آرشیو کردن اطلاعات

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • kamyar

    • 2013/12/09
    • 25

    آرشیو کردن اطلاعات

    با سلام به تمامی دوستان و اساتید
    یک فاکتور فروش در فایل پیوست دارم که میخوام اطلاعاتی رو که ثبت کردم(صدور فاکتور) در شیت دیگری ثبت بشه با همون فرمت و زیر هم(چون تعداد فاکتور هایی که صادر میشه زیاده) در این صورت در شیت دیگری تمام فاکتور ها قابل مشاهده و گزارش گیری میشه.
    از دوستانی که میتونن در این زمینه کمک کنن ممنون میشم راهنمائیم کنن.
    با تشکر و قدردانی
    فایل های پیوست شده
    [COLOR=#ff0000]با هم پشت ما کوهه[/COLOR]
  • kamyar

    • 2013/12/09
    • 25

    #2
    نوشته اصلی توسط علي پارسا
    نمونه فايلتون قفل است!
    عذر خواهی میکنم
    مجددا فایل رو میزارم
    با تشکر
    فایل های پیوست شده
    [COLOR=#ff0000]با هم پشت ما کوهه[/COLOR]

    کامنت

    • khakzad

      • 2010/03/17
      • 2034
      • 85.00

      #3
      سلام دوست عزیز
      من فایلتون رو نگاه کردم
      جسارتا این کار درستی نیست که فاکتور رو ذخیره کنید
      اصلش این هست که اطلاعات داخل فرم رو بصورت بانک اطلاعاتی ذخیره کنید.
      اینطوری هر وفت خواستید فاکتور فرد مورد نظر رو فراخوانی می فرمایید.
      در ضمن انواع و اقسام گزارش ها رو در این حالت می تونید بگیرید.

      این چارچوب تهیه بانک اطلاعاتی و گزارشگیری هست
      موفق باشید
      [CENTER][B][COLOR=#008000][SIZE=3]محصولات و جزوات آموزش تخصصی [URL="https://excelpedia.net/"]اکسل[/URL] در:

      [URL="https://excelpedia.net/category/excel-functions/"]برترین مرجع تخصصی پارسی اکسل[/URL]
      [URL="http://www.exceliran.com/shop/"]جامعه اكسل ايرانيان: فروشگاه[/URL][/SIZE][/COLOR][/B]
      :wcom:

      [B][URL="https://excelpedia.net/"]آموزش اکسل تخصصی[/URL] و [URL="https://excelpedia.net/excel-ninja/"]پیشرفته[/URL] - [URL="https://excelpedia.net/"]تهران[/URL][/B]
      [EMAIL="h.khakzad@yahoo.com"]h.khakzad@yahoo.com[/EMAIL]
      [/CENTER]

      کامنت

      • kamyar

        • 2013/12/09
        • 25

        #4
        نوشته اصلی توسط khakzad
        سلام دوست عزیز
        من فایلتون رو نگاه کردم
        جسارتا این کار درستی نیست که فاکتور رو ذخیره کنید
        اصلش این هست که اطلاعات داخل فرم رو بصورت بانک اطلاعاتی ذخیره کنید.
        اینطوری هر وفت خواستید فاکتور فرد مورد نظر رو فراخوانی می فرمایید.
        در ضمن انواع و اقسام گزارش ها رو در این حالت می تونید بگیرید.

        این چارچوب تهیه بانک اطلاعاتی و گزارشگیری هست
        موفق باشید
        با سلام و خسته نباشید خدمت جناب خاکزاد
        بله بنده کاملا با پیشنهاد شما موافقم. چگونگی این کار رو ممنون میشم بصورت کد های vba مطرح کنید. اگر نمونه ای هم موجود هست ممنون میشم اعلام کنید.
        با تشکر
        [COLOR=#ff0000]با هم پشت ما کوهه[/COLOR]

        کامنت

        • Nima

          • 2011/07/22
          • 385

          #5
          یک نمونه ساده که میتونید از اون الگو بگیرید:
          فایل های پیوست شده
          [CENTER][COLOR=#ff0000]************************************[/COLOR]
          No [COLOR=#32CD32][B]LION's [/B][/COLOR]roar ruins my hut, I afraid of [COLOR=#ff0000][B]TERMITE's [/B][/COLOR]silence
          [COLOR=#ff0000]************************************[/COLOR]

          [/CENTER]

          کامنت

          • Ali Parsaei
            مدير تالارتوابع اکسل

            • 2013/11/18
            • 1522
            • 71.67

            #6
            با تشکر فراوان از جناب nima ، خواستم عرض کنم که مباحث مطروحه براي من هم بسيار مفيد بوده و در حال ياد گيري مطالب هستم. گذشته از آيکون هاي: "سپاس" لازم دانستم به طور مکتوب هم از جناب "nima" و بقيه دوستان تشکر نمايم.
            جسارتا" مطالبي هم جهت آقا کاميار عرض کنم :
            معمولا" چنين عملياتي را با نرم افزار هايي که جهت کار با بانکهاي اطلاعاتي طراحي شده انجام مي دهند (مانند اکسس).
            البته خود من هرگز نتوانستم که خودم را متقاعد کنم که دنبال ياد گرفتن آنها بروم! چون چيزهايي که لازم داشتم خيلي جمع و جور بود و انجام آنها با اکسل (هرچند براي آنها طراحي نشده بود) برايم راحت تر بود و به وقت گذاشتن براي ياد گرفتن نرم افزار نمي ارزيد. (البته من شاغل هستم و مسئله براي دانشجويان فرق مي کند)
            مثال شما نمونه بسيار خوبي بود و من هم اکثرا" با چنين مواردي سر و کار دارم.
            حال اگر مي خواهيد شما هم کار من را انجام دهيد پيشنهاد من اين است که يک نکته را مد نظر بگيريم:
            اينکه ما بايد تا حدودي کار نرم افزار هاي بانک اطلاعاتي را در متن اکسل باز سازي کنيم،
            مثلا" در مورد فوق مي توانيد يک شيت براي اطلاعات خريدارن اختصاص دهيد و هر خريدار فقط يک بار اطلاعاتش در يک سطر از آن شيت وارد گردد.
            همين طور اگر فروشندگان متغيير هستند يک شيت براي آنان طبق روش فوق تنظيم کنيد
            براي نام کالا ها هم همين طريق و فقط يک بار وارد شوند
            بعد فرمي که آقا nima درست کرده را مي توانيد طبق نياز خود تنظيم کنيد ولي شبيه يک صورتحساب تنظيمش نکنيد فقط اطلاعات واجب را بگيرد و در شيت خود (که از بقيه شيتها مجزا است) وارد کند مثلا" از اطلاعات خريدار فقط و فقط يک مشخصه (کد و يا نام خريدار) را و از اطلاعات کالا فقط يک مشخصه (کد يا نام) و به همين طريق و مثلا" اگر تعداد و في کالا را درج مي کنيد ديگر لزومي ندارد جمع را وارد کنيد.
            حال اطلاعات پس از ثبت در يک شيت جمع مي شود. جمع و ضرب و غيره در همان شيت مي تواند عمل شود و با فرمولهاي vlookup تمام اطلاعات اضافي با توجه به تنها مشخصه اي که وارد کرده ايد در صورت لزوم از شيتهاي خود فراخواني مي گردد.
            فقط يک کار مي ماند: يک شيت جديد تشکيل دهيد، فايلي که خودتان فرستاده ايد يک شيت فاکتور دارد، همان فاکتور را در شيت جديد تنظيم کنيد حال به طريقي فرمول نويسي کنيد که وقتي شماره فاکتور را وارد کرديد با فرمولهاي vlookup و ... برود و تمام اطلاعات را از شيتهاي مربوطه جمع آوري و در فاکتور بياورد. بدين طريق هر موقع خواستيد اقدام به ورود شماره فاکتور دلخواه خود کرده و اطلاعات آن جلو چشم شما آمده و مي توانيد پرينت بگيريد. يادتان باشد بايد تنظيمات به صورتي باشد که شماره فاکتور به عنوان مشخصه رابط در سرخط همه سطور در شيت اطلاعات درج گردد.
            البته يک کم کار مي خواهد ولي چيز قشنگي خواهد شد و من هم البته شماي کلي مسئله را گفتم.
            [SIGPIC][/SIGPIC]

            کامنت

            • kamyar

              • 2013/12/09
              • 25

              #7
              با سلام خدمت جناب پارسای عزیز. ممنونم بابت توضیحاتتون(استفاده کردم). و با تشکر مجدد از نیمای عزیز. موضوع مطرح شده مطمئنا دغدغه بسیاری از کاربران است و بنده اون خلاقیت لازم رو برای رفع این مشکل نداشتم که با توضیحات شما و فایل نمونه نیما جان بسیار کمک کرد در کامل شدن این بخش.
              [COLOR=#ff0000]با هم پشت ما کوهه[/COLOR]

              کامنت

              • Nima

                • 2011/07/22
                • 385

                #8
                دوستان می تونند به سایت زیر مراجعه کنند که شامل مثالهای کاربردی فراوانی در زمینه انبارداری، فاکتورو غیره همراه با ویدیو های آموزشی هستش و فکر کنم که میتونه مفید باشه:

                [CENTER][COLOR=#ff0000]************************************[/COLOR]
                No [COLOR=#32CD32][B]LION's [/B][/COLOR]roar ruins my hut, I afraid of [COLOR=#ff0000][B]TERMITE's [/B][/COLOR]silence
                [COLOR=#ff0000]************************************[/COLOR]

                [/CENTER]

                کامنت

                • mspro
                  • 2014/03/16
                  • 2

                  #9
                  سلام. اكنون كه كامنت ميگذارم حدودا سه ماه از تاريخ اين پست گذشته ولي دو مطلب هست كه لازم دونستم تذكر بدم:
                  1- نرم افزارهاي بانك اطلاعاتي از جمله اكسس كاربرد خاص خودش را داره و چندان مناسب نيست كه در اكسل شبيه سازي بشه. البته براي كاربردهاي جزئي اين امكان وجود داره
                  2- در كد نوشته شده توسط آقا نيما (USER FORM) بهتره براي رفتن به آخرين رديف خالي از كد زير استفاده كنيم:
                  ""=Do until cells(i,1).value
                  i=i+1
                  Loop
                  cells(i,1).value=TextBox1.text
                  .
                  .

                  کامنت

                  چند لحظه..