کمک جهت ساختن macro جهت چاپ اتوماتیک

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • ff7ss

    • 2011/02/13
    • 18

    کمک جهت ساختن macro جهت چاپ اتوماتیک

    سلام دوستان

    یک فایل اکسل که شامل اطلاعات پرسنلی می باشد به گونه ای طراحی شده که در یک سلول مشخص زمانی که یک "عدد" وارد می شود اطلاعات پرسنلی تغییر می کند (این اطلاعات از فایلی دیگری خوانده می شود)

    حال اگر نیاز به چاپ این اطلاعات داشته باشید باید فرضاً از شماره 1 تا 200 را هر بار تایپ کرده و گزینه چاپ را نیز هر بار انتخاب کنیم ( 200 بار کار تکراری )

    در چنین شرایطی اگر یک بار از طریق مکرو اقدام به ضبط این عملیات کنید حداقل از دفعه بعد با اجرای آن مکرو از این کار تکراری و وقت گیر خلاص می شوید...

    حال سوالی که دارم اینکه آیا این امکان وجود داره که در همان مرحله اول بجای ضبط این مراحل به نحوی برنامه نویسی و فرمول دهی در مکرو انجام شود که نیاز به ضبط کل این عملیات نباشد و از راه ساده تری این مکرو را ایجاد کرد ؟

    ممنون
  • Amir Ghasemiyan

    • 2013/09/20
    • 4542
    • 100.00

    #2
    نوشته اصلی توسط ff7ss
    سلام دوستان

    یک فایل اکسل که شامل اطلاعات پرسنلی می باشد به گونه ای طراحی شده که در یک سلول مشخص زمانی که یک "عدد" وارد می شود اطلاعات پرسنلی تغییر می کند (این اطلاعات از فایلی دیگری خوانده می شود)

    حال اگر نیاز به چاپ این اطلاعات داشته باشید باید فرضاً از شماره 1 تا 200 را هر بار تایپ کرده و گزینه چاپ را نیز هر بار انتخاب کنیم ( 200 بار کار تکراری )

    در چنین شرایطی اگر یک بار از طریق مکرو اقدام به ضبط این عملیات کنید حداقل از دفعه بعد با اجرای آن مکرو از این کار تکراری و وقت گیر خلاص می شوید...

    حال سوالی که دارم اینکه آیا این امکان وجود داره که در همان مرحله اول بجای ضبط این مراحل به نحوی برنامه نویسی و فرمول دهی در مکرو انجام شود که نیاز به ضبط کل این عملیات نباشد و از راه ساده تری این مکرو را ایجاد کرد ؟

    ممنون
    سلام دوست عزيز
    ضبط ماكرو درواقع يجور كدنويسي خودكار هست. معمولا براي كد نويسي ابتدا يكبار ماكرو ضبط ميكنن بعد اصلاحات مورد نيازشون رو توش اعمال ميكنن

    و در جواب سوالتون عرض كنم بله امكانپذيره ولي من اصلا چنين كاري رو توصيه نميكنم چون بيشتر از ضبط ماكرو وقتتون رو ميگيره

    کامنت

    • Javid Mokhtari
      مدير تالار ويژوال بيسيك

      • 2012/01/16
      • 1212
      • 73.00

      #3
      با سلام.
      خب یکم درباره شرایط چاپتون بگین.
      یعنی شما برای هر فرد یک برگ جداگانه از مشخصات چاپ می کنید؟ آیا شما می خواهید با زدن یک عدد مشخصات پرسنلی تا اون عدد چاپ شود یعنی با زدن مثلا عدد 200 کدها و مشخصات پرسنلی تا اون عدد چاپ شود...؟
      [FONT=Tahoma][INDENT][CENTER][SIZE=3][FONT=courier new][B][FONT=comic sans ms][SIZE=3][FONT=arial]دوره های آموزش رایگان اکسل از صفر تا پیشرفته بصورت تصویری
      بیش از [COLOR=#008000]60[/COLOR] جلسه آموزش ویدئویی رایگان

      شرکت در دوره:
      [/FONT][/SIZE]
      [SIZE=5] [FONT=Tahoma][FONT=courier new][B][URL]https://javidsoft.ir/courses/[/URL][/B][/FONT][/FONT][/SIZE][/FONT]
      [/B][/FONT][/SIZE]
      [/CENTER]
      [/INDENT]
      [/FONT]

      کامنت

      • ff7ss

        • 2011/02/13
        • 18

        #4
        سلام دوست عزيز

        شرايط چاپ بدين صورته :

        مي بايست در يك سلول مشخص ،*شماره رديف اطلاعات فردي (مرتبط با فايل ديگري ) را تايپ كرده ( هميشه شماره رديف از عدد 1 آغاز مي شود و به ترتيب تا 200 ادامه دارد كه عدد انتهايي متغير بوده و ممكن است كمتر يا بيشتر شود) و سپس گزينه چاپ را اجراء كرده و يك برگ a5 از اطلاعات چاپ شده و در ادامه نيز به همين شكل و به ترتيب هر بار يك عدد را تايپ و گزينه چاپ اجراء مي گردد.

        چنانچه امكان پذير باشد و طبق نظر شما با دادن عدد انتهايي رديف اطلاعات مثلاً 210 ( كه هميشه متغير است) سيستم به طور اتوماتيك از رديف 1 تا 210 عمليات چاپ 210 برگ را انجام دهد كه واقعاً عالي مي شود.

        ضمناً در اين فايل براي تغيير اطلاعات بوسيله اعداد ، از فرمول vlookup استفاده شده است

        با تشكر فراوان

        کامنت

        • misammisam
          مدير تالار حسابداری و اکسل

          • 2014/04/04
          • 892
          • 64.00

          #5
          نوشته اصلی توسط ff7ss
          سلام دوست عزيز

          شرايط چاپ بدين صورته :

          مي بايست در يك سلول مشخص ،*شماره رديف اطلاعات فردي (مرتبط با فايل ديگري ) را تايپ كرده ( هميشه شماره رديف از عدد 1 آغاز مي شود و به ترتيب تا 200 ادامه دارد كه عدد انتهايي متغير بوده و ممكن است كمتر يا بيشتر شود) و سپس گزينه چاپ را اجراء كرده و يك برگ a5 از اطلاعات چاپ شده و در ادامه نيز به همين شكل و به ترتيب هر بار يك عدد را تايپ و گزينه چاپ اجراء مي گردد.

          چنانچه امكان پذير باشد و طبق نظر شما با دادن عدد انتهايي رديف اطلاعات مثلاً 210 ( كه هميشه متغير است) سيستم به طور اتوماتيك از رديف 1 تا 210 عمليات چاپ 210 برگ را انجام دهد كه واقعاً عالي مي شود.

          ضمناً در اين فايل براي تغيير اطلاعات بوسيله اعداد ، از فرمول vlookup استفاده شده است

          با تشكر فراوان
          با سلام
          شما ميتونيد با يك حلقه for و يك ورودي عدد كه متغير آخرين عدد مورد نظرتونو مشخص ميكنه راحت اينكارو انجام بديد .
          اين دقيقا مثل همون فيش حقوق در فايل حقوق و دستمزد كه من در تالار حسابداري گذاشتم ميمونه ، كاري كه شما ميگيد از نظر نرم افزاري فكر خوبي هست و مشكلي نداره ، منتها من اونجا خودم ايني كه شما ميگيد تعبيه نكردم ، چون وقتي كاغذ a5 رو با تعداد بالا چاپ ميكني ، چاپگر دچار مشكل ميشه معمولا و كلي مكافات داره .
          منظورم اينه كه ببين چاپگرت از لحاظ سخت افزاري تحمل ميكنه ، وگرنه درست كردن چنين چيزي كاري نداره .
          موفق باشي
          [CENTER][SIGPIC][/SIGPIC]
          [/CENTER]
          [CENTER][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][INDENT]
          [CENTER][SIZE=3][URL="https://affstat.adro.co/click/adf04053-f8a6-439a-9ac4-e6a7e6f4b455"][B]اينجا كليك نكنيا ![/B][/URL][/SIZE]
          [/CENTER]
          [/INDENT]

          [/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
          [/CENTER]

          کامنت

          • Javid Mokhtari
            مدير تالار ويژوال بيسيك

            • 2012/01/16
            • 1212
            • 73.00

            #6
            پیرو جواب دوست عزیزمون آقای misammisam ببینید منظورتون یه چیزی مثل اینه:
            فایل های پیوست شده
            [FONT=Tahoma][INDENT][CENTER][SIZE=3][FONT=courier new][B][FONT=comic sans ms][SIZE=3][FONT=arial]دوره های آموزش رایگان اکسل از صفر تا پیشرفته بصورت تصویری
            بیش از [COLOR=#008000]60[/COLOR] جلسه آموزش ویدئویی رایگان

            شرکت در دوره:
            [/FONT][/SIZE]
            [SIZE=5] [FONT=Tahoma][FONT=courier new][B][URL]https://javidsoft.ir/courses/[/URL][/B][/FONT][/FONT][/SIZE][/FONT]
            [/B][/FONT][/SIZE]
            [/CENTER]
            [/INDENT]
            [/FONT]

            کامنت

            • ff7ss

              • 2011/02/13
              • 18

              #7
              دوست عزيز jansiz hayat

              ممنون از راهنمائي و محبت شما ، خيلي جالب بود ، به همين شكل كه شما زحمت كشيديد و فايل را آماده كرديد مشكل حل مي شود ، فقط به دليل اينكه من در اين خصوص حرفه اي نيستم و با اكسل در حد معمول و ابتدائي آشنايي دارم اگر امكان دارد راهنمائي بفرمائيد كه چگونه اين عمليات را در فرمي كه در اختيار دارم اجراء نمايم

              با سپاس فراوان

              کامنت

              • امين اسماعيلي
                مدير تالار ويژوال بيسيك

                • 2013/01/17
                • 1198
                • 84.00

                #8
                با درود مرسی بابت جوابها اما چه خوب میشد که تو تالار مربوطه سوال میشد و جوابها هم همنجا داده میشد که بنده این همه دنبالش نمیگشتم .......... مرسی از همه
                در پناه خداوندگار ایران زمین باشید و پیروز

                کامنت

                • Javid Mokhtari
                  مدير تالار ويژوال بيسيك

                  • 2012/01/16
                  • 1212
                  • 73.00

                  #9
                  نوشته اصلی توسط امين اسماعيلي
                  با درود مرسی بابت جوابها اما چه خوب میشد که تو تالار مربوطه سوال میشد و جوابها هم همنجا داده میشد که بنده این همه دنبالش نمیگشتم .......... مرسی از همه
                  آره خب.اینم یه مشکلیه که بیشتر از طرف کاربران تازه وارد رخ میده که اینم عادیه چون هنوز به محیط تالار آشنائی ندارن...مثل خودم...
                  [FONT=Tahoma][INDENT][CENTER][SIZE=3][FONT=courier new][B][FONT=comic sans ms][SIZE=3][FONT=arial]دوره های آموزش رایگان اکسل از صفر تا پیشرفته بصورت تصویری
                  بیش از [COLOR=#008000]60[/COLOR] جلسه آموزش ویدئویی رایگان

                  شرکت در دوره:
                  [/FONT][/SIZE]
                  [SIZE=5] [FONT=Tahoma][FONT=courier new][B][URL]https://javidsoft.ir/courses/[/URL][/B][/FONT][/FONT][/SIZE][/FONT]
                  [/B][/FONT][/SIZE]
                  [/CENTER]
                  [/INDENT]
                  [/FONT]

                  کامنت

                  • Javid Mokhtari
                    مدير تالار ويژوال بيسيك

                    • 2012/01/16
                    • 1212
                    • 73.00

                    #10
                    نوشته اصلی توسط ff7ss
                    دوست عزيز jansiz hayat

                    ممنون از راهنمائي و محبت شما ، خيلي جالب بود ، به همين شكل كه شما زحمت كشيديد و فايل را آماده كرديد مشكل حل مي شود ، فقط به دليل اينكه من در اين خصوص حرفه اي نيستم و با اكسل در حد معمول و ابتدائي آشنايي دارم اگر امكان دارد راهنمائي بفرمائيد كه چگونه اين عمليات را در فرمي كه در اختيار دارم اجراء نمايم
                    خب فایلتون رو پیوست کنین ...
                    [FONT=Tahoma][INDENT][CENTER][SIZE=3][FONT=courier new][B][FONT=comic sans ms][SIZE=3][FONT=arial]دوره های آموزش رایگان اکسل از صفر تا پیشرفته بصورت تصویری
                    بیش از [COLOR=#008000]60[/COLOR] جلسه آموزش ویدئویی رایگان

                    شرکت در دوره:
                    [/FONT][/SIZE]
                    [SIZE=5] [FONT=Tahoma][FONT=courier new][B][URL]https://javidsoft.ir/courses/[/URL][/B][/FONT][/FONT][/SIZE][/FONT]
                    [/B][/FONT][/SIZE]
                    [/CENTER]
                    [/INDENT]
                    [/FONT]

                    کامنت

                    • ff7ss

                      • 2011/02/13
                      • 18

                      #11
                      دوست عزيز jansiz hayat

                      با سلام و تشکر مجدد ، فایل مربوطه را پیوست می کنم (ضمناً از اکسل 2003 استفاده می کنم )

                      جا داره از مدیر محترم انجمن هم عذر خواهی کنم ، چون دقیقاً نمی دانستم کجا باید این سوال را مطرح کنم ، آماتوری هم بد دردیه !

                      باز هم از محبت همه دوستان ممنونم
                      فایل های پیوست شده

                      کامنت

                      • Javid Mokhtari
                        مدير تالار ويژوال بيسيك

                        • 2012/01/16
                        • 1212
                        • 73.00

                        #12
                        نوشته اصلی توسط ff7ss
                        دوست عزيز jansiz hayat

                        با سلام و تشکر مجدد ، فایل مربوطه را پیوست می کنم (ضمناً از اکسل 2003 استفاده می کنم )

                        جا داره از مدیر محترم انجمن هم عذر خواهی کنم ، چون دقیقاً نمی دانستم کجا باید این سوال را مطرح کنم ، آماتوری هم بد دردیه !

                        باز هم از محبت همه دوستان ممنونم
                        این فرم سادست اگه نیاز به گسترش داشت با بقیه دوستان در خدمتیم ...
                        فایل های پیوست شده
                        [FONT=Tahoma][INDENT][CENTER][SIZE=3][FONT=courier new][B][FONT=comic sans ms][SIZE=3][FONT=arial]دوره های آموزش رایگان اکسل از صفر تا پیشرفته بصورت تصویری
                        بیش از [COLOR=#008000]60[/COLOR] جلسه آموزش ویدئویی رایگان

                        شرکت در دوره:
                        [/FONT][/SIZE]
                        [SIZE=5] [FONT=Tahoma][FONT=courier new][B][URL]https://javidsoft.ir/courses/[/URL][/B][/FONT][/FONT][/SIZE][/FONT]
                        [/B][/FONT][/SIZE]
                        [/CENTER]
                        [/INDENT]
                        [/FONT]

                        کامنت

                        • ff7ss

                          • 2011/02/13
                          • 18

                          #13
                          دوست عزيز jansiz hayat

                          سلام ، باز هم از همكاري و كمك شما سپاسگزاري مي كنم ، واقعا از يك دردسر وقت گير نجات پيدا كردم.

                          پاينده و موفق باشيد

                          کامنت

                          • javad20
                            • 2016/11/29
                            • 1
                            • 41.00

                            #14
                            استفاده از ماکرو چاپ

                            با درود و احترام

                            اول تشکر میکنم بابت این ماکرو بسیار کاربردی من فایلی که فرستاده بودین خواستم برای فاکتور فروش استفاده کنم بدین صورت که با عوض شدن سریال فاکتور داده های فاکتور تغییر میکنه و من باید تک تک
                            شماره رو عوض کنم و چاپ بگیرم ولی متاسفانه اجرایی نمیشه

                            و همچنین یه خواهش دیگه هم داشتم که یه قابلیت جدید اضافه کنم اونم اینه که فقط از یک مشتری خاص بتونم تمام فاکتور هاش رو چاپ بگیرم

                            ممنونم اگر کمکم کنید بسیار سپاس گزارم

                            باز هم از محبت مدیر انجمن و همه ی دوستان ممنونم
                            فایل های پیوست شده

                            کامنت

                            • samajidm
                              • 2020/10/09
                              • 1

                              #15
                              نوشته اصلی توسط Javid Mokhtari
                              پیرو جواب دوست عزیزمون آقای misammisam ببینید منظورتون یه چیزی مثل اینه:
                              با سلام. من هم موردی شبیه به این فایل که برای دوستمون فرستادید نیاز دارم. فقط چند تا مورد هست که بلد نیستم:
                              اطلاعات پرسنل رو کجا باید وارد کنم
                              میخوام جای سطرها و باکس پرینت رو تعییر بدم
                              اون 13 مورد رو میخوام بیشتر کنم
                              لطفا راهنمایی کنید. با تشکر

                              کامنت

                              چند لحظه..