محاسبه اتوماتیک مجموع چند سلول و وارد شدن مجموع داخل یک سلول

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • رضاسلطانی
    • 2016/10/18
    • 2

    پرسش محاسبه اتوماتیک مجموع چند سلول و وارد شدن مجموع داخل یک سلول

    سلام به دوستان و اساتید من سئوالی از خدمتتان داشتم :
    چطور میشه با انتخاب چند سلول متفاوت و غیر پشت سر هم از یک ستون ، مجموع آنها بطور اتوماتیک وارد یک سلول بشه ؟
    مثلا با انتخاب سلولهای b4 و b7 و b12 مجموع وارد سلول k12 بشه؟ با نهایت تشکر
  • rjfri

    • 2016/08/16
    • 236
    • 44.00

    #2
    -b4+b7+b12
    البته نیاز به مشاهده جدول شما و اینکه برای یکبار میباشد یا نه . و یا اینکه این حالت را میخواهید در ستون K و برای مابقی اطلاعات ستون B تکرار کنید؟

    کامنت

    • رضاسلطانی
      • 2016/10/18
      • 2

      #3
      ممنون از توجه تان من جدول ساده شده را خدمت میفرستم و سئوالم را تصحیح میکنم . آیا میشود با انتخاب ( select ) کردن شماره فاکتورهای زرد رنگ A8 A10 A12 A13 :
      1 - جمع مبلغ بطور اتوماتیک وارد سلول M13 ( یعنی مقابل ردیف آخرین فاکتور ) بشه و همچنین
      2 - از آنها راس گیری و تاریخ اتوماتیک وارد K13 ( یعنی مقابل ردیف آخرین فاکتور ) بشود
      ما بصورت مداوم از این فاکتورها خواهیم داشت وهدف ساده تر و راحتتر کردن کار است .
      در ضمن ستونی که بنام ’ چک گروهی ‘ نام گذاری شده مشخص کننده فاکتورهایی هستند که برایشان یک چک گروهی ( راس گیری شده )
      صادر شده است مثلا ب3 نشاندهنده چهار فاکتور مورد بحث مان هست که میخواهیم در یک گروه چکشان صادر شود
      با نهایت تشکر از بذل نوجه تان
      فایل های پیوست شده

      کامنت

      • rjfri

        • 2016/08/16
        • 236
        • 44.00

        #4
        به نظر بنده در جدولتونن یه ستون اضافه کنید تحت عنوان گروه . در همین مثالی که زدید جلوی فاکتورهایی که در یک گروه قرار داشته و میباید برایشان چک صادر شود حرف مثلا a را قرار بدید که از آن بشه بعنوان عامل جدا کننده استفاده کرد. ضمنا بجای رسم فرم از table استفاده کنید
        فایل های پیوست شده

        کامنت

        چند لحظه..