
    • 64.00

    #2
    سلام
    شما خیلی راحت میتوانید از مرج کردن چند سلول استفاده کنید ، فایل ضمیمه رو ببینید ،مثل ردیف سوم که درست کردم .
    البته دوست عزیر ، بنظر من اصلا ساختار فایلتون جالب نیست . چون نمیتونید با این روش از فیلتر اکسل به خوبی استفاده کنید .
    موفق باشید
    فایل های پیوست شده
    [CENTER][SIGPIC][/SIGPIC]
    [/CENTER]
    [CENTER][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][INDENT]
    [CENTER][SIZE=3][URL="https://affstat.adro.co/click/adf04053-f8a6-439a-9ac4-e6a7e6f4b455"][B]اينجا كليك نكنيا ![/B][/URL][/SIZE]
    [/CENTER]
    [/INDENT]

    [/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
    [/CENTER]

    کامنت

    • mehdi_hidden

      • 2012/02/25
      • 34

      #3
      نوشته اصلی توسط misammisam
      سلام
      شما خیلی راحت میتوانید از مرج کردن چند سلول استفاده کنید ، فایل ضمیمه رو ببینید ،مثل ردیف سوم که درست کردم .
      البته دوست عزیر ، بنظر من اصلا ساختار فایلتون جالب نیست . چون نمیتونید با این روش از فیلتر اکسل به خوبی استفاده کنید .
      موفق باشید
      ممنون دوست عزیز
      روشی که گزاشتید هم یه راه حل هست ولی معایبی که داره باید دستی اینکار مرج کردن رو انجام داد و رکورد ها هم خیلی زیادن و کاربری هم که کار میکنه با اکسل جدا از نداشتن وقت برای این موضوع و متغییر بودن تعداد سل ها برای هر سند علم اینکار رو هم نداره که بخواد اضاف کنه و طبق چیزی که میخواد رو درست کنه.و با توجه به اشاره ای که داشتید و گفتید ساختار فایل اکسل خیلی استاندارد نیست و تو فیلتر کردن هم به مشکل برمیخورم و کارایی لازم رو نمیتونم ببرم به نظر شما تا تعداد اسنادها زیاد نشده چه تغییرات کلی تو فایلم بدم که هم این خواسته برآورده بشه و هم نهایت فیلتر کردن تو حجم بالای اطلاعات ؟
      دوستان دیگه هم نظری دارن برای بهبود کار ممنون میشم راهنمایی کنن.

      کامنت

      • khakzad

        • 2010/03/17
        • 2034
        • 85.00

        #4
        به نظر بنده روش اقای misammisam رو انجام بدید
        فقط نیازی به مرج نیست
        شما به دلیل حفظ استانداردهای ساختار دیتابیس، باید عدد سال رو تکرار کنید
        اینطوری گزارش هم میشه گرفت
        Last edited by khakzad; 2015/11/04, 17:33.
        [CENTER][B][COLOR=#008000][SIZE=3]محصولات و جزوات آموزش تخصصی [URL="https://excelpedia.net/"]اکسل[/URL] در:

        [URL="https://excelpedia.net/category/excel-functions/"]برترین مرجع تخصصی پارسی اکسل[/URL]
        [URL="http://www.exceliran.com/shop/"]جامعه اكسل ايرانيان: فروشگاه[/URL][/SIZE][/COLOR][/B]
        :wcom:

        [B][URL="https://excelpedia.net/"]آموزش اکسل تخصصی[/URL] و [URL="https://excelpedia.net/excel-ninja/"]پیشرفته[/URL] - [URL="https://excelpedia.net/"]تهران[/URL][/B]
        [EMAIL="h.khakzad@yahoo.com"]h.khakzad@yahoo.com[/EMAIL]
        [/CENTER]

        کامنت

        چند لحظه..