مشکل در شیت کل حسابها

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • saman1980

    • 2012/05/08
    • 6

    مشکل در شیت کل حسابها

    سلام دوستان
    تو این فایل چه جوری نتیجه حساب 12 ماه در شیت کل اعمال بشه؟
    فایل های پیوست شده
  • Javid Mokhtari
    مدير تالار ويژوال بيسيك

    • 2012/01/16
    • 1212
    • 73.00

    #2
    با سلام.

    چجوری که زیاد داره ولی به نظر من بهتره یک شیت ماهیانه درست کنید بعد جمع ماهیانه رو اونجا ثبت و سپس در شیت "کل" جمع کلشون رو بنویسید.اینجوری گزارش ماهیانه هم خواهید داشت.
    [FONT=Tahoma][INDENT][CENTER][SIZE=3][FONT=courier new][B][FONT=comic sans ms][SIZE=3][FONT=arial]دوره های آموزش رایگان اکسل از صفر تا پیشرفته بصورت تصویری
    بیش از [COLOR=#008000]60[/COLOR] جلسه آموزش ویدئویی رایگان

    شرکت در دوره:
    [/FONT][/SIZE]
    [SIZE=5] [FONT=Tahoma][FONT=courier new][B][URL]https://javidsoft.ir/courses/[/URL][/B][/FONT][/FONT][/SIZE][/FONT]
    [/B][/FONT][/SIZE]
    [/CENTER]
    [/INDENT]
    [/FONT]

    کامنت

    • Javid Mokhtari
      مدير تالار ويژوال بيسيك

      • 2012/01/16
      • 1212
      • 73.00

      #3
      ...
      [FONT=Tahoma][INDENT][CENTER][SIZE=3][FONT=courier new][B][FONT=comic sans ms][SIZE=3][FONT=arial]دوره های آموزش رایگان اکسل از صفر تا پیشرفته بصورت تصویری
      بیش از [COLOR=#008000]60[/COLOR] جلسه آموزش ویدئویی رایگان

      شرکت در دوره:
      [/FONT][/SIZE]
      [SIZE=5] [FONT=Tahoma][FONT=courier new][B][URL]https://javidsoft.ir/courses/[/URL][/B][/FONT][/FONT][/SIZE][/FONT]
      [/B][/FONT][/SIZE]
      [/CENTER]
      [/INDENT]
      [/FONT]

      کامنت

      • saman1980

        • 2012/05/08
        • 6

        #4
        سلام و عرض ارادت
        بسیار ممنون از پاسختون

        در واقع هدف من هم از طراحی این فایل همین بوده اما در شیت کل فقط ماه فروردین اعمال میشه و بقیه ماهها خیر
        سوال بنده اینه که چه جوری باید فرمولو در شیت کل بنویسم که جمع کل رو برای هر کیس به تفکیک داشته باشم؟
        شما فرض بفرمایید اداره فرمانداری در ماه فرودین 2 بار سفارش چاپ داشته در اردیبهشت یک بار در خرداد 3 سفارش و در بقیه ماهها هم سفاراتی دیگذ
        حالا مثلا در تیرماه 2 فقره از فاکتورها رو تسویه میکنه
        ما میخوایم بدونیم جمع پرذاختی ها و بدهی های فرمانداری در طول سال چقد بوده و اینکه کدوم فاکتورها پرداخت شده و کدوم هنوز پرداخت نشده
        اگه لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم
        Last edited by saman1980; 2016/04/02, 13:40.

        کامنت

        • saman1980

          • 2012/05/08
          • 6

          #5
          نوشته اصلی توسط saman1980
          سلام دوستان
          تو این فایل چه جوری نتیجه حساب 12 ماه در شیت کل اعمال بشه؟
          با سلام
          اساتید لطفا راهنمایی کنید خیلی ضروریه
          ممنون

          کامنت

          • saman1980

            • 2012/05/08
            • 6

            #6
            یکی بزرگواری کنه مشکل ما رو هم حل کنه

            کامنت

            • amir_ts

              • 2015/03/17
              • 1247

              #7
              با سلام
              نام ماه های سال که نام شیت های شما هست را در یک ستون قرار بدید و از فرمول زیر استفاده کنید.
              n2:n13 آدرس شیت ها میباشد.
              فرمول های دیگه فایل رو خودتون متناسب با نیازتون تغیر بدید.

              کد PHP:
              =SUMPRODUCT(SUMIF(INDIRECT($N$2:$N$13&"!b3:b101");A2;INDIRECT($N$2:$N$13&"!k3:k101"))) 
              فایل های پیوست شده
              [SIZE=7][B][COLOR=navy][FONT=IranNastaliq]ای برادر تو همه اندیشه ای[/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]

              کامنت

              • majid_mx4

                • 2012/06/25
                • 699

                #8
                با سلام
                با اینکه جواب سوال شما در فایل پیوست میباشد ولی این نوع فرمول ها مشکلات خاص خودشان را نیز دارند .

                پیشنهادی برای اینکه مشکل شما بصورت کلی حل شود دارم .( فقط یک پشنهاد و نظر است و شاید ( و حتما ) راههای بهتر دیگری نیز باشد.

                یک شیت بنام Master در فایل پیوست موجود است که با کپی ماه مربوطه و ذخیره لینک آن توسط پیست اسپیشیال و نوشتن آن ماه در ستون اول یک مرجع خوب برای انواع گزارشکیری ایجاد میکند و میتوانید بدون هیچ زحمتی گزارش های متنوع خود را از این شیت دریافت نمایید.



                لطفا فایل پیوست را بررسی نمایید. اگر شما شیتی به نام کل میخواهید باید دید شما نسبت به اطلاعات کلی شود پس باعث تغییراتی در شیت کل شما از قرار فایل پیوست خواهد شد.

                خلاصه : محاسبه اطلاعات 12 شیت ( ماه) در شیت کل استفاده نام ماه ها ار شیت اطلاعات پایه با آدرس دهی INDIRECT

                پایدار باشید میر
                فایل های پیوست شده

                کامنت

                • Amir Ghasemiyan

                  • 2013/09/20
                  • 4598
                  • 100.00

                  #9
                  با تشکر از دوستانی که پاسخ دادند

                  دوست عزیز حرفه ای ترین و به نظر من بهترین روش استفاده از pivot table است. شما در این روش فقط دو شیت نیاز دارید. یک شیت دیتابیس (همان شیتی که جناب میر ایجاد کردند) و یک شیت هم برای پیوت. حالا هر گزارشی بخواین میتونین بگیرین. امکانات خیلی گسترده ای در اختیارتون قرار خواهد گرفت

                  کامنت

                  • saman1980

                    • 2012/05/08
                    • 6

                    #10
                    با سلام
                    بسیار ممنون از لطف شما بزرگواران
                    ممنونم که زحمت بررسی و ارائه مناسبترین راه حل رو کشیدید
                    جناب میر زحمت قدم به قدم طراحی این فایل رو شما کشیدید . راستشو بخواین دیگه روم نمیشد تو سایت فرساران مزاحمتون بشم منت سر من گذاشتید
                    شماره فاکتورای پرداخت نشده رو هم لطف کنید به شیت کل اضافه کنید
                    دیگر اینکه کیس هایی رو خواهیم داشت که در شیت اطلاعات پایه با عنوان متفرقه اومده . مثلا متفرقه(شرکت x) این رو چجوری در شیت کل اضافه کنم؟
                    ممنون و هزاران بار سپاس
                    Last edited by saman1980; 2016/04/23, 10:59.

                    کامنت

                    • majid_mx4

                      • 2012/06/25
                      • 699

                      #11
                      با سلام

                      بله یادم هست ولی هیچ زحمت و مزاحمتی نبوده ، فکر کنم ان موقع شما فقط یک شیت و یک گزارش ساده میخواستید و... و خوشحالم اگر تا به اینجا نیز کمکی کرده باشم .
                      احتراما فایل ضمیمه را بررسی نمایید.

                      دوست عزیز این قایل بر اساس شیت Master تهیه شده و با یک نگاه به فرمولها خودتان متوجه اشتباه استفاده از شیت های مختلف به عنوان منبع و ازدیاد فرمول ها و .... خواهید شد.

                      لطفا فرمول ستون با هدر های سبز رنگ و قبلی را مقایسه کنید .

                      به نظر بنده استفاده از روش قبلی اشتباه و کمک به آن اشتباه بزرگتر است ( هر چند پاسخ به شکل قبلی فقط برای نمایش قدرت اکسل بود) کار اصولی استفاده از شیت مستر و ستونهای سبز جدید اضافه شده می باشد.

                      لذا از شهریور به بعد را با یک کپی از شیت ها و پیست لینک ساده به شیت مستر انتقال دهید و خودتان را از خیلی دردسر های بعدی خلاص و از شیت بوجود امده استفاده کامل را به شکل های مختلف ببرید.

                      و مجددا تکرار میکنم که اگر گزارش کل میخواهید باید دیدتان را نیز کل کنید و با نگهداری یک فایل پشتیبان از تغییر روش در قایلهای خود هراس به دل راه ندهید .( تمامی اینها فقط یک راهنمایی و نظر در مورد فایلتان می باشد و انتخاب روش های دیگر و شاید بهتر ، پر مسلم حق شما می باشد )

                      پایدار باشید میر
                      فایل های پیوست شده
                      Last edited by majid_mx4; 2016/04/24, 12:33.

                      کامنت

                      • saman1980

                        • 2012/05/08
                        • 6

                        #12
                        سلام و عرض ارادت جناب میر
                        واقعا در برابر این همه بزرگوازی شما چیزی ندارم بگم
                        تنها میتونم بگم سپاسگزارم
                        ایشالا خداوند به شما سلامتی و عزت روز افزون عطا فرماید

                        کامنت

                        چند لحظه..