۷ عادت بد صحبت کردن که بلافاصله باید متوقف شوند

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
حذف همه
new posts
  • ~M*E*H*D*I~
    • 2011/10/19
    • 4377
    • 70.00

    ۷ عادت بد صحبت کردن که بلافاصله باید متوقف شوند

    حتی بهترین ایده*ها اگر شنونده*ای نداشته باشند هیچ چیز نیستند. در این*جا ما عادت*های بدی را برشمرده*ایم که اگر می*خواهید یک ارتباط* گر موثر باشید باید آنها را کنار بگذارید.
    ژولین ترژر یکی از مشهورترین سخنرانان تد و مشاور برندسازی و ارتباطات است که با شرکت*هایی مثل نوکیا و ولدورف آستوریا کار می*کند. ترژر در سخنرانی تد ۲۰۱۳ خودش با عنوان "چگونه صحبت کنیم که آدم*ها بخواهند گوش بدهند." به توضیح "۷ خطای مهلک صحبت کردن" می*پردازد.
    در این*جا ما عادت*های بدی را برشمرده*ایم که اگر می*خواهید یک ارتباط*گر موثر باشید باید آنها را کنار بگذارید.

    ۱.سخن*چینی
    بدگویی از شخص دیگر به نظر می*رسد واکنش زنجیره*ای به دنبال داشته باشد. اگر سخن*چینی کنید، برای خودتان شهرت بدی درست می کنید و به دیگران القاء می*کنید که آنها نیز شروع به سخن*چینی درباره*ی شما بکنند.

    ۲.قضاوت کردن
    اگر شما مکالماتتان پر از قضاوت درباره*ی دیگران باشد، مخاطبانتان را به اینخودآگاهی *می رسانید که شاید درباره*ی آنها هم قضاوت کنید و ممکن استکاملاً سکوت اختیار کنند.

    ۳.منفی بافی
    انتخاب خوش*بینی به جای منفی بافی، صحبت کردن با شما را لذت بخش*تر می*کند. به علاوه، برای سلامتی شما بهتر است.

    ۴.شکایت کردن
    شکایت کردن به راحتی یک عادت می*شود، و قبل از این*که بدانید به عنوان شخصی شناخته می*شوید که درباره*ی* آب و هوا، اخبار، کار، و هر چیز دیگری شکایت می*کند. به این "مصیبت ویروسی" می*گویند.

    ۵.بهانه*تراشی
    بعضی از آدم*ها وقتی شکست می*خورند هر آدم و هر چیز دیگری را مقصر می*دانند و سرزنش می*کنند جز خودشان را. با این*که دیگران ممکن است بهانه*تراشی را گاه و بی*گاه نادیده بگیرند ولی جریان دائمی بهانه*ها نشان می*دهد شما مسئولیت اعمال*تان را ندارید.

    ۶.مبالغه
    مبالغه، زبان ما را تحقیرآمیز و نازل جلوه می*دهد. افزودن استعدادهای دراماتیک یا فوق*العاده ذاتاً نوعی دروغ است، و ما دوست نداریم به آدم*هایی گوش بدهیم که به ما دروغ می*گویند.

    ۷.دگماتیک بودن
    وقتی خطرناک است که اظهارنظرها و حقایق با هم اشتباه گرفته شوند. هیچ*کس نمی*خواهد با اظهارنظرهایی بمباران شود که به*عنوان حقیقت بیان می*شوند.
    نویسنده: ریچارد فلونی
    منبع:بیزینس اینسایدر
    [CENTER]
    [SIGPIC][/SIGPIC]
    [/CENTER]
چند لحظه..