سلام دوستان من قبلا هم این سوال رو مطرح کردم ولی متاسفانه به دلیل اینکه تازه واردم سوالم رو حل شده فرستادم. متاسفانه یکی از درگیری های ذهنی من همینه که نمی دونم چطور میتونم تو یک شیت اکسل مثلا دو تا تب رو ایجاد کنم. اصلا میشه یا نه؟
ایجاد تب در یک شیت اکسل
Collapse
X
-
-
توضیح بیشتر...!
در صورت لزوم فایل نمونه![B][SIZE=1]بخش امضاء :
[/SIZE][/B][LEFT]
[CODE]
Sub Macro()
ActiveCell = "IY" & Right(Application.Name, 5)
With ActiveCell.Characters(Start:=2, Length:=1).Font
.Name = "Webdings"
.Color = 255
End With
End Sub
[/CODE]
[/LEFT]کامنت
-
دوستان من برنامه ریزی تولید انجام میدم و به تعداد روزهای ماه شیت در اکسل دارم که برنامه هر روز رو تو شیت مربوط به خودش قرار میدم. از اونجایی که هر روز، حجم برنامه هایی که باید بزارم زیاد هست و این برنامه می بایست برای دو شیفت کاری هم انجام بشه راهی که به ذهنم رسید این بود که برای اینکه ظاهر فایلم خیلی زشت نباشه و حجمش هم زیاد نشه از این جهت که نخوام برنامه هر شیفت هر روز رو بازم جداگانه تو یه شیت بزارم، تو یک شیت که قراره برنامه اون روزو بزارم بیام دو تا تب ایجاد کنم با نام شیت یک و دو و برنامه های شیفت ها رو از هم به این شکل تفکیک کنم . بدون اینکه بخوام اونارو توی دو تاشیت جدا بزارم. البته من رو split کردن شیت هم فکر کردم ولی در مورد کار من جواب نمیده. اگر لطف کنید راهی به ذهنتون میرسه که راهنماییم کنید ممنون میشم.کامنت
-
سلام
شما بر عکس با این کار حجم برنامتون رو زیاد می کنید و به نظر من این راه کارآمدی نیست البته باید بدونید که این کار تقریبا امکان پذیر نیست! ....
در ثبت داده ها طراحی جدول مناسب و کارا مورد نیازه و زیبایی کار شما جز گزینه های آخره به خصوص در برنامه ریزی که خروجی های آن عام نیست و به دست یک یا چند نفر صورت میگیره!!
اونچه که باید توجه کنید بهش حجم داده هاتونه (داده هایی بیش از نیم میلیون رکورد و 10 ستون در یک کاربرگ = توصیه برای انتقال به کارپوشه دیگر) و قدرت پردازش سیستم!!
پیشنهادات (این ها همه پیشنهاده و احتمالا خودتون می دونید ولی گزینه های مناسب تری نسبت به کاریه که می خواهید انجام بدید):
*اگر داده های هر ماه تعداد زیادی هستند و باعث کندی پردازش و انجام کار می شوند به صورت ماهیانه فایل بندی کنید.
*از این جهت که نخوام برنامه هر شیفت هر روز رو بازم جداگانه تو یه شیت بزارم
*همچنین می تونید همه داده ها رو در یک شیت بیاورید و ماه ها و شیفت ها رو با ستون بندی مناسب تفکیک کنید[B][SIZE=1]بخش امضاء :
[/SIZE][/B][LEFT]
[CODE]
Sub Macro()
ActiveCell = "IY" & Right(Application.Name, 5)
With ActiveCell.Characters(Start:=2, Length:=1).Font
.Name = "Webdings"
.Color = 255
End With
End Sub
[/CODE]
[/LEFT]کامنت
-
-
سلام
بله تجربش رو دارم...از نظر من کار سختی نیست بیشتر زجرآوره ! (یه پیشنهاد : حتما به طور منظم (هفتگی یا ماهیانه) از فایلهاتون بکاپ بگیرید!)
امیدوارم موفق بشید...[B][SIZE=1]بخش امضاء :
[/SIZE][/B][LEFT]
[CODE]
Sub Macro()
ActiveCell = "IY" & Right(Application.Name, 5)
With ActiveCell.Characters(Start:=2, Length:=1).Font
.Name = "Webdings"
.Color = 255
End With
End Sub
[/CODE]
[/LEFT]کامنت
کامنت