تا حالا برای شما هم پیش اومده ...........

Collapse
این تاپیک قفل است.
X
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • sabertb

    • 2014/04/09
    • 347
    • 45.00

    [حل شده] تا حالا برای شما هم پیش اومده ...........

    تا حالا برای شما هم پیش اومده در صفحه ای که حاوی جداول و فرمول های زیادی است وقتی در یک قسمت خالی این صفحه عبارتی وارد میکنید به صورت خودکار جداول و فرمول ها را به اون عبارت نیز تخصیص دهد !؟
    مثلا من جدولی داشتم که در ردیف اول نام چند فرایند و در ستون های زیری اش فرمول های محاسبه پیشرفت ها بود وقتی در کنار آخرین فرایند در سلول خالی نام یه فرایند جدید یا اصلا هر اسمی را وارد میکنم یک دفعه ستون زیرش تشکیل میشه و فرمولاش هم سر جاشون قرار میگیره ..
    این اتفاق چطور می افته می خوام از این قابلیت Excel که خیلی جالب هست در جاهای دیگه استفاده کرد !؟
    :min10::min18::min13::min22:
  • Amir Ghasemiyan

    • 2013/09/20
    • 4598
    • 100.00

    #2
    نوشته اصلی توسط sabertb
    تا حالا برای شما هم پیش اومده در صفحه ای که حاوی جداول و فرمول های زیادی است وقتی در یک قسمت خالی این صفحه عبارتی وارد میکنید به صورت خودکار جداول و فرمول ها را به اون عبارت نیز تخصیص دهد !؟
    مثلا من جدولی داشتم که در ردیف اول نام چند فرایند و در ستون های زیری اش فرمول های محاسبه پیشرفت ها بود وقتی در کنار آخرین فرایند در سلول خالی نام یه فرایند جدید یا اصلا هر اسمی را وارد میکنم یک دفعه ستون زیرش تشکیل میشه و فرمولاش هم سر جاشون قرار میگیره ..
    این اتفاق چطور می افته می خوام از این قابلیت Excel که خیلی جالب هست در جاهای دیگه استفاده کرد !؟
    سلام دوست عزيز
    با توضيحاتي كه من متوجه شدم به نظر مياد يكي از اين دو روش باشه:
    vba كه شما با كد نويسي در ايونت whroksheet_change ميتونين اين حالت رو داشته باشين
    vlookup كه با نوشتن يكسري فرمول ميتونين همچين ساختاري رو تشكيل بدين

    براي هر دو مورد توضيحات زيادي تو سايت هست.

    کامنت

    • sabertb

      • 2014/04/09
      • 347
      • 45.00

      #3
      نوشته اصلی توسط amir ghasemiyan
      سلام دوست عزيز
      با توضيحاتي كه من متوجه شدم به نظر مياد يكي از اين دو روش باشه:
      vba كه شما با كد نويسي در ايونت whroksheet_change ميتونين اين حالت رو داشته باشين
      vlookup كه با نوشتن يكسري فرمول ميتونين همچين ساختاري رو تشكيل بدين

      براي هر دو مورد توضيحات زيادي تو سايت هست.
      ممنون ولی هیچ کدومش نیست همینه که باعث تعجب من شده.
      :min10::min18::min13::min22:

      کامنت

      • Amir Ghasemiyan

        • 2013/09/20
        • 4598
        • 100.00

        #4
        نوشته اصلی توسط sabertb
        ممنون ولی هیچ کدومش نیست همینه که باعث تعجب من شده.
        اگه فايلش رو ميتونين آپلود كنين بررسي كنيم ببينيم چكار كرده

        کامنت

        • علی فاطمی

          • 2014/02/17
          • 523
          • 51.00

          #5
          با سلام
          فایل پیوست رو ببینین ، تو ستون A و B عدد بزارین ستون c جوابشه ، و هر دفعه هم یه ردیف اضافه میشه منظورتون همینه؟
          فایل های پیوست شده
          [FONT=tahoma][SIZE=2][B][COLOR=#800080][SIZE=3]در دنیا فقط یک نفر وجود دارد که باید از او بهتر باشید و آن کسی نیست جز گذشته خودتان[/SIZE] [/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]


          [CENTER][SIZE=7][FONT=franklin gothic medium][/FONT] [/SIZE]
          [/CENTER]

          کامنت

          • sabertb

            • 2014/04/09
            • 347
            • 45.00

            #6
            یه نمونه ساده از فرم های شرکت که همه اطلاعات اضافیش حذف کردم میزارم به بینید چه باحال وقتی چیزی توش نوشته میشه فونت و رنگاش تغییر میکنه بدون Condition و ....http://Amazing.xlsm - 14 KB
            :min10::min18::min13::min22:

            کامنت

            • sabertb

              • 2014/04/09
              • 347
              • 45.00

              #7
              نوشته اصلی توسط amir ghasemiyan
              اگه فايلش رو ميتونين آپلود كنين بررسي كنيم ببينيم چكار كرده
              یه نمونه قرار دادم
              :min10::min18::min13::min22:

              کامنت

              • sabertb

                • 2014/04/09
                • 347
                • 45.00

                #8
                نوشته اصلی توسط علی فاطمی
                با سلام
                فایل پیوست رو ببینین ، تو ستون A و B عدد بزارین ستون c جوابشه ، و هر دفعه هم یه ردیف اضافه میشه منظورتون همینه؟
                آره دقیقا همینه چطوری اینجوری میشه ؟
                من یه فایل دارم یه کلمه توش مینویسم میره اونو از یه لیست دیگه آمارشو در میاره بعد کادر کشی میکنه رنگاشو میزاره آنالیز میکنه نتیجه میده ) چطوری آخه ؟ فقط فرقش اینه که نمونه های من هرجا تو اون ستون بنویسیم این اتفاق براش می افتد.
                :min10::min18::min13::min22:

                کامنت

                • علی فاطمی

                  • 2014/02/17
                  • 523
                  • 51.00

                  #9
                  نوشته اصلی توسط sabertb
                  آره دقیقا همینه چطوری اینجوری میشه ؟
                  من یه فایل دارم یه کلمه توش مینویسم میره اونو از یه لیست دیگه آمارشو در میاره بعد کادر کشی میکنه رنگاشو میزاره آنالیز میکنه نتیجه میده ) چطوری آخه ؟
                  اگر اینجوریه چیزه خاصی نیست برای جداول از table استفاده شده .
                  Click image for larger version

Name:	untitled.bmp
Views:	1
Size:	646.8 کیلو بایت
ID:	123288
                  [FONT=tahoma][SIZE=2][B][COLOR=#800080][SIZE=3]در دنیا فقط یک نفر وجود دارد که باید از او بهتر باشید و آن کسی نیست جز گذشته خودتان[/SIZE] [/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]


                  [CENTER][SIZE=7][FONT=franklin gothic medium][/FONT] [/SIZE]
                  [/CENTER]

                  کامنت

                  • sabertb

                    • 2014/04/09
                    • 347
                    • 45.00

                    #10
                    نوشته اصلی توسط علی فاطمی
                    اگر اینجوریه چیزه خاصی نیست برای جداول از table استفاده شده .
                    [ATTACH]4038[/ATTACH]
                    ممنون Table رو هم الان یاد گرفتم ولی این که من دارم اصلا از Table هم استفاده نشده . شما 2 کیلومتر فاصله بندازی تو همون سلول مطلب رو بنویسید باز هم فرمول فونت و رنگ و .... جولوش ظاهر میشه بدونه اینکه Table استفاده کرده باشم.
                    :min10::min18::min13::min22:

                    کامنت

                    • K1P

                      • 2014/07/10
                      • 20

                      #11
                      بله درست است، اکسل بعضي مواقع خودش تشخيص مي دهد که انتهاي يک جدول اگر چيزي اضافه شد بايد کل فرمت آن با جدول يکسان شود،
                      البته نگاه نکرده ام ولي شايد در option هاي اکسل يک آيکون براي تنظيم اين خصوصيت وجود داشته باشد.
                      درست نمي دانم ولي فکر کنم اين معمولا" در وقتي اتفاق مي افتد که اندازه جدول از يک حدي بزرگتر شود، يا عمل اضافه کردن اطلاعات به جدول چندين بار تکرار شود.

                      کامنت

                      • sabertb

                        • 2014/04/09
                        • 347
                        • 45.00

                        #12
                        نوشته اصلی توسط K1P
                        بله درست است، اکسل بعضي مواقع خودش تشخيص مي دهد که انتهاي يک جدول اگر چيزي اضافه شد بايد کل فرمت آن با جدول يکسان شود،
                        البته نگاه نکرده ام ولي شايد در option هاي اکسل يک آيکون براي تنظيم اين خصوصيت وجود داشته باشد.
                        درست نمي دانم ولي فکر کنم اين معمولا" در وقتي اتفاق مي افتد که اندازه جدول از يک حدي بزرگتر شود، يا عمل اضافه کردن اطلاعات به جدول چندين بار تکرار شود.
                        کاملا درسته منم همین طور فکر میکنم
                        اگر راهی یافتید که بشود دقیق از این قابلیت استفاده شود در هرجا که نیاز داریم ، ممنون میشم به من هم یاد بدید.
                        :min10::min18::min13::min22:

                        کامنت

                        چند لحظه..