تکمیل خودکار یک فرم بازخرید خدمت با اکسل

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • MoReNu

    • 2016/09/05
    • 72
    • 29.00

    تکمیل خودکار یک فرم بازخرید خدمت با اکسل

    با سلام
    دوستان عزیز در فایل پیوست دو شیت "فرم" و "اطلاعات پایه" موجود هست که می خوام این اکسل رو طوری مکانیزه کنم که با انتخاب یا تایپ کد پرسنلی در شیت "فرم" سایر اطلاعات پایه از شیت مربوطه فراخوانی بشه تا دیگه مجبور به تایپ دستی اطلاعات نباشم
    با جستجوی که در سطح اینترنت داشتم متوجه شدم که این کار گویا با توابع Vlookup-Hlookup انجام می شه که خیلی برما گنگ بود.

    تسویه سنوات.xlsx

    ممنون می شم روش صحیح این کار رو بهم آموزش بدین تا بتونم چنین فرم هایی رو که خیلی مورد استفاده برام قرار می گیره بسازم.

    با تشکر
  • Behnam

    • 2013/03/25
    • 842
    • 100

    #2
    با سلام
    دقیقا همونطور که فرمودید به راحتی این کار با استفاده از توابعی مثل vlookup امکان پذیره ، باید نحوه کار با این نوع توابع رو آموزش ببینید
    داخل انجمن سرچ بفرمایید موارد آموزشی زیادی پیدا خواهید کرد ضمن اینکه در صورت علاقه میتونید از محصول زیر هم استفاده کنید
    توابع جستجو و مرجع - جامعه اکسل ایرانیان
    [CENTER][SIZE=3][B]هرچیز که در جستن آنی، آنی[/B][/SIZE][/CENTER]

    کامنت

    • iranweld

      • 2015/03/29
      • 3341

      #3
      با سلام

      فایل پیوست را بررسی بفرمایید

      برای درج فرمول در سلولها فرمت سل سلول بایستی رو General باشد.
      فایل های پیوست شده

      کامنت

      • MoReNu

        • 2016/09/05
        • 72
        • 29.00

        #4
        نوشته اصلی توسط iranweld
        با سلام

        فایل پیوست را بررسی بفرمایید

        برای درج فرمول در سلولها فرمت سل سلول بایستی رو General باشد.
        فایل مورد نظر رو خریداری کردم ولی متاسفانه چیزی ازش سر در نیاوردم

        در نمونه ای که خودتون درست کردید من سایر اطلاعاتم رو در زیر ردیف های اطلاعات پایه آوردم ولی چطور کاری کنم که شماره پرسنلی شون در گزینه بازشو فرم نمایش داده بشن؟

        کامنت

        • Behnam

          • 2013/03/25
          • 842
          • 100

          #5
          نوشته اصلی توسط MoReNu
          فایل مورد نظر رو خریداری کردم ولی متاسفانه چیزی ازش سر در نیاوردم

          در نمونه ای که خودتون درست کردید من سایر اطلاعاتم رو در زیر ردیف های اطلاعات پایه آوردم ولی چطور کاری کنم که شماره پرسنلی شون در گزینه بازشو فرم نمایش داده بشن؟
          هرقسمت از محصول رو که مشکلی داشتید و نیاز به توضیحات تکمیلی تری داشتید با آقای مهندس علی محمدی که محصول متعلق به ایشون هست از طریق آیدی زیر در تلگرام یا ایمیل در تماس باشید
          تماس با ما - جامعه اکسل ایرانیان
          [CENTER][SIZE=3][B]هرچیز که در جستن آنی، آنی[/B][/SIZE][/CENTER]

          کامنت

          • iranweld

            • 2015/03/29
            • 3341

            #6
            مگر الان بدین صورت نیست؟

            Click image for larger version

Name:	Untitled.png
Views:	1
Size:	19.6 کیلو بایت
ID:	133966

            کامنت

            • MoReNu

              • 2016/09/05
              • 72
              • 29.00

              #7
              نوشته اصلی توسط iranweld
              مگر الان بدین صورت نیست؟

              [ATTACH=CONFIG]16564[/ATTACH]
              بله به این صورت هست
              الان اطلاعات پایه من این 3 مورد برای نمونه بود و در شیت اطلاعات پایه کلی ردیف اضافه کردم ولی در این فلش رو به پائین چیکار کنم نمایش داده بشه؟؟

              و اینکه با توجه به فایل آموزشی که از سایتتون خریدم خودم تونستم مثل مثالتون گزینه ای رو انجام بدم ولی چیکار کنم که مثل مثال شما فلش رو به پایین در کنار سلول نمایش داده بشه تا دیگه متن رو تایپ نکنم؟

              کامنت

              • iranweld

                • 2015/03/29
                • 3341

                #8
                ابتدا سلول مورد نظر را انتخاب کنید
                و سپس مانند تصویر عمل کنید این لیست رو بصورت داینامک هم میشود تعریف کرد که فرمول رو پیدا کردم ارسال میکنم

                Click image for larger version

Name:	Untitled2.png
Views:	1
Size:	167.6 کیلو بایت
ID:	133967Click image for larger version

Name:	Untitled2.png
Views:	1
Size:	167.6 کیلو بایت
ID:	133967

                کامنت

                • MoReNu

                  • 2016/09/05
                  • 72
                  • 29.00

                  #9
                  نوشته اصلی توسط iranweld
                  ابتدا سلول مورد نظر را انتخاب کنید
                  و سپس مانند تصویر عمل کنید این لیست رو بصورت داینامک هم میشود تعریف کرد که فرمول رو پیدا کردم ارسال میکنم

                  [ATTACH=CONFIG]16565[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]16565[/ATTACH]
                  دوست عزیز من در حال حاضر فرمم تکمیل شده و آماده پرینت گرفتن هست

                  می خواستم بدونم دستوری به اکسل می شه داد که تمام داده های فرم رو به صورت گروهی پرینت بگیره؟
                  که دیگه تک تک کد پرسنلی هارو انتخاب نکنم و دونه دونه پرینت نگیرم
                  چون تعداد داده هام حدود 1000 تا هست

                  تشکر

                  کامنت

                  • MoReNu

                    • 2016/09/05
                    • 72
                    • 29.00

                    #10
                    دوست عزیز منتظر راهنمایی تون هستم هنوز

                    کامنت

                    چند لحظه..