یافتن نواقص ثبت شده در یک رنج

Collapse
این تاپیک قفل است.
X
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • khorasan66

    • 2012/06/12
    • 111

    [حل شده] یافتن نواقص ثبت شده در یک رنج

    سلام
    لطفا سئوال مطرح شده در فایل پیوست را پاسخ دهید .
    توضیح کلی : در ستون های a, b رنج تاریخ و ایام تعطیل را داریم در ستون های بعدی نواقصی ثبت نشده هر شخص می بایست لیست شود و ....
    فایل های پیوست شده
  • iranweld

    • 2015/03/29
    • 3341

    #2
    با سلام

    با پیوت تیبل میتوانید براحتی لیست افرادی که در روز غیر تعطیل و تعطیل حضور نداشته اند را استخراج کنید


    Click image for larger version

Name:	Untitled.png
Views:	1
Size:	27.4 کیلو بایت
ID:	135119

    کامنت

    • iranweld

      • 2015/03/29
      • 3341

      #3
      با تغییر ساختار دیتای ورودی میتوانید گزارشگیری راحتتری داشته باشید.

      Click image for larger version

Name:	Untitled.png
Views:	1
Size:	41.2 کیلو بایت
ID:	135120

      کامنت

      • khorasan66

        • 2012/06/12
        • 111

        #4
        ضمن تشکر
        من راه کارهای متفاوت دیگری هم با فرمول نویسی اکسل دارم و به نتیجه رسیده ام

        حتی با vba هم به جواب رسیده ام فقط راه حل من طولانی است و نیاز دارم از راه حل های پیشنهادی اساتید فن استفاده کنم

        با تشکر

        کامنت

        • smartman

          • 2012/01/18
          • 170

          #5
          این نمونه گزارش را بررسی کنید تا در موردش صحبت کنیم.

          پ ن: ستون اضافه کار برای حضور در روز تعطیله.
          فایل های پیوست شده

          کامنت

          • smartman

            • 2012/01/18
            • 170

            #6
            نوشته اصلی توسط smartman
            این نمونه گزارش را بررسی کنید تا در موردش صحبت کنیم.

            پ ن: ستون اضافه کار برای حضور در روز تعطیله.
            در خصوص این گزارش:
            ۱- بدون استفاده از VBA و فرمول نویسی ایجاد شده.
            برای اجرای فایل اصلی به Office 2016 یا بالاتر با افزونه‌ی Power Pivot نیاز هست.
            ۲- اگر از Office 2013 استفاده می‌کنید باید علاوه بر فعال‌سازی افزونه‌ی Power Pivot افزونه Power Query را هم از سایت مایکروسافت دانلود و نصب کنید.
            ۳- با کمی تغییرات در فایل اصلی گزارش (Excel) می‌توان کاری کرد که نیازی به وارد کردن ستون تقویم نباشه و فقط روزهای تعطیل را تعریف کنید.
            ۴- نیازی به تعریف کد پرسنلی به صورت جداگانه نیست! فقط کافیه هر کد پرسنلی حداقل یک روز کارکرد داشته باشه.
            ۵- به طور خلاصه به نظر من، فایل بهینه شده فایلی هست که دو جدول داشته باشه: یکی جدول تاریخ روزهای تعطیل (فقط یک ستون تاریخ داشته باشه) و یکی جدول حضور پرسنل با دو ستونِ «تاریخ» و «کد پرسنلی»
            ۶- برای گزارش‌گیری نهایی هم کافیه جدول گزارش را یکبار Refresh کنید.

            کامنت

            • smartman

              • 2012/01/18
              • 170

              #7
              نوشته اصلی توسط smartman
              در خصوص این گزارش:
              ۱- بدون استفاده از VBA و فرمول نویسی ایجاد شده.
              برای اجرای فایل اصلی به Office 2016 یا بالاتر با افزونه‌ی Power Pivot نیاز هست.
              ۲- اگر از Office 2013 استفاده می‌کنید باید علاوه بر فعال‌سازی افزونه‌ی Power Pivot افزونه Power Query را هم از سایت مایکروسافت دانلود و نصب کنید.
              ۳- با کمی تغییرات در فایل اصلی گزارش (Excel) می‌توان کاری کرد که نیازی به وارد کردن ستون تقویم نباشه و فقط روزهای تعطیل را تعریف کنید.
              ۴- نیازی به تعریف کد پرسنلی به صورت جداگانه نیست! فقط کافیه هر کد پرسنلی حداقل یک روز کارکرد داشته باشه.
              ۵- به طور خلاصه به نظر من، فایل بهینه شده فایلی هست که دو جدول داشته باشه: یکی جدول تاریخ روزهای تعطیل (فقط یک ستون تاریخ داشته باشه) و یکی جدول حضور پرسنل با دو ستونِ «تاریخ» و «کد پرسنلی»
              ۶- برای گزارش‌گیری نهایی هم کافیه جدول گزارش را یکبار Refresh کنید.

              فایل اصلی
              فایل های پیوست شده

              کامنت

              • khorasan66

                • 2012/06/12
                • 111

                #8
                تشکر از دوستان گرامی

                کامنت

                چند لحظه..